زمان مطالعه: 2 دقیقه

اعلام تصمیم نهایی درباره انتخاب سرمربی پرسپولیس

برخلاف چیزی که برخی هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند، روزهای بعد از یحیی گل‌محمدی چندان هم خوب و امیدوارکننده پیش نرفته است.درویش سیم اشتباه بمب را نباید قطع کند!
30 دی 1402
شناسه : 102852
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102852
501+
بالا
برخلاف چیزی که برخی هواداران پرسپولیس تصور می‌کردند، روزهای بعد از یحیی گل‌محمدی چندان هم خوب و امیدوارکننده پیش نرفته است.درویش سیم اشتباه بمب را نباید قطع کند!

حادثه 24 -می‌خواهیم از جهت دیگری به ماجرای جدایی یحیی‌ گل‌محمدی نگاه کنیم؛ منتقدان این مربی فارغ از جام‌های کسب شده، به نوع بازی و برخی مسائل دیگر تیم تحت هدایت یحیی نقد داشتند و جدایی این مربی را یک اتفاق روشن تصور می‌کردند. خصوصا اینکه ساعت‌شمار پایان قرارداد برانکو ایوانکوویچ با عمان نیز به حرکت درآمده بود و پیش‌بینی می‌کردند با پایان کار عمان در جام ملت‌ها او خیلی زود به پیشنهاد سرخ‌ها برای بازگشت پاسخ مثبت می‌دهد.

یحیی گل محمدی استعفا داد و طبق آنچه که گفته بود با توجه به فرصت 40 روزه تا شروع دوبار لیگ از لحظه پایان همکاری‌اش، مدیران پرسپولیس فرصت داشتند ضمن انتخاب سرمربی جدید، جذب بازیکن و فراهم کردن شرایط اردویی و آماده سازی، از این فرصت بهترین بهره را ببرند.

روزها اما یکی پس از دیگری می‌گذرد و آنها ضمن ناکامی برای راضی کردن برانکو ایوانکوویچ برای بازگشت، گزینه‌هایی نیز مطرح کردند که خیلی زود با موضع تند هواداری مواجه شده‌است. فضای مجازی از لحظه افشای سه گزینه نهایی سرمربیگری این تیم، خیلی حرفه‌ای با اشاره به نقاط ضعف و قدرت مربیان مطرح شده، آنها را در حد جاه طلبی خود نمی‌دانند.

این در حالی بود که از لحظه استعفا و قطع همکاری یحیی گل محمدی، هشتگ "یا برانکو یا بهتر از برانکو" ترند هواداری پرسپولیس بود. اما اکنون آنها که برانکو را از دست رفته می‌بینند، هیچ کدام از سه گزینه مطرح شده برای نیمکت این تیم (دی‌بیازی، پسیرو و ولادیمیر پتکوویچ را در حدی که بتوانند جاه طلبی مدنظر آنها را به نتیجه برسانند نمی‌دانند.

نکته جالب توجه شاید این باشد که مدیران پرسپولیس به نظر می‌رسد برای انتخاب سه گزینه نهایی خود تنها شرایط مالی را در نظر گرفته باشند. نام‌ها شاید بزرگ و به واسطه اروپایی بودن‌شان جذاب محسوب شوند اما نگاهی به کارنامه آنها نشان می‌دهد که آنها شاید فاکتور جاه طلبی و قهرمانی را نداشته باشند و بیشترین چالش آنها به همراه تیم‌های سابق‌شان نجات از منطقه سقوط باشند. در کارنامه همگی آنها نیز "اخراج" و "برکناری" یکی از اتفاقات تکراری محسوب می‌شود. موضوعی که فاکتور دیگری علیه آنها شکل می‌دهد که نتوانند به صورت قاطع به این انتخاب و البته گزینش نگاه مثبتی داشته و از هم اکنون بحث انتخاب اشتباه مدیران این تیم داغ شده است.

هرچند البته شاید نتوان آنها را در دوران مربیگری کاملا شکست خورده اعلام کرد و در دوره مربیگری‌شان موفقیت‌های مقطعی نیز قابل مشاهده است، اما آن ویژگی اصلی که "مربی پیروز" باشد را نمی‌شود به عنوان برچسب جلوی نام‌شان قرار داد. ویژگی خاصی که مولفه اصلی انتخاب برای هر تیمی خصوصا تیم‌های مدعی در هر رده‌ای محسوب می‌شود.

همین مسئله عاملی شده تا طی ساعات اخیر و همزمان با افشای نام "گزینه‌های مدنظر مدیران پرسپولیس" فضای مجازی کاملا علیه تصمیم آنها قرار گرفته و با اشاره به کارنامه هرچند پربار به واسطه حضور در فوتبال اروپا، اما با تماشای هر بار قطع همکاری به دلیل "اخراج" موضع تندی را اتخاذ کرده و با اشاره به هشتگ معروف خود بعد از قطع همکاری با یحیی گل محمدی "یا برانکو یا بهتر و موفق‌تر از او" خواهان تجدید نظر مدیران تیم شوند.

مسلما مدیران باشگاه پرسپولیس که در برابر خواسته به حق هواداران این تیم که اولویت‌شان انتخاب سرمربی خارجی برای تغییر دیدگاه فنی و موفقیت بیشتر، در این مسیر گام برداشته‌اند و تمام بررسی‌های خود را روی این اصل قرار داده بودند، اکنون نیز با وسواس بیشتری باید به دنبال انتخاب خود باشند. انتخابی که شاید با یک تماس اشتباه و توافق، سرنوشت چندین ساله این تیم و هواداران میلیونی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

آیا درویش و مدیران پرسپولیس به تمامی جوانب این انتخاب خود فکر خواهند کرد یا تنها به واسطه فشار وارده بابت نداشتن سرمربی و فرصت کم، به دم دستی‌ترین و البته مربی‌ای که شرایط منطقه‌ای و مالی را بپذیرد، رای خواهند داد. آنها البته شاید بهتر باشد یک بار دیگر سرنوشت مدیرانی که با انتخاب اشتباه خود در انتقال مربی و بازیکن خارجی، بار سنگینی روی دوش این باشگاه در سال‌های بعدی قرار داده بودند، نگاه بیندازند و با تفکر و برنامه بهتری به دنبال مرد اول نیمکت سرخ‌ها باشند.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر