زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازی با آبروی دختر جوان در زنجان

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی از افراد در فضای مجازی اخاذی می‌کرد.
30 دی 1402
شناسه : 102849
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102849
126+
بالا
رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی از افراد در فضای مجازی اخاذی می‌کرد.
متهم به قتل می گوید که فکر می کرد با گذشت 7 سال پلیس دیگر در تعقیبش نیست.

حادثه 24 - رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی از افراد در فضای مجازی اخاذی می‌کرد.

سرهنگ  سید احمد موسوی  روز شنبه در تشریح این خبر، افزود: در پی شکایت و مراجعه حضوری یک خانم مبنی بر تهدید و اخاذی شخصی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بررسی و تحقیقات انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکی آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به تصاویر شخصی او و تهدید به انتشار آن قصد اخاذی داشته است.

این مسوول انتظامی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم به‌ هویت معلوم که اهل و ساکن یکی از استان‌های همجوار بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

موسوی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آنها به افراد غریبه نیست.

وی اظهار داشت: کاربران فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی را دارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آنها ارسال نکنند، چرا که امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از اطلاعات شخصی افراد متصور است.

رئیس پلیس فتای زنجان خاطر نشان کرد: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آنها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر