زمان مطالعه: 2 دقیقه

پرسپولیس نیازمند توجه فوری است

اینکه پرسپولیس این روزها در چه شرایطی به سر می‌برد، یکی از سوالات و دغدغه‌های اصلی هواداران این تیم است. اما این سوالی است که پاسخ خوشایندی برای آنها به همراه ندارد
29 دی 1402
شناسه : 102790
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102790
184+
بالا
اینکه پرسپولیس این روزها در چه شرایطی به سر می‌برد، یکی از سوالات و دغدغه‌های اصلی هواداران این تیم است. اما این سوالی است که پاسخ خوشایندی برای آنها به همراه ندارد

حادثه 24 - اینکه پرسپولیس این روزها در چه شرایطی به سر می‌برد، یکی از سوالات و دغدغه‌های اصلی هواداران این تیم است. اما این سوالی است که پاسخ خوشایندی برای آنها به همراه ندارد.وضعیت اورژانسی: پرسپولیس نیازمند کمک فوری

 پرسپولیس ساعتی پیش در دیداری تدارکاتی به مصاف چادرملو رفت و توانست در پایان با پیروزی 2 بر یک از زمین مسابقه خارج شود. در نگاه اول شاید این نتیجه برای پرسپولیسی‌ها امیدوارکننده باشد، اما جزئیاتی موجود است که نشان می‌دهد سرخ‌پوشان در وضعیتی کاملا مبهم به سر می‌برند.

اوسمار که سرپرستی فنی پرسپولیس را پس از استعفای یحیی گل‌محمدی برعهده دارد، از ترکیب امیررضا رفیعی، فرشاد فرجی، علی نعمتی، محمدمهدی احمدی، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، سعید صادقی و شهاب زاهدی در نیمه اول استفاده کرد و در نیمه دوم بازیکنان جوان‌تر و امیدهای ناشناخته بودند که در ترکیب پرسپولیس بازی کردند. البته در سوی مقابل هم ماجرا همین بود و سعید اخباری از پس از اینکه مانند اوسمار در نیمه اول از بازیکنان اصلی‌اش بهره برد، در نیمه دوم فرصت را به بازیکنان دیگر تیمش داد. ابتدا چادرملو در این مسابقه گلزنی کرد، سپس سروش رفیعی حساب کار را با یک ضربه سر به تساوی کشاند و در نیمه دوم پرسپولیس با گل حسین حاجی‌زاده برنده مسابقه شد.

اما آن چیزی که برای هواداران پرسپولیس اهمیت دارد، نتیجه مسابقه نیست، بلکه جزئیات و شرایط هدایت تیم محبوبشان اصلا که به هیچ وجه روشن به نظر نمی‌رسد. در زیر برخی از نکته‌هایی که در بازی تدارکاتی برابر چادرملو مشاهده شده را مرور می‌کنیم:

*پرسپولیسی که بزرگ‌تر ندارد!
جدایی یحیی گل‌محمدی شرایط پرسپولیس را بحرانی کرده. آنها دیگر برخلاف گذشته که چهره‌هایی مثل کریم باقری در اردوی تیم حضور داشتند، از نام‌های بزرگ خالی شده‌اند. نبودن چهره‌هایی نظیر سیدجلال، کریم باقری، افشین پیروانی حسابی در این مسابقه دوستانه برای سرخ‌ها به چشم آمد و ادامه این شراط در لیگ برتر ضربه بزرگی به نیمکت پرسپولیس پس از حضور 4 ساله گل‌محمدی خواهد بود. به نظر می‌رسد یکی از ماموریت‌های مهم درویش طی روزهای آینده حفظ سیدجلال باشد.

*وضعیت مبهم چند بازیکن کلیدی
پرسپولیس در حال حاضر 3 بازیکن ملی پوش دارد که در اردوی تیم حضور ندارند. یاسین سلمانی و پور‌علی‌گنجی هم که به دلیل مصدومیت شدید تا پایان فصل حضور ندارند. علاوه بر این 5 بازیکن باید به مصدومیت وحید امیری و نبیل باهویی هم اشاره کرد که در دیدار برابر چادرملو حضور نداشتند و به‌صورت انفرادی زیر نظر کادر پرشکی تمرینات‌شان را انجام می‌دادند. پرسپولیس نیاز به خرید دارد و این موضوع در گرو انتخاب سرمربی تیم است

*نیمکتی که هیچ بازیکن سرشناسی نداشت
اوسمار امروز در شرایطی پرسپولیس را مقابل چادرملو به میدان فرستاد که شناسایی چهره‌های نیمکت‌نشین این تیم در جریان نیمه اول مسابقه و در خوش و بش‌های مرسوم پیش از شروع بازی، حتی برای آنهایی که سال‌ها در فوتبال حضور دارند هم قابل تشخیص نبود، چه برسد به آنهایی که خیلی از بازیکنان حاضر در اردوی تیم‌شان اطلاع و شناخت ندارند!

*ادامه تمرینات بدون مربی دروازه‌بان‌ها
ننکا چند روزی می‌شود که راهش از پرسپولیس جدا شده و فقدان او به وضوح در تمرینات پرسپولیس مشهود است. در حال حاضر مربی گلرهای تیم امید پرسپولیس در تیم بزرگسالان این وظیفه را عهده‌دار شده که برای قدرتمندترین تیم فوتبال ایران طی 10 سال اخیر اصلا اتفاق خوبی نیست.

*اوسمار و په‌په برای پر کردن جای یحیی
در مصاف با چادرملو اوسمار لوس ویرا در کنار په‌په لوسادا، مهرداد خانبان و محمد عسگری در کنار خط بازیکنان را راهنمایی می‌کردند. البته اوسمار و لوسادا تحرک و فعالیت زیادی در کنار خط داشتند و در تمام طول مسابقه در حال گوش‌زد کردن نکات تاکتیکی به بازیکنان بودند.

*پرسپولیس نیازمند توجه فوری
پرسپولیس به‌عنوان قهرمان بلا منازع فوتبال ایران طی سال‌های اخیر در شرایطی اورژانسی به سر می‌برد. حضور برانکو می‌توانست شرایط آنها را تا حد زیادی پس از استعفای گل‌محمدی بهبود ببخشد، اما این مربی کروات قصدی برای بازگشت ندارد تا مدیران باشگاه به دنبال انتخاب یک مربی خارجی دیگر باشند. این انتخاب هر مربی‌ای که باشد، برای شناخت پرسپولیس به زمان نیاز دارد و همین ممکن است پس از ناکامی در آسیا، به قیمت از دست رفتن دو جام در دسترس این فصل برای پرسپولیس همراه بشود.

آنچه از بازی دوستانه امروز پرسپولیس به دست می‌آید اینکه سرخ‌ها شرایط خوبی ندارند و اگرچه با بازگشت وحید امیری و نبیل باهویی از مصدومیت و اتمام جام ملت‌ها و اضافه شدن 3 ملی پوش و همینطور بازگشت احتمالی محمد عمری شرایط از نظر بازیکنی بهتر بشود، اما در حال حاضر مهم‌ترین اولویت این تیم انتخاب مربی‌ای توانمند است که بتواند دوباره انسجام و اقتدار را به اردوی پرسپولیس بازگرداند. اگر این اتفاق رخ ندهد بی‌شک در آینده‌ای نزدیک هواداران پرسپولیس بابت انتقاداتی که از یحیی گل‌محمدی داشتند و رفتن او را برای مدیریت راحت‌تر کردند، خودشان را نخواهند بخشید.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر