زمان مطالعه: 2 دقیقه

علت خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی چه بود؟

این روزها موضوع خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یکی از مشکلات شهروندان تهرانی تبدیل شده است. با چرخی در شهر تهران می‌توان به وضوح به این مسأله پی برد که بسیاری از چراغ‌های راهنمایی در سطح شهر دچار ایراد فنی هستند یا اصلا کار نمی‌کنند!
26 دی 1402
شناسه : 102690
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102690
85+
بالا
این روزها موضوع خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یکی از مشکلات شهروندان تهرانی تبدیل شده است. با چرخی در شهر تهران می‌توان به وضوح به این مسأله پی برد که بسیاری از چراغ‌های راهنمایی در سطح شهر دچار ایراد فنی هستند یا اصلا کار نمی‌کنند!

حادثه 24 - این روزها موضوع خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یکی از مشکلات شهروندان تهرانی تبدیل شده است. با چرخی در شهر تهران می‌توان به وضوح به این مسأله پی برد که بسیاری از چراغ‌های راهنمایی در سطح شهر دچار ایراد فنی هستند یا اصلا کار نمی‌کنند!

 این روزها موضوعِ خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به یکی از چاش های شهروندان تهرانی تبدیل شده است. با چرخی در شهر تهران می‌توان به وضوح به این مسأله پی برد که بسیاری از چراغ‌های راهنمایی در سطح شهر دچار ایراد فنی هستند یا اصلا کار نمی‌کنند! معضلی که علاوه بر کلافگی شهروندان بر حجم ترافیک و ایجاد تصادفات دامن می زند. این درشرایطی است که حجم ترافیک در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر تهران در حالت طبیعی خود بسیار شلوغ و پرازدحام است و خرابی چراغ های راهنمایی و رانندگی بر حجم این معضل افزوده است.

مردم می‌گویند، در هرساعت از شبانه روز که در شهر تردد می‌کنند درگیر معضل ترافیک هستند. صبح، ظهر و شب فرقی نمی‌کند. ترافیک همه را کلافه کرده است. مثل آقای شریفی که هر روز برای رسیدن به محل کارش مجبور است به سمت غرب تهران حرکت کند و ساعت‌ها در ترافیک بماند. او می‌گوید یکی از مهم‌ترین دلایل ترافیک میدان صنعت خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی آن است که اگر این موضوع برطرف شود، او حداقل ۲۰ دقیقه زودتر به محل کار خود خواهد رسید.

البته، تنها این شهروند از وضعیت خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گلایه نداشت. خانم ساعی هم می‌گوید به خاطر چراغ قرمز خیابان بهبودی، ساعت‌ها در ترافیک شهر می‌ماند و دیرتر به خانه‌اش می‌رسد. وی ادامه می‌دهد: وقتی ساعت‌ها در ترافیک و پشت چراغ قرمز می‌مانم واقعا کلافه می‌شوم. اغلب دیر به محل کار می‌رسم و مجبور به توضیح می‌شوم و گاه هم دیر به خانه برمی گردم و به کارهای خانه نمی‌رسم. فرقی نمی‌کند کجا بخواهم بروم در طول روز ساعت‌ها در ترافیک شهر هستم. پیش می‌آید حتی مدت طولانی پشت یک چراغ قرمز می‌مانم و در آخر می‌فهمم چراغ اصلا خراب بوده است.

برخی دیگر از شهروندان هم نسبت به متناسب نبودن زمان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گلایه داشتند. آن‌ها می‌گویند زمان سبز شدن چراغ با قرمز شدن آن هماهنگی ندارد. مثل خانم هدایتی که می‌گوید پشت چراغ قرمزِ خیابان ۳۰ متری نیروی هوایی تهران هر روز در ترافیک می‌ماند: « زمان عبور از این چراغ در چهارراه خیابان سی متری نیروی هوایی تهران ۲۰ ثانیه است درحالیکه حداقل ۱۵ دقیقه قرمز است. اصلا متوجه نمی‌شوم منطق آن چیست؟ وقتی چراغ سبز می‌شود تنها چند ماشین محدود از چهارراه رد می‌شود و دوباره چراغ قرمز می‌شود. فقط ماشین‌های ردیف اول پشت چراغ از چهارراه رد می‌شوند و همین مسأله باعث ترافیک سنگین در این قسمت از خیابان می‌شود.در برخی روزها حتی راننده های پشت چراغ کلافه می شوند و به صورت ممتد بوق می زنند و صدای بوق در ترافیک همه را کلافه و عصبی می‌کند. »

«علی اصغر قائمی»، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شهر تهران را تایید می‌کند و می‌گوید: خرابی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی موضوع مهمی در شهر محسوب می‌شود که باید هرچه سریع تر آن را برطرف کرد. درحال حاضر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی بخشی از سامانه‌های هوشمند حمل و نقل و ترافیک هستند که مدیریت آن به عهده شرکت مدیریت ترافیک است. متاسفانه در چند سال اخیر شرکت کنترل ترافیک تغییرات مدیریتی زیادی داشته و از طرفی دچار جا‌به‌‎جایی ماموریت شده که شورا نیز موافق آن نیست.

وی ادامه می دهد: تمام این عوامل دست به دست هم داده تا این شرکت نتواند به وظایف اصلی خود که موارد متعددی است، رسیدگی کند. بنابراین، در طول این مدت تنها به بحث‌های حاشیه‌ای پرداختند و نتیجه اش هم این وضعیت است. در نهایت این مشکلات باعث شده تا ما در حوزه سیستم‌های هوشمند کنترل دچار مسائل زیادی باشیم که تنها به مشکل چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ختم نمی‌شود و حتی در زمینه های کنترل سرعت دوربین‌ها و تخلفات عبور از چراغ قرمز نیز مصائب متعددی داریم.

قائمی با اشاره به مطرح شدن مشکلات مربوط به سیستم‌های هوشمند کنترل در صحن شورای شهر تهران، می افزاید: خوشبختانه این موضوع در صحن شورا نیز مطرح شد. البته، شورا تنها می‌تواند در جلسات بازدید و نظارت‌ شرکت کند و در نهایت در صحن به آنها تذکر دهد.

این عضو شورای شهر تهران بر عقب ماندگی حوزه سیستم‌های هوشمند کنترل در تهران تاکید می کند و می گوید: متاسفانه درحال حاضر عقب ماندگی زیادی در نگه داری این تجهیزات داریم و نتوانستیم در توسعه گامی برداریم. امیدوارم با تذکر شورا حواشی مربوط به این شرکت نیز خاتمه یافته و شاهد حل شدن هرچه سریعتر مشکلات شهروندان باشیم.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر