زمان مطالعه: 4 دقیقه

راز کشف جسد راننده کامیون در بزرگراه آزادگان بر ملا شد/ او در دام باند سارقان خشن افتاده بود

سارق سابقه‌دار وقتی به دام پلیس افتاد که همدستانش تنها چند روز بعد از دستگیری او در جریان یکی از سرقت‌هایشان مرتکب جنایت شده بودند.
26 دی 1402
شناسه : 102649
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102649
174+
بالا
سارق سابقه‌دار وقتی به دام پلیس افتاد که همدستانش تنها چند روز بعد از دستگیری او در جریان یکی از سرقت‌هایشان مرتکب جنایت شده بودند.

حادثه 24 - سارق سابقه‌دار وقتی به دام پلیس افتاد که همدستانش تنها چند روز بعد از دستگیری او در جریان یکی از سرقت‌هایشان مرتکب جنایت شده بودند.

از مدتی قبل پلیس آگاهی تهران در جریان باندی خشن قرار گرفت که به‌صورت مسلحانه دست به زورگیری می‌زدند. سرقت‌های این باند در حوالی شهرری، بزرگراه خاوران و مناطق دیگر جنوب پایتخت صورت می‌گرفت و بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان ابتدا به‌عنوان مسافرسوار بر خودروهای مسافرکش می‌شدند و با تهدید اسلحه ماشین را سرقت می‌کردند. پس از آن نیز با خودروهای سرقتی مسافرکشی می‌کردند و پس از سوار کردن مسافر، با تهدید چاقو و اسلحه، اموالش را زورگیری می‌کردند. آنها پس از سرقت، دست و پای مال‌باخته‌ها را بسته و از ماشین به بیرون پرتاب می‌کردند. اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی این باند ادامه داشت تا اینکه پنجشنبه گذشته، مأموران به یک خودروی پژو با پلاک مخدوش مشکوک شدند و راننده را که قصد فرار داشت دستگیر کردند. در بازرسی از خودرو مقدار زیادی کابل و سیم برق به همراه اسلحه و چاقو کشف و مشخص شد راننده یکی از اعضای باند خشنی است که پلیس در تعقیب آنهاست. با دستگیری این مرد، تحقیقات برای دستگیری همدستانش ادامه داشت تا اینکه بامداد جمعه، گزارش یک جنایت به قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. جسد مرد جوانی در حوالی بزرگراه آزادگان درحالی کشف شده بود که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. مقتول راننده کامیونی اهل یکی از شهرهای غربی کشور بود که هنگام انتقال محموله باری به تهران، کامیونش خراب شده بود. او در بزرگراه آزادگان سوار بر خودروی سمندی که 4سرنشین داشت شده بود و استعلام شماره پلاک سمند نشان می‌داد که این خودرو از سوی باندی که پلیس در تعقیبش بوده به سرقت رفته است. ظاهرا سرنشینان سمند که اعضای همان باند بودند برای سرقت اموال راننده کامیون وی را به قتل رسانده بودند. حالا و با دستگیری یکی از اعضای این باند، تحقیقات برای بازداشت دزدان جنایتکار ادامه دارد.

گفت و گو

شانس در خانه‌ام را زد

متهم دستگیر شده می‌گوید شانس آورده که پیش از اینکه همدستانش مرتکب جنایت شوند، او دستگیر شده  و نقشی در قتل راننده کامیون نداشته است. گفت‌وگو با این متهم را بخوانید.

با اعضای این باند چطور آشنا شدی؟

این تنها باندی نبود که با آن همکاری داشتم. من همزمان در 2باند دیگر هم عضو بودم. باند اول سرقت خودرو است. باند دوم زورگیری از مسافران است و باند سوم یک باند سرقت کابل و سیم برق  است که گاهی با آنها می‌رفتم سرقت.

همه‌شان را می‌شناختی؟

من از قبل رزومه‌ام را برای سردسته‌های هر سه باند فرستاده بودم. البته این را هم بگویم باند اول و دوم فقط سردسته‌هایشان متفاوت بود و اعضای باند یکی بودند. چون سابقه‌دار بودم ، رزومه خوبی داشتم! آن را برای سردسته‌ها فرستادم و با هر سه باند شروع به همکاری کردم.

 می‌دانی همدستانت، در یکی از سرقت‌هایشان مرتکب جنایت شده‌اند؟

واقعا از ته قلبم احساس خوش‌شانسی می‌کنم. بخت با من یار بود که دستگیر شدم. چون اگر با آنها راهی آن سرقت می‌شدم، ‌الان اتهام قتل در پرونده‌ام بود. همدستانم، هرازگاهی که طعمه‌ها مقاومت می‌کردند با چاقو به جانشان می‌افتادند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر