زمان مطالعه: 2 دقیقه

حکم قصاص فرمانده انتظامی سابق انزلی در قتل مهران سماک شکسته شد / جعفر جوانمردی آزاد می‌شود؟

جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی سابق انزلی که متهم است با شلیک گلوله مهران سماک را به قتل رسانده است در حالی که به قصاص محکوم شده بود با نقض حکمش در دیوان عالی کشور دوباره محاکمه می شود.
25 دی 1402
شناسه : 102624
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102624
4051+
بالا
جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی سابق انزلی که متهم است با شلیک گلوله مهران سماک را به قتل رسانده است در حالی که به قصاص محکوم شده بود با نقض حکمش در دیوان عالی کشور دوباره محاکمه می شود.

حادثه 24 - جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی سابق انزلی که متهم است با شلیک گلوله مهران سماک را به قتل رسانده است در حالی که به قصاص محکوم شده بود با نقض حکمش در دیوان عالی کشور دوباره محاکمه می شود.

مهران سماک، از جان باختگان اعتراضات انزلی است. او شامگاه ۸ آذر ۱۴۰۱  زمانی که فقط ۲۷ سال داشت، با شلیک گلوله ساچمه‌ای جان خود را از دست داد. آن شب‌ها گروهی از ایرانیان پس از باخت تیم ملی در خیابان بودند و با بوق زدن یا بعضا سر دادن شعارهایی، نارضایتی خود از عملکرد بازیکنان را نشان می‌دادند. حضور مردم در خیابان برخوردهایی را هم از سوی ماموران در پی داشت که نتیجه آن  باعث جان باختن یک جوان به نام مهران سماک شد . ولی تفاوت پرونده‌اش با دیگر جان باختگان، پیگیری قضایی موضوع و تلاش برای مجازات مامور خاطی است.

جعفر جوانمردی متهم پرونده مهران سماک است. او تا همین چند ماه پیش، فرمانده نیروی انتظامی بندر انزلی بود ولی بعد از شلیک گلوله ساچمه‌ای که منجر به قتل مهران سماک شد، از این سمت برکنار و بازداشت شد.

باتوجه به اینکه متهم پرونده، هنگام قتل مهران سماک به عنوان فرمانده نیروی انتظامی مشغول فعالیت بود، پرونده در دادگاه نظامی تشکیل و این دادگاه پس از چند ماه بررسی، حکم قصاص صادر کرد. حکمی که با اعتراض متهم و وکلای او، برای بررسی مجدد به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

حکم قصاص جعفر جوانمردی شکسته شد

با گذشت ماهها از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور قضات دیوان این حکم را نقض کردند. طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، پس از صدور رای در دادگاه بدوی و با اعتراض متهم و وکیل پرونده دیوان عالی کشور برای بررسی اعتراض صورت گرفته وارد عمل شد. طبق پیگیری‌های انجام شده؛ حکم این پرونده با نظر دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شده است.

ارسال نظر