زمان مطالعه: 4 دقیقه

قتل مردی در تهران به گمان داعشی بودن + جزئیات جنایت

«قیافه مرد جوان شبیه داعشی‌ها بود و یک لحظه جنایت‌های آنها مقابل چشمانم آمد و با او درگیر شدم. وقتی شروع به توهین کرد، عصبانی‌تر شده و او را کشتم.» انگیزه مرد ایرانی برای قتل مرد تبعه افغان در جنوب تهران در همین دو جمله خلاصه می‌شود و او در تمام مراحل تحقیقات و دادگاه بر آن اصرار دارد. او دو سال بعد از جنایت با رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
24 دی 1402
شناسه : 102516
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102516
202+
بالا
«قیافه مرد جوان شبیه داعشی‌ها بود و یک لحظه جنایت‌های آنها مقابل چشمانم آمد و با او درگیر شدم. وقتی شروع به توهین کرد، عصبانی‌تر شده و او را کشتم.» انگیزه مرد ایرانی برای قتل مرد تبعه افغان در جنوب تهران در همین دو جمله خلاصه می‌شود و او در تمام مراحل تحقیقات و دادگاه بر آن اصرار دارد. او دو سال بعد از جنایت با رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

حادثه 24 -  «قیافه مرد جوان شبیه داعشی‌ها بود و یک لحظه جنایت‌های آنها مقابل چشمانم آمد و با او درگیر شدم. وقتی شروع به توهین کرد، عصبانی‌تر شده و او را کشتم.» انگیزه مرد ایرانی برای قتل مرد تبعه افغان در جنوب تهران در همین دو جمله خلاصه می‌شود و او در تمام مراحل تحقیقات و دادگاه بر آن اصرار دارد. او دو سال بعد از جنایت با رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

در آخرین روزهای سال۱۴۰۰ ماموران پلیس آگاهی تهران در جریان قتل مردی تبعه افغانستان در جنوب تهران قرار گرفتند. تیم جنایی با حضور در محل قتل با جسد مردی جوان روبه‌رو شد که با دو ضربه چاقو به قتل رسیده بود. با بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد مقتول به نام نصیر ابتدا با مردی درگیری لفظی پیدا کرده و بعد با ضربه‌های چاقوی او کشته شده است. با تحقیقات محلی هویت متهم به‌نام شاهین ۳۸ساله شناسایی و سه روز بعد بازداشت شد. شاهین در تحقیقات به این قتل اعتراف کرد و گفت: «روز حادثه در محل زندگی‌ام ایستاده بودم که مردی افغان درحالی‌که حرف‌های نامربوط می‌زد از مقابلم رد شد. به قیافه‌اش نگاه کردم و متوجه شدم شبیه داعشی‌هاست. همان موقع جنایت‌های داعش مقابل چشمانم آمد. به آن مرداعتراض کردم و گفتم چرا توهین می‌کنی؟ بعد شروع به فحاشی کرد. اوراگرفتم و خواستم ساکت شود که درجواب گفت: من۲۰ تا ایرانی مثل تو رادرافغانستان کشتم. این حرفش مرابیشترعصبانی کردو با چاقویی که همراه داشتم ابتدا یک ضربه به دستش زدم. بعد دومین ضربه را به قلبش زدم. چند قدم راه رفت وبعد روی زمین افتاد.»

با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در این جلسه که به ریاست قاضی علی دلداری برگزار شد، اولیای‌ دم برای شاهین درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه ایستاد و با تکرار ادعای قبلی خود گفت: «من قصد کشتن نصیر را نداشتم و خودش باعث شد درگیری ادامه پیدا کند و او را بزنم. بعد از قتل به  سفر رفتم و سه روز بعد خودم را تسلیم کردم.»

در ادامه وکیل متهم در دفاع از او گفت: «پزشکی‌قانونی درگزارش خود اعلام کرده موکلم مبتلا به اختلالات روانی است. او حتی یک‌بار باسرعت۱۶۰کیلومتر برساعت رانندگی وچپ کرده بود. وقتی پلیس به محل آمده بود، ادعا کرده صدایی در سرش به او گفته با سرعت برو! او حتی در بازداشتگاه پلیس هم تحت تاثیر این اختلال قصد فرار داشت که ناکام ماند.»

قضات دادگاه پس ازرسیدگی به پرونده، اختلالات متهم را درحد جنون تشخیص نداده و اورا به قصاص محکوم کردند. پس از صدور رای، اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند و متهم دیروز ازجنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

شاهین در این جلسه در دفاع از خود گفت: «قبل از این قتل تا دوم دبیرستان درس خوانده و بعد آن را رها کرده و کشاورزی می‌کردم. در زندان به درسم ادامه داده و دیپلم گرفتم. باور کنید ضربه‌ها با هدف کشتن نبود و از سر خشم آن ضربه‌ها را زدم. اولین ضربه را به دستش زدم و گفتم برو اما فحاشی کرد و این بار به سینه‌اش ضربه زدم. ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که ۲۰۰۰ ایرانی هستیم اما ۲۰هزار افغانی آنجا حضور دارند. قیافه‌اش شبیه داعشی‌ها بود. به همین خاطر با او درگیر شدم که بعد به اعتقادات ما توهین کرده و او را با چاقو زدم. در اخبار می‌دیدم که داعشی‌ها چه جنایت‌هایی مرتکب شده بودند و همین موضوع روی من تاثیر گذاشته بود. حالا از دادگاه درخواست بخشش دارم.»

پس از آخرین دفاع متهم و وکیلش، قضات برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم  وارد  شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر