زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت آمریکا از ترور مقام حماس مطلع بود؟

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که اسرائیل عامل ترور "صالح العاروری" معاون رئیس دفتر سیاسی حماس است اما دولت جو بایدن را از قبل، از این ترور مطلع نکرده بود بلکه هنگام انجام ترور مطلع کرده بود.
13 دی 1402
شناسه : 102181
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102181
85+
بالا
یک رسانه آمریکایی گزارش داد که اسرائیل عامل ترور "صالح العاروری" معاون رئیس دفتر سیاسی حماس است اما دولت جو بایدن را از قبل، از این ترور مطلع نکرده بود بلکه هنگام انجام ترور مطلع کرده بود.

حادثه 24 - یک رسانه آمریکایی گزارش داد که اسرائیل عامل ترور "صالح العاروری" معاون رئیس دفتر سیاسی حماس است اما دولت جو بایدن را از قبل، از این ترور مطلع نکرده بود بلکه هنگام انجام ترور مطلع کرده بود.

تارنمای آمریکایی – اسرائیلی آکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی ادعا کرد که اسرائیل، آمریکا از از قبل از این حمله مطلع نکرده است.

آکسیوس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد: اسرائیل پشت حمله به ضاحیه بیروت است اما قبل از حمله، آمریکا را مطلع نکرده بود.

این رسانه آمریکایی همچنین به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی ادعا کرد که اسرائیل در زمان اجرای عملیات ترورالعاروری، دولت بایدن را مطلع کرده است.

خبرنگار اسرائیلی تارنمای آکسیوس پیش از این نیز گزارش داد: یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرد که اسرائیل در حال آماده سازی خود برای انتقام‌ بزرگ حزب‌الله در خصوص ترور العاروری است که این می تواند شامل پرتاب موشک‌های دوربرد به اهدافی در اسرائیل باشد.

پیش از این، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در پی ترور معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: «نیروهای اسرائیل مسئول حمله به "العاروری" بوده و ارزیابی از کشته شدن وی ادامه دارد.»

واشنگتن پست نوشت: خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داد که دست کم شش نفر در این انفجار کشته شدند و حماس نیز اعلام کرد که اسرائیل "ترورهای ناجوانمردانه" انجام داده و دو تن از رهبران گردان های عزالدین القسام حماس نیز کشته شده اند.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این انفجار خودداری کرد و مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

المیادین در این باره اعلام کرد که «صالح العاروری» نایب رئیس اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله سه‌شنبه شب رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده است.

منابع رسانه‌ای سه‌شنبه شب از وقوع یک انفجار قوی و حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند و خبرگزاری لبنان هم گزارش داد که در نتیجه این حمله چهار نفر شهید و شماری دیگر هم زخمی شده‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز در بیانیه‌ای خبر شهادت العاروری را تایید کرد. حماس همچنین از شهادت دو تن از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی این جنبش در این حمله خبر داده است.

پیشتر منابع خبری گزارش دادند که سه همراه صالح العاروری در انفجار ضاحیه بیروت به شهادت رسیدند. شبکه المیادین در این باره گزارش داد که یک انفجار بزرگ در منطقه «المشرفیه» در ضاحیه جنوب بیروت رخ داده است.

خبرگزاری رسمی لبنان درباره دلیل این انفجار اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی یک دفتر متعلق به جنبش حماس را در بیروت هدف قرار داده است.

آخرین اخبار روز را در صفحه اخبار روز حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید

کلمات کلیدی:
ارسال نظر