زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات نوجوان ۱۸ ساله محکوم به قصاص در کرمان از چوبه دار

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از بخشش یک نوجوان ۱۸ ساله محکوم به قصاص پس از گذشت ۲ سال در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» خبر داد.
11 دی 1402
شناسه : 102121
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102121
121+
بالا
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از بخشش یک نوجوان ۱۸ ساله محکوم به قصاص پس از گذشت ۲ سال در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» خبر داد.

حادثه 24 - معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان از بخشش یک نوجوان ۱۸ ساله محکوم به قصاص پس از گذشت ۲ سال در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بر اثر درگیری خانوادگی پسر نوجوانی یکی از اعضای خانواده خود را به قتل رسانید که پس از طی مراحل قانونی حکم مراجع قضایی به قصاص نفس تایید و محکوم در انتظار اجرای حکم بود.

 معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان ادامه داد:با ورود موثر اعضا شورای حل اختلاف کانون اصلاح تربیت و پس از طی چندین جلسه سازش در مدت ۲ سال نهایتا اولیاء دم از حق قانونی خودگذشتند و رضایت کامل و بی قید و شرط خود را با گذشت و ایثار خالصانه خود اعلام کرده و پرونده پس از ۲ سال به مصالحه ختم شد.

وی افزود:اگر عموم مردم جامعه ارزش صلح و سازش و حیات دادن به یک انسان اصلاح شده و نادم را نزد خدا و رسولش بدانند و فرهنگ سازش، ایثار و گذشت در جامعه اشاعه پیداکند قطعا از بروز بسیاری از جرایم پیشگیری می شود و جامعه به سمت آرامش سوق پیدا می‌کند و آثار روانی بعدی در افراد تقلیل می‌یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی از زحمات کارکنان خدوم توسعه حل اختلاف شورای حل اختلاف ویژه کانون اصلاح تربیت و همچنین اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به محکوم نادم زمینه توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، قدردانی کرد.

آخرین اخبار «حوادث کرمان» را در صفحه حوادث کرمان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر