زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلاهبرداری اینترنتی با رسید جعلی

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با تلاش کارآگاهان اداره سیزدهم اعضای باند ۳ نفره کلاهبرداران اینترنتی دستگیر شدند.
09 دی 1402
شناسه : 102013
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/102013
100+
بالا
رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با تلاش کارآگاهان اداره سیزدهم اعضای باند ۳ نفره کلاهبرداران اینترنتی دستگیر شدند.

حادثه 24 - رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با تلاش کارآگاهان اداره سیزدهم اعضای باند ۳ نفره کلاهبرداران اینترنتی دستگیر شدند.

سردار کارآگاه علی ولی پور گودرزی در این باره گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری  مشابه به شیوه خرید اموال شهروندان در فضای مجازی و ارائه رسید جعلی،  رسیدگی به موضوع  در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

 وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیق از  مالباخته ای به دست آوردند، این شهروند در مردادماه سال جاری یک دستگاه تلفن همراه را به قیمت ۱۹۰ میلیون ریال در یکی از سایت های خرید و فروش اینترنتی آگهی کرده و  پس از تماس فردی که مدعی خرید تلفن همراه بوده قرار ملاقات حضوری با وی می گذارد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: شاکی پس  از دریافت رسید انتقال وجه و تحویل تلفن همراه   متوجه می شود که رسید دریافتی جعلی بوده و مبلغی به حساب وی  واریز نشده است.

سردار ولی پور گودرزی تصریح کرد: با تجمیع پرونده های مشابه و پالایش اطلاعات به دست آمده در نهایت هویت و مخفیگاه  کلاهبردار  در جنوب غرب تهران شناسایی و  در ادامه پس از هماهنگی های قضائی در مخفیگاهش دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران  انتقال یافت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، اظهار کرد، اموال به سرقت رفته را به مالخری برای اوراق و یا فروش می فروخته  و پول حاصل از آن را نیز به حساب یکی از اقوامش واریز می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران  عنوان کرد: کارآگاهان در ادامه موفق شدند با استفاده از روش های میدانی و اطلاعاتی گسترده مخفیگاه مالخر و همدست سارق را شناسایی و آنها را در دو عملیات غافلگیرانه و منسجم در غرب و شرق استان تهران دستگیر کردند.

وی در پایان با بیان اینکه متهمان به ۲۰ فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی هر ۳ متهم برای  تکمیل تحقیقات بیشتر و کشف جزئیات پرنده  در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر