زمان مطالعه: 1 دقیقه

تولد نوزاد ۵ کیلو و ۲۵۰ گرمی در سیستان و بلوچستان پزشکان را شوکه کرد

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: بانویی در زایمان هفتم خود فرزند پنج کیلو و ۲۵۰ گرمی‌اش را به روش طبیعی به دنیا آورد.
09 دی 1402
شناسه : 101993
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101993
86+
بالا
رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: بانویی در زایمان هفتم خود فرزند پنج کیلو و ۲۵۰ گرمی‌اش را به روش طبیعی به دنیا آورد.

حادثه 24 - رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: بانویی در زایمان هفتم خود فرزند پنج کیلو و ۲۵۰ گرمی‌اش را به روش طبیعی به دنیا آورد.

کاوه اورعی یزدانی رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان گفت: در حالیکه برخی مادران باردار به دلیل نگرانی از انجام زایمان طبیعی، به دنبال یافتن راهی برای انجام سزارین هستند بانویی از سیستان و بلوچستان، فرزند پنج کیلو و ۲۵۰ گرمی اش را به روش طبیعی به دنیا آورد.

وی با بیان اینکه زایمان طبیعی، راهی برای تولد فرزندی سالم است، افزود: این مادر باردار ۲۹ ساله در زایمان هفتم خود بدون سابقه بیماری و ابتلا به دیابت، نوزاد پسری را با وزن پنج کیلو و ۲۵۰ گرم به روش طبیعی به دنیا آورد.

وی ادامه داد: سایر فرزندان این مادر نیز با وزن بالا متولد شده‌اند، اما این عضو جدید خانواده با تولدش همه رکوردها را جابه‌جا کرد.

رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با اشاره به این‌که زایمان این مادر باردار بدون هیچ خطر و نگرانی انجام شد، خاطرنشان ‌کرد: زایمان‌های طبیعی نسبت به سزارین عوارض بسیار کمتری برای مادر و نوزاد دارد.

وی با تاکید بر این‌که پیشنهاد پزشکان به مادران باردار انجام زایمان طبیعی است، افزود: مادران و خانواده‌ها باید از خطرات و فواید هر ۲ نوع زایمان آگاهی داشته باشند.

یزدانی گفت: مادر و نوزاد با حال عمومی خوب از بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) ترخیص شدند.

گفتنی است در اوایل آذرماه امسال هم نوزادی با وزن هفت کیلوگرم در بیمارستان رضوی مشهد به دنیا آمد که گفته می‌شود تولد نوزادی با این وزن در ایران تاکنون سابقه نداشته است.

آخرین اخبار «حوادث سیستان و بلوچستان» را در صفحه حوادث سیستان و بلوچستان و حوادث زاهدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر