زمان مطالعه: 5 دقیقه

قتل مامور پلیس به دست قاتل اجاره ای در هرمزگان/ قاتل پس از 7 سال بخشیده شد

قاتل اجاره‌ای که 7سال قبل در جنایتی مرموز یکی از مأموران پلیس را به ضرب گلوله به شهادت رسانده بود از سوی اولیای دم بخشیده شد و زندگی دوباره‌ای یافت.
06 دی 1402
شناسه : 101932
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101932
161+
بالا
قاتل اجاره‌ای که 7سال قبل در جنایتی مرموز یکی از مأموران پلیس را به ضرب گلوله به شهادت رسانده بود از سوی اولیای دم بخشیده شد و زندگی دوباره‌ای یافت.

حادثه 24 - قاتل اجاره‌ای که 7سال قبل در جنایتی مرموز یکی از مأموران پلیس را به ضرب گلوله به شهادت رسانده بود از سوی اولیای دم بخشیده شد و زندگی دوباره‌ای یافت.

روز پنجم فروردین‌ماه سال95 یکی از مأموران انتظامی هرمزگان سوار بر موتورسیکلت مشغول گشت‌زنی در منطقه رودان بود. این مأمور از مدت‌ها قبل باعث دستگیری شمار زیادی از اشرار و تبهکاران منطقه شده بود و در رودان دشمنان زیادی داشت.  او آن روز نیز مشغول گشت‌زنی بود که ناگهان فردی ناشناس از پشت با اسلحه شکاری به‌سوی او تیراندازی کرد. در این حادثه مأمور وظیفه شناس پلیس به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. مأمور پلیس یک هفته در بیمارستان بستری بود و پزشکان تلاش زیادی برای نجات او انجام دادند، اما این تلاش‌ها بی‌ثمر بود و مأمور جوان بر اثر مرگ مغزی به شهادت رسید.

 قاتل اجاره‌ای

به‌دنبال وقوع این جنایت، تیم ویژه‌ای از مأموران پلیس آگاهی تحقیقات خود برای دستگیری عامل شهادت مأمور پلیس را آغاز کرد. این جنایت در محلی خلوت اتفاق افتاده بود و هیچ‌کس نتوانسته بود چهره قاتل را ببیند و هیچ سرنخ مهمی وجود نداشت. با این حال کارآگاهان حتم داشتند که تلاش‌های مأمور وظیفه شناس در قتل او مؤثر بوده است. به همین دلیل تحقیقات روی این موضوع متمرکز شد.

کارآگاهان جنایی در جریان بررسی‌های فنی خود پی بردند که این شهید مدتی قبل برای دستگیری 2نفر از تبهکاران رودان تلاش زیادی کرده و آنها از او کینه به دل گرفته بودند و امکان دارد که در جنایت دست داشته باشند. هرچه تحقیقات پلیس در این‌باره ادامه پیدا می‌کرد کارآگاهان به اطلاعات تازه‌تری در این‌باره دست پیدا می‌کردند. بررسی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه معلوم شد این دو تبهکار به خاطر کینه‌ای که از مأمور

وظیفه شناس پلیس به دل گرفته بودند فردی را برای قتل او اجیر کرده بودند و او در قبال دریافت پول دست به این جنایت زده است. در این شرایط بود که متهم شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. به‌دنبال اعترافات متهم، او در دادگاه کیفری یک استان هرمزگان محاکمه  شد. در جلسه محاکمه در شرایطی که اولیای دم درخواست قصاص قاتل را کرده بودند، متهم به دفاع از خود پرداخت و درخواست بخشش کرد. در نهایت قضات دادگاه وارد شور شدند و او را به قصاص محکوم کردند.

بخشش بعد از 7سال

با وجود اعتراض متهم به رأی دادگاه، حکم قصاص در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و پرونده برای اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادگستری بندرعباس فرستاده شد. روند رسیدگی به این پرونده حدود 7سال طول کشید تا اینکه سرانجام پرونده در نوبت اجرا قرار گرفت. در این مرحله اگر اولیای دم حاضر به بخشش نمی‌شدند اجرای حکم قصاص قطعی بود.

عامل این جنایت سوابق کیفری متعددی داشت و پیش از این چند مرتبه دستگیر و زندانی شده بود، اما 7سال تحمل زندان از او فرد دیگری ساخته بود. او در این مدت متنبه شده و در فعالیت‌های فرهنگی زندان شرکت می‌کرد. به همین دلیل بود که رایزنی‌هایی برای بخشیده شدن او آغاز شد. مسئولان واحد اجرای احکام از یک سو و مسئولان شورای حل اختلاف زندان بندرعباس از سوی دیگر تلاش کردند تا اولیای دم را برای بخشیدن قاتل راضی کنند. هرچند آنها راضی به این کار نبودند اما با ادامه رایزنی‌ها سرانجام چند روز قبل آنها اعلام کردند که برای رضای خدا حاضر به بخشیدن قاتل هستند. به این ترتیب مرد جوان که 7سال را در زندان گذرانده و تا یک قدمی چوبه دار رفته بود از قصاص نجات پیدا کرد.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

 صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر