زمان مطالعه: 3 دقیقه

فداکاری سرباز وظیفه شناس برای نجات پسر ۸ ساله از میان شعله های آتش

وقتی رسید چشمان خیس و نگران زنی را دید که با فریاد درخواست کمک می‌کرد. زن جوان نگران به داخل خانه نگاه می‌کرد و از همسایه‌ها می‌خواست تا فرزندش را از میان آتش نجات دهند. سرباز پلیس ترس را کنار گذاشت و داخل شد تا بتواند جان پسربچه را نجات دهد.
05 دی 1402
شناسه : 101869
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101869
149+
بالا
وقتی رسید چشمان خیس و نگران زنی را دید که با فریاد درخواست کمک می‌کرد. زن جوان نگران به داخل خانه نگاه می‌کرد و از همسایه‌ها می‌خواست تا فرزندش را از میان آتش نجات دهند. سرباز پلیس ترس را کنار گذاشت و داخل شد تا بتواند جان پسربچه را نجات دهد.

حادثه 24 - وقتی رسید چشمان خیس و نگران زنی را دید که با فریاد درخواست کمک می‌کرد. زن جوان نگران به داخل خانه نگاه می‌کرد و از همسایه‌ها می‌خواست تا فرزندش را از میان آتش نجات دهند. سرباز پلیس ترس را کنار گذاشت و داخل شد تا بتواند جان پسربچه را نجات دهد.

سرباز وظیفه پلیس اصفهان جزئیات عملیات شجاعانه‌اش را بازگو کرد و گفت: سرباز پلیس فریدن اصفهان هستم. بعد از ناهار همراه جناب‌سروان سوار خودرو شدیم تا گشت‌زنی کنیم. ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بود که از طریق مرکز ۱۱۰ آتش‌سوزی یک خانه به ما گزارش شد. فاصله کمی با محل حادثه داشتیم. سریع با خودرو به سمت آدرس اعلام‌شده رفتیم و در کمتر از سه دقیقه به آنجا رسیدیم. وقتی از خودرو پیاده شدیم هنوز آتش‌نشانی نیامده بود.او ادامه داد: جمعیت زیادی تجمع کرده بودند و مادر با نگرانی فریاد می‌زد کودکم داخل خانه است و می‌ترسم جانش را از دست بدهد. مشغول آرام‌کردن او و جلوگیری از نزدیک‌شدن مردم به خانه بودیم که به ذهنم رسید کودک را نجات دهم.

​​​​​​​سرباز پلیس با اشاره به این‌که دوان‌دوان وارد خانه شدم گفت: وقتی به داخل خانه رفتم دیدم که اتاق‌خواب کاملا شعله‌ور شده است. چند بار اسم کودک را صدا زدم تا او جوابم را داد. او نزدیک آتش بود و هر لحظه امکان داشت دچار سوختگی شود. او را بغل کردم و به بیرون آوردم. وقتی با کودک از داخل خانه بیرون آمدم، مادرش به سمتم آمد و او را درآغوش کشید. اهالی محل هم برایم سوت و دست می‌زدند. از این‌که بچه نجات یافته بود خیلی خوشحال بودم اما این‌که آتش به اسباب و خانه این خانواده در حال خسارت‌زدن بود، ناراحتم می‌کرد. سریع به داخل خودرو رفتم و کپسول اطفای حریق را برداشته و دوباره به دل آتش زدم. وارد اتاق‌خواب شده و با کپسول میزان زیادی از آتش را خاموش کردم تا به سایر نقاط خانه نرسد. وقتی بیرون آمدم آتش‌نشانی رسید و کار لکه‌گیری آتش و ایمن‌کردن خانه را انجام داد.او در پاسخ به‌ این‌که نترسیدی به دل آتش زدی، گفت: در آن لحظه اشک و التماس‌های آن مادر و نجات جان کودک اجازه نداد به چیز دیگری فکر کنم. سریع خودم را به دل آتش زدم و کودک را از چند قدمی حریق نجات دادم.

این سرباز در مورد تشویق‌شدنش توسط فرماندهان پلیس هم گفت: من برای تشویق یا قهرمان‌شدن این‌کار را نکردم. نجات جان انسان‌ها از هر چیز برایم مهم‌تر بود.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر