زمان مطالعه: 3 دقیقه

خودکشی 3 دانش آموز و توضیح مدیرکل آموزش و پرورش ایلام

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به اخبار منتشره در روزهای اخیر مبنی بر خودکشی ۳ دانش‌آموز در این استان واکنش نشان داد و گفت: یک نفر از این افراد دانش‌آموز بود که در مهر امسال اقدام به خودکشی کرد و دو نفر دیگر فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم و پشت کنکوری بودند که در تابستان اقدام به این کار کردند.
04 دی 1402
شناسه : 101837
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101837
143+
بالا
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به اخبار منتشره در روزهای اخیر مبنی بر خودکشی ۳ دانش‌آموز در این استان واکنش نشان داد و گفت: یک نفر از این افراد دانش‌آموز بود که در مهر امسال اقدام به خودکشی کرد و دو نفر دیگر فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم و پشت کنکوری بودند که در تابستان اقدام به این کار کردند.

حادثه 24  مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به اخبار منتشره در روزهای اخیر مبنی بر خودکشی ۳ دانش‌آموز در این استان واکنش نشان داد و گفت: یک نفر از این افراد دانش‌آموز بود که در مهر امسال اقدام به خودکشی کرد و دو نفر دیگر فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم و پشت کنکوری بودند که در تابستان اقدام به این کار کردند.

«علی درویشی» مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در واکنش به اخبار منتشره در روزهای اخیر مبنی بر خودکشی ۳ دانش‌آموز در این استان، اظهار کرد: این اتفاقات داخل مدرسه رخ نداده است؛ دو نفر از این افراد که فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم و پشت کنکوری بودند در تابستان دست به چنین اقدامی زدند و یک نفر دیگر که دانش‌آموز بود در مهر ماه این کار را انجام داد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: در مجموع آنچه گزارش شده خودکشی ۳ نفر بوده و آموزش و پرورش نیز برای همین موضوع تا کنون ده‌ها جلسه برگزار کرده است و حتی قبل از این اتفاقات نیز به صورت اتوبوسی، نیروهای مشاوره و متخصص را در منطقه مستقر کرده‌ بودیم.

درویشی تاکید کرد: ما نظام مراقب اجتماعی دانش آموزان یا همان طرح نماد را که مربوط به معاون پرورشی و فرهنگی است را با جدیت دنبال و مستقر کرده‌ایم و حدود ۲۰ نفر از مشاوران سطح استان را به مناطق فرستاده‌ایم و نه تنها دانش آموزان که اولیای آن‌ها را نیز تحت پوشش خدمات مشاوره‌ای خود قرار داده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام افزود: کارهای پیشگیری و هر اقدامی که لازم بوده در این منطقه انجام شده است و ما به این موضوع دقت و توجه داشته‌ایم، اما مواردی که اخبارش اخیرا اعلام شده مربوط به قبل از آغاز سال تحصیلی و همانطور که گفتم در تابستان بوده است.

درویشی عنوان کرد: دو نفر از این افراد در واقع فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم بودند که یک سال هم پشت کنکور بودند و یک نفر آنها پس از مهرماه و آغاز سال تحصیلی خودکشی کرده است. البته اینگونه نیست که فراوانی چنین اقدامی بالا باشد.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش کارهای پیشگیری را انجام داده است، گفت: از وزارتخانه هم گروهی در استان مستقر شده‌اند؛ گروهی که هم شامل تیم علوم پزشکی و هم بهزیستی می‌شود در کنار تیم اداره کل آموزش و پرورش، چنین موضوعاتی را مدنظر قرار داده‌اند و جلسه‌ای یک روزه نیز در همین رابطه برگزار کرده‌اند. همچنین نتایج خیری هم از این جلسه به دست آمده است.

درویشی با تاکید بر اینکه بحث فراوانی خودکشی در منطقه وجود ندارد، اضافه کرد: برای ما نجات جان یک نفر هم بسیار اساسی و مهم است بخصوص که فرد دانش آموز باشد که در این حالت رسالت ما سنگین‌تر هم می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا علل همین چند مورد خودکشی اعلام شده است؟ اظهار کرد: کارشناسان مختلفی در حال رصد و پایش موضوع هستند و به محض اینکه نتیجه کارگروه آماده شود به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

آخرین اخبار «حوادث ایلام» را در صفحه حوادث ایلام حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر