زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیه یک و نیم میلیاردی برای قتل یک میلیونی در تهران

پسر جوانی که تنها به خاطر یک میلیون تومان دوستش را به قتل رسانده بود برای جلب رضایت خانواده مقتول یک و نیم میلیارد تومان دیه پرداخت.
30 آذر 1402
شناسه : 101643
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101643
144+
بالا
پسر جوانی که تنها به خاطر یک میلیون تومان دوستش را به قتل رسانده بود برای جلب رضایت خانواده مقتول یک و نیم میلیارد تومان دیه پرداخت.

حادثه 24 - پسر جوانی که تنها به خاطر یک میلیون تومان دوستش را به قتل رسانده بود برای جلب رضایت خانواده مقتول یک و نیم میلیارد تومان دیه پرداخت.

یک سال قبل پسر جوانی به نام خسرو در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مدعی شد در جریان درگیری با دوستش او را به قتل رسانده است.

پس از آن مأموران به محل جنایت که خانه‌ای در جنوب تهران بود رفتند و بعد از بررسی‌های اولیه خسرو در محل بازداشت شد و جسد مقتول هم با دستور قضایی به پزشکی قانونی انتقال پیدا کرد.

خسرو پس از دستگیری،‌ طلب یک میلیون تومانی از مقتول را انگیزه جنایت اعلام کرد.

در ادامه متهم به بازسازی صحنه جرم پرداخت و با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. اما پیش از برگزاری جلسه محاکمه خانواده خسرو موفق شدند با پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون تومان، رضایت اولیای دم را جلب کنند.

با رهایی متهم از قصاص او از جنبه عمومی جرم در شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

در دادگاه کیفری

در ابتدای جلسه متهم به جایگاه رفت و گفت: من و مقتول سال‌ها باهم دوست بودیم و چند ماه قبل برای پیدا کردن کار از شهرستان به تهران آمدیم و خانه‌ای اجاره کردیم تا اینکه مدتی قبل او از من یک میلیون تومان پول قرض گرفت و قرار شد سر ماه پولم را پس بدهد اما دیگر پولم را پس نداد و هربار هم به بهانه‌ای من را دست به سر می‌کرد.

 آخرین بار وقتی دوباره سراغ پولم را گرفتم او ناگهان شروع به فحاشی کرد و من هم به یکباره عصبانی شدم و چاقویی که داشتم را از جیبم بیرون آوردم و نمی‌دانم چطور شد که به گردنش خورد و فوت کرد. باور کنید نمی‌خواستم او را بکشم. بعد از آن هم به سرعت با اورژانس و پلیس تماس گرفتم تا شاید بتوانم برای نجاتش کاری کنم.

من شرمنده خانواده‌اش هستم. من به خاطر یک میلیون تومان زندگی‌ام نابود شد و با سختی زیاد توانستیم رضایت خانواده مقتول را جلب کنیم. حالا هم از قضات درخواست می‌کنم در حد امکان در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا بتوانم زودتر آزاد شوم.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر