زمان مطالعه: 6 دقیقه

ناگفته های پرونده سمیرا سبزیان قبل از اعدام در زندان زنان شهر ری / سمیرا و خواهر 14 ساله اش در دادگاه چه گفتند؟

سمیرا سبزیان، زنی که در 19 سالگی با همدستی خواهر 14 ساله اش سارا و جوانی به نام علی شوهرش را در سرآسیاب ملارد به قتل رسانده بودند در حالی که با رای دادگاه کیفری به قصاص محکوم شده بود صبح چهارشنبه در زندان زنان شهر ری قصاص شد. اما سمیرا سبزیان چرا اعدام شد و در دادگاه چه حرفهایی زده بود؟

محمد جعفری

روزنامه نگار

29 آذر 1402
شناسه : 101635
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101635
12663+
بالا
سمیرا سبزیان، زنی که در 19 سالگی با همدستی خواهر 14 ساله اش سارا و جوانی به نام علی شوهرش را در سرآسیاب ملارد به قتل رسانده بودند در حالی که با رای دادگاه کیفری به قصاص محکوم شده بود صبح چهارشنبه در زندان زنان شهر ری قصاص شد. اما سمیرا سبزیان چرا اعدام شد و در دادگاه چه حرفهایی زده بود؟

حادثه 24 - سمیرا سبزیان، زنی که در 19 سالگی با همدستی خواهر 14 ساله اش سارا و جوانی به نام علی شوهرش را در سرآسیاب ملارد به قتل رسانده بودند در حالی که با رای دادگاه کیفری به قصاص محکوم شده بود صبح چهارشنبه در زندان زنان شهر ری قصاص شد. اما سمیرا سبزیان چرا اعدام شد و در دادگاه چه حرفهایی زده بود؟

رسیدگی به پرونده سمیرا سبزیان که صبح امروز در زندان زنان شهر ری قصاص شد از روز 15 دی ماه سال 93 آغاز شد. آن روز جسد مرد جوانی به نام نیما در یکی از خیابان های سرآسیاب ملارد کشف شد. هرچند بر بدن متوفی آثار هیچ جراحتی وجود نداشت اما شواهد نشان می داد او در محل دیگری فوت و جسدش به آنجا منتقل شده است.

این خبر را نیز بخوانید:

فردا مدارس تعطیل است؟ / آلودگی هوا در تهران افزایش یافت

با آغاز تحقیقات معلوم شد که نیما از مدتی قبل با همسرش سمیرا اختلاف داشته و ممکن است قربانی جنایتی خانوادگی شده باشد. وقتی سمیرا که آن زمان 19 سال داشت تحت بازجویی قرار گرفت ابتدا دست داشتن در قتل شوهرش را انکار کرد اما در ادامه اعتراف کرد که با همدستی خواهر 14 ساله اش به نام سارا و پسری جوان به نام علی به شوهرش آبمیوه مسموم خورانده و باعث مرگش شده است. در چنین شرایطی خواهر نوجوان وی و پسر غریبه نیز دستگیر شدند و به همدستی در این جنایت اعتراف کردند.

درخواست قصاص سمیرا از طرف 2 فرزندش

به این ترتیب پرونده آنها روی میز قضات دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت. در جلسه محاکمه که سال 95 در شعبه چهارم به ریاست قاضی اصغر عبدالهی برگزار شد پدر نیما بعنوان ولی دم در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قیم دو نوه  6 و 2 ساله‌ام هستم و از طرف آنها برای قاتلان پسرم اشد مجازات می خواهم. عروسم و خواهرش با نقشه از پیش طراحی شده پسرم را کشتند و من و همسرم به هیچ قیمتی از خونخواهی گذشت نمی‌کنیم. سمیرا باید قصاص شود.

سمیرا در دفاع از خودش چه گفت؟

سمیرا وقتی برای دفاع از خودش در جایگاه ایستاد گفت: من و همسرم با یکدیگر اختلافی نداشتیم و خواهر 14 ساله ام چون دل خوشی از شوهرم نداشت نقشه قتل او را کشید. با اینکه من راضی به این کار نبودم اما در ادامه موافقت کردم و با هم به داروخانه رفتیم و دارویی خریدیم و من داخل آبمیوه ریختم و به شوهرم دادم و او جانش را از دست داد. در ادامه جنازه را در یکی از خیابان ها رها کردیم.

سمیرا قاتل است

با وجود این اظهارات، سارا خواهر 14 ساله سمیرا وقتی در جایگاه ایستاد حرفهای خواهرش را منکر شد و گفت: خواهرم با شوهرش رابطه خوبی نداشت. او با علی دوست بود و از من می خواست تا پیغام‌هایش را به علی برسانم. آخرین بار وقتی به خانه خواهرم رفتم علی با من تماس گرفت تا با سمیرا صحبت کند. علی احوال سمیرا را پرسید و خواهرم بار دیگر از زندگی مشترکش گلایه کرد. همان موقع علی گفت حاضر است در قتل شوهرش به او کمک کند. علی برایمان پیامک فرستاد و در آن توضیح داد تا چه طور آبمیوه آغشته به موادسمی را تهیه کنیم و به خورد شوهر خواهرم بدهیم.

این خبر را نیز از دست ندهید:

فوری از تعطیلی مدارس و آلودگی هوا / گروه‌های حساس در خانه بمانند

او ادامه داد: سمیرا مرا مجبور کرد تا آبمیوه  آغشته به مواد سمی را به نیما تعارف کنم. من ترسیده  و از این کار منصرف شده بودم اما خواهرم مرا به اتاق خواب برد و تهدیدم کرد که نقشه را تمام کنم.

 من این دو خواهر را نمی شناسم

در این جلسه علی، پسر جوان که اتهامش معاونت در قتل است حرفهای این 2 خواهر را منکر شد و گفت من هیچ رابطه ای با آنها نداشتم و اگر پلیس کوچکترین رابطه ای بین من و این 2 خواهر کشف کرد من قتل را گردن می گیرم.

ماجرای ماده 91

در جریان رسیدگی به این پرونده وکیل مدافع سمیرا از دادگاه درخواست کرد با توجه به اینکه موکلش هنگام وقوع جرم زیر 18 سال داشته با توجه به ماده 91 قانون مجازات اسلامی پرونده وی به پزشکی قانونی فرستاده شود تا درباره رشد عقلی وی تحقیق شود. در جریان بررسی‌ها پزشکی قانونی رشد عقلی متهم را تایید کرد و در شرایطی که پدر مقتول خواستار قصاص عروسش شده بود قضات دادگاه سمیرا سبزیان را به قصاص محکوم کردند.

اعدام در زندان زنان

سرانجام در حالی که اولیای دم برای قصاص سمیرا اصرار داشتند صبح دیروز او پای چوبه دار رفت و قصاص شد. مرکز رسانه قوه قضائیه درباره این پرونده اطلاعیه ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده: سمیرا سبزیان جهت ارتکاب قتل عمد همسر خویش از طریق خوراندن لیدوکائین به جای نوشیدنی با صدور قرار مناسب بازداشت شد و در ادامه پس از انجام تحقیقات فنی- قضایی ارتکاب بزه قتل عمد از سوی نامبرد محرز و پس از طی فرایند‌های قانونی و قضایی لازم در دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام قتل عمد، به قصاص نفس محکوم شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پس از طی تشریفات قانونی و قطعیت حکم صادره، اقدامات لازم جهت اخذ رضایت از اولیای دم در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا جلسات متعددی به‌منظور مصالحه با حضور مسئولان قضایی از جمله دادستان شهرستان ملارد برگزار شد و اجرای حکم به جهت تلاش برای اخذ رضایت اولیای دم به تعویق افتاد. سحرگاه چهارشنبه نیز هیئتی از سوی شورای حل اختلاف استان تهران به‌منظور تلاش برای اخذ رضایت اولیای دم در زندان حاضر شده بود؛ اما در نهایت به جهت اصرار اولیای دم بر اجرای حکم و عدم مصالحه میان طرفین علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی هیات اعزامی شورای حل اختلاف استان تهران، حکم صادره به مرحله اجرا درآمد.

دیدگاه ها
  • منصور سبحانی الوارس
    04 اسفند 1402
    قتل یک اشتباه فاحش است و اعدام... دختری که باید با عروسکهایش بازی کند شوهر میدهند جنایت این است . شنیدم در یک روستای دور افتاده دختر کم سنی را شوهر میدهند فردای شب عروسی سراغ عروس میروند و میبینند او خودش را در بین گاوها حلق اویز کرده و در یاد داشتی نوشته این مرد شب گذشته به من تجاوز کرد و چون ابروی من رفته خودم را میکشم . خدا رحم کند

    پاسخ

  • بی نام
    20 دی 1402
    حقش بود

    پاسخ

  • بی نام
    01 دی 1402
    شما دختربچه هایی رو ک مثل گرگ دنبال شوهرن ندیدین؟ بعضی ها خودشون کرم دارن . درست هم نمیشن

    پاسخ

  • مصی
    01 دی 1402
    دولتی که کودک همسری را مجاز و حتی یک رفتار پسندیده میداند، مسئول این قتل است ...

    پاسخ

    • مریم
      01 دی 1402
      وقتیکه از دوم ابتدایی دنبال دوست پسر هستن نمیشه کودک همسری ولی وقتی ی زن ۱۸ساله ازدواج میکنه میشه کودک همسری؟؟؟چطور دختر پنجم ابتدایی با رضایت خودش میره خونه خالی اشکال نداره اونوقت ازدواج با ی نفر اشکال داره؟؟شماها دیگه خیلی کثیفین

      پاسخ

  • ایرج
    30 آذر 1402
    نتیجه به اصصلاح کودک همسری غیر از این نمیشود که

    پاسخ

    • مریم
      01 دی 1402
      کودک؟؟بهدنطرتون کودک چند سالشه؟؟

      پاسخ

    • بی نام
      01 دی 1402
      شما از استدلال خودتون مطمئنید ؟ من میشناسم کسانی رو که در سن ۱۲ و ۱۳ سالگی ازدواج کردند و زندگی خیلی خوبی دارند . پس به قطع نمیشه گفت که به خاطر ازدواج در سن پایین هسن. لطفا اظهار نظر الکی نکنید

      پاسخ

  • پیمان
    30 آذر 1402
    18 و 19 ساله تو کجای دنیا کودکه؟

    پاسخ

    • بی نام
      30 آذر 1402
      نوزده ساله که فرزند ارشدش شیش ساله باشه یعنی تو سیزده سالگی بچه اولش بدنیا اومده نه ماه قبلش دوازده سالگی و در یازده سالگی اقدام به بارداری کردن شدند این زفاف نیست تجاوز حساب میشه الان تو دختر یازده ساله داشته باشی میفرستیش خونه شوهر بره تو حجله ؟؟؟؟ یا زیر بیست سالگی اجازه نمیدی حتی با پسری هم کلام بشه؟؟؟

      پاسخ

  • الهه
    30 آذر 1402
    این نتیجه کودک همسری نیست نتیجه هرزگی و بی بند و باری و رابطه ناسالم با نامحرمه

    پاسخ

  • بی نام
    30 آذر 1402
    متاسفانه با این فضای مجازی مسموم بعد از این هم از این قبیل اتفاق ها را شاهد هستیم

    پاسخ

پاسخ به :
= 5-4
ارسال نظر