زمان مطالعه: 4 دقیقه

تتوی برج آزادی قاتل را لو داد / مادر مقتول چرا قاتل را بخشید؟

مادر مقتول که 2سال قبل فرزندش در جریان درگیری به قتل رسیده بود، اصرار بر قصاص قاتل پسرش داشت اما اتفاقی جالب باعث شد که بدون قید و شرط از قصاص گذشت کند.
29 آذر 1402
شناسه : 101587
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101587
668+
بالا
مادر مقتول که 2سال قبل فرزندش در جریان درگیری به قتل رسیده بود، اصرار بر قصاص قاتل پسرش داشت اما اتفاقی جالب باعث شد که بدون قید و شرط از قصاص گذشت کند.

حادثه 24 - مادر مقتول که 2سال قبل فرزندش در جریان درگیری به قتل رسیده بود، اصرار بر قصاص قاتل پسرش داشت اما اتفاقی جالب باعث شد که بدون قید و شرط از قصاص گذشت کند.

سی‌ام شهریور سال1400 درگیری مرگباری در یکی از خیابان‌های شرق پایتخت اتفاق افتاد. در این درگیری پسری جوان هدف ضربه چاقو قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت. تحقیقات نشان می‌داد که مقتول و یکی از دوستانش به نام پیمان به پارک رفته و در آنجا با افرادی درگیر شده‌اند.

تتوی برج آزادی

ماموران در گام نخست سراغ پیمان، دوست مقتول رفتند که او درباره جزئیات درگیری گفت: روز حادثه در پارک با دوستم(مقتول) قرار داشتم. من زودتر رسیدم و در پارک با چند پسر و دختر مواجه شدم. به‌نظر می‌رسید مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند و حال خوبی ندارند. یکی از آنها بی‌دلیل با من درگیر شد و می‌گفت چرا به آنها نگاه کرده‌ام. او ناگهان به سمتم هجوم آورد و مرا به باد کتک گرفت. دقایقی بعد دوستم رسید و با فردی که به من توهین کرده و مرا کتک زده بود درگیر شد. درواقع به هواخواهی از من با او درگیر شد اما آن شخص با چاقو ضربه‌ای به دوستم زد. او و دوستانش پس از قتل فرار کردند اما من دیدم که روی دست قاتل برج آزادی تتو شده بود.

همین سرنخ کافی بود تا با انجام تحقیقات محلی، قاتل شناسایی و دستگیر شود. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت که ناخواسته مرتکب جنایت شده است. وی گفت: آن شب خیلی مشروبات الکلی مصرف کرده بودم و حال خوبی نداشتم. چاقو را به سمت مقتول پرتاب کردم و هرگز فکر نمی‌کردم به قلبش اصابت کند و جانش را بگیرد.

تصمیم سخت

متهم به قتل روانه زندان شد و مدتی بعد دردادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. او به قصاص محکوم شد و قضات دیوان عالی کشور مهر تأیید بر حکم صادره زدند. در این شرایط پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. پدر مقتول نیز قاتل پسرش را بخشید اما مادر اصرار بر اجرای حکم قصاص داشت. از سوی دیگرتیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران 4جلسه برگزار کردند تا شاید مادر مقتول راضی به بخشش شود اما او همچنان اصرار بر قصاص قاتل پسرش داشت. به این ترتیب نام قاتل در لیست افرادی قرار گرفت که به‌زودی پای چوبه‌دار می روند؛ با وجود این تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران برای پنجمین مرتبه تلاش خود را کرد تا اینکه مادر مقتول در دادسرا حاضر شد و قاتل را به‌خاطر رضای خدا بخشید.

این مادر داغدار گفت: من تصمیم داشتم قاتل پسرم را قصاص کنم اما چند روز قبل در مراسم روضه حضرت فاطمه زهرا(س) شرکت کردم و درحالی‌که گریه و عزاداری می‌کردم حالم دگرگون و به من الهام شد به قاتل پسرم زندگی ببخشم. مدام تصویر پسرم مقابل چشمانم بود و با خود گفتم اگراین‌بار از دادسرا به من زنگ بزنند و برای بخشش تلاش کنند قطعا می‌بخشم. درواقع از پسرم خواستم برایم نشانه بگذارد که روز بعد از دادسرا زنگ زدند و من سخت‌ترین تصمیم زندگی‌ام را گرفتم.

وی ادامه داد: قاتل پسرم را فقط به‌خاطر رضای خدا می‌بخشم به شرط آنکه تعهد بدهد پس از آزادی دور خلاف را خط بکشد. به این ترتیب با بخشش قاتل، وی از قصاص گریخت تا به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر