زمان مطالعه: 4 دقیقه

جزئیات حمله تروریستی به کلانتری راسک / 11 مامور فراجا شهید شدند / جیش العدل مسئول حمله است

نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر از نیروهای پلیس شهید شدند و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است.
24 آذر 1402
شناسه : 101395
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101395
450+
بالا
نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر از نیروهای پلیس شهید شدند و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است.

حادثه 24 - نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان ۱۱ نفر از نیروهای پلیس شهید شدند و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است.

سخنگوی پلیس صبح امروز - جمعه ۲۴ آذر - در اطلاعیه ای از حمله ناجوانمردانه و کور تروریستها به مقر انتظامی در شهرستان راسک در نیمه شب گذشته - پنجشنبه ۲۳ آذر - خبر داد.

در این حمله، تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و همچنین تعدادی از کارکنان پلیس مجروح و به شهادت رسیدند؛ هم اکنون فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در موقعیت حضور دارد و اوضاع تحت کنترل است.

گروهک جیش الظلم با انتشار بیانیه‌ای حمله ترویستی به مقر انتظامی در راسک را بر عهده گرفته است.

خبرهای تکمیلی از این حادثه تروریستی طی بیانیه‌های پلیس منتشر می شود؛ در همین حال معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حمله تروریستی به مقر انتظامی در راسک ۱۱ نفر به شهادت رسیدند.

در این ارتباط به دستور سردار احمدرضا رادان رئیس پلیس کشور، هیاتی به سرپرستی جانشین فرمانده کل انتظامی در حال اعزام به شهرستان راسک جهت بررسی و پیگیری حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک است.

بالگرد انتظامی در شهرستان‌های راسک و سرباز و نقاط مرزی ایران و پاکستان برای شناسایی اعضای گروه تروریستی پرواز درآمده‌اند.

این مطلب را از دست ندهید:

اولین فیلم از حمله تروریستی به کلانتری راسک / 11 مامور فراجا شهید شدند

اسامی شهدای این حادثه به شرح زیر است:

ابوالفضل شهرکی

پوریا شیخ

محمد حسن براهویی

حمیدرضا رضایی

حسن بابانیا

احسان بابایی

مسلم شجاعیان

مجید فیروزی نیا

محمد خمری

علی دشتپوری

علیرضا اکبری مزار

جزئیات حادثه از زبان معاون امنیتی وزیر کشور

سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درباره جزئیات این حادثه تروریستی به خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: حدود ساعت ۲ بامداد، تروریست‌ها از چند محور به کلانتری راسک حمله کرده و کمینی را برای جلوگیری از ورود نیروهای کمکی ایجاد کردند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اضافه کرد: نیروهای کمکی هم پس از اعزام در کمین نیروهای تروریستی قرار گرفتند اما با رشادت و شجاعت و با تقدیم ۲ شهید و مقاومت جانانه، موفق شدند خود را به کلانتری برسانند؛ این نیروها توانستند با کمک کادر کلانتری، تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده، تلفاتی را از آنها گرفته و ۱ نفر را هم دستگیر کنند.

میراحمدی تاکید کرد: این حادثه در مجموع ۱۱ شهید و ۶ زخمی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: تعدادی از کشته‌شدگان تروریست در اختیار نیروی انتظامی است و تعدادی را با خود بردند.

معاون امنیتی وزیر کشور با اعلام اینکه تعدادی از تروریست ها متواری شده‌اند و منطقه در حال حاضر در آرامش کامل است، خاطر نشان کرد: نیروهای انتظامی با اجرای طرح مهار و محاصره منطقه، به دنبال دستگیری باقی تروریست‌ها هستند.

میراحمدی با بیان اینکه تعداد دقیق تروریست‌ها مشخص نشده است، افزود: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی، مشغول تحقیق و بررسی هستند تا جزئیات دقیق را به اطلاع مردم برسانند.

معاون وزیر کشور تأکید کرد: گروهک جیش‌الظلم مسئولیت این حادثه تروریستی را به عهده گرفته است و قطعا پاسخ سخت و دردناکی را دریافت خواهد کرد.

اقدام تروریست‌ها بی پاسخ نخواهد ماند

در همین رابطه سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تشریح حادثه حمله تروریستی به مقر نظامی راسک گفت: اقدام تروریست ها بی پاسخ نخواهد ماند.

دستور دادستان کل کشور برای بررسی حادثه

حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی دادستان کل کشور از دادستان مرکز سیستان و بلوچستان خواست به سرعت با تعیین قاضی ویژه و صدور دستورات قضایی، نسبت به بررسی ابعاد جنایت حادثه تروریستی شهرستان راسک، به‌شناسایی کلیه عوامل آن و دستگیری و معرفی به مردم و مجازات آنان اقدام کند.

وی در این پیام خاطر نشان کرد: گروهک‌ها به دستور دشمنان ملت ایران در تلاشند مردم نجیب و وفادار به اسلام ونظام اسلامی استان سیستان و بلوچستان را به محرومیت قبل از انقلاب ببرند، در حالی که این راه باطل و به بن بست رسیده است.

آخرین اخبار «حوادث سیستان و بلوچستان» را در صفحه حوادث سیستان و بلوچستان و حوادث زاهدان حادثه 24 بخوانید.

 

ارسال نظر