زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرنوشت عجیب 4 اعدامی در زندان قزل حصار / مرد متجاوز با توبه از اعدام گریخت

4 نفر که در پرونده‌های جداگانه به اتهام قتل و تجاوز به قصاص و اعدام محکوم شده بودند سحرگاه دیروز در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند اما هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا کردند و در این بین فقط حکم یکی از آنها اجرا شد.
23 آذر 1402
شناسه : 101357
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101357
265+
بالا
4 نفر که در پرونده‌های جداگانه به اتهام قتل و تجاوز به قصاص و اعدام محکوم شده بودند سحرگاه دیروز در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند اما هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا کردند و در این بین فقط حکم یکی از آنها اجرا شد.

 

حادثه 24 - 4 نفر که در پرونده‌های جداگانه به اتهام قتل و تجاوز به قصاص و اعدام محکوم شده بودند سحرگاه دیروز در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند اما هرکدام سرنوشت متفاوتی پیدا کردند و در این بین فقط حکم یکی از آنها اجرا شد.

سحرگاه دیروزِ زندان قزل‌حصار شرایط خاصی داشت. 4 نفرپس از قطعی شدن احکام‌شان قرار بود پای چوبه دار بروند و پرونده زندگی شان بسته شود. مسئولان اجرای احکام که در همه پرونده ها برای صلح و سازش تلاش می‌کنند، در این پرونده نیز تا آخرین لحظات امیدوار بودند که اولیای دم مقتولان از اجرای حکم صرف نظر کنند.

قصاص، 14 سال پس از جنایت

اولین نفری که دیروز پای چوبه دار رفت مردی بود که 14 سال قبل در جریان یک درگیری در شهریار با همدستی 4 نفر دیگر جوانی را به قتل رسانده بود. در جریان رسیدگی به این پرونده معلوم شد که این مرد و دو نفر از همدستانش عاملان اصلی جنایت هستند و به این ترتیب چون ضربات کشنده را هر 3 نفر زده بودند، با رای دادگاه هر 3 نفر آنها به قصاص محکوم شدند. با وجود صدور این حکم و قطعی شدن آن، اولیای دم 2 نفر از محکومان را بخشیدند اما تصمیم گرفتند نفر سوم را مجازات کنند. بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام اوایل آذرماه، با گذشت 14 سال از این جنایت مرد محکوم به قصاص پای چوبه دار منتقل شد. آن روز پس از انجام تشریفات، قاتل پای چوبه دار منتقل شد و حتی طناب دار نیز دور گردنش حلقه بست. در آن لحظات حساس مسئولان اجرای حکم برای آخرین بار از مادر مقتول خواستند تا قاتل را ببخشد. او که تا آن لحظه برای اجرای حکم اصرار داشت در این لحظات تصمیم گرفت که به قاتل مهلت دوباره ای بدهد. به این ترتیب طناب از گردن او باز شد.

صبح چهارشنبه این محکوم برای دومین مرتبه پای چوبه دار منتقل شد و این بار باز هم تیم صلح و سازش تلاش کردند تا از ولی دم مهلت یا رضایت بگیرند اما این بار او مخالفت کرد و به این ترتیب حکم قصاص اجرا شد.

مهلت دوباره برای زندگی

دو نفر دیگری که قرار بود مجازات شوند نیز قاتل بود. یکی از آنها روز 4 آبان ماه سال 97 با دوستش درگیری لفظی پیدا کرده و در ادامه با بالاگرفتن کار او با با چاقو به قتل رسانده بود. این محکوم به قصاص مدتی قبل برای اجرای حکم پای چوبه دار منتقل شد اما اولیای دم به او مهلت دادند. با سپری شدن این مدت صبح چهارشنبه این مرد بار دیگر پای  چوبه دار منتقل شد اما اولیای دم برای اجرای حکم در زندان حاضر نشدند تا اجرای این حکم متوقف شود.

سومین نفر نیز جوانی افغان بود که روز 4 خردادماه سال 96 در جریان درگیری با یکی از هموطنانش در منطقه تهرانپارس در شرق تهران او را به قتل رسانده بود. او پس از بازداشت انگیزه اش را از این قتل اختلافات کاری و خانوادگی با او اعلام کرد و در نهایت با رای دادگاه به قصاص محکوم شد. قرار بود این حکم اجرا شود اما اولیای دم مقتول به قاتل مهلت دادند و حکم اجرا نشد.

توبه نامه نجاتبخش

چهارمین نفری که قرار بود سحرگاه چهارشنبه حکمش اجرا شود، مردی است که به اتهام تجاوز به اعدام محکوم شده بود. او که پیش از این کارگر خدماتی بود سال 97 در شرایطی که برای نظافت وارد خانه‌ای شده بود به زن صاحب خانه تجاوز کرد. او مدتی بعد توسط پلیس دستگیر و بعد از محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران به اتهام تجاوز به اعدام محکوم شد. با قطعی شدن رای مرد اعدامی پای چوبه دار منتقل شد اما اعلام کرد که در زندان توبه کرده و توبه نامه اش را نیز به مسئولان اجرای حکم ارائه کرد. در این شرایط بود که اجرای حکم او نیز متوقف شد و قرار است توبه نامه او بررسی و تصمیم گیری شود که آیا این توبه نامه می‌تواند مانع اجرای حکم شود یا نه.

 

ارسال نظر