زمان مطالعه: 1 دقیقه

خبر مهم وزیر علوم برای اعضای هیات علمی

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تصویب آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تا پایان سال نهایی می‌شود، گفت: پس از تصویب سیاست‌های کلی آیین‌نامه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه فعلی در وزارت علوم بر اساس آن بازآرایی خواهد شد.
22 آذر 1402
شناسه : 101323
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101323
115+
بالا
وزیر علوم با تاکید بر اینکه تصویب آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تا پایان سال نهایی می‌شود، گفت: پس از تصویب سیاست‌های کلی آیین‌نامه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه فعلی در وزارت علوم بر اساس آن بازآرایی خواهد شد.

حادثه 24 -وزیر علوم با تاکید بر اینکه تصویب آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی تا پایان سال نهایی می‌شود، گفت: پس از تصویب سیاست‌های کلی آیین‌نامه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیین‌نامه فعلی در وزارت علوم بر اساس آن بازآرایی خواهد شد.

محمد علی زلفی گل ، به آخرین وضعیت اصلاح آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی در این زمینه در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است تا سیاست های کلی حاکم بر آیین نامه ابتدا باید به تصویب برسد تا پس از تعیین این سیاست ها بتوانیم خود آیین نامه ارتقاء را تصویب کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال تبادل نظر برای تصویب سیاست های کلی آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم تا در نهایت بتوانیم این سیاست های کلی را در صحن شورا تصویب و به وزارتخانه های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد ابلاغ شود.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: البته ما در وزارت علوم آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی را نوشتیم؛ اما باید این آیین نامه بر اساس سیاست های کلی حاکم بر آیین نامه ارتقای شورای عالی انقلاب فرهنگی مجدد بازآرایی شود.

زلفی گل با بیان اینکه آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی تا پایان امسال نهایی خواهد شد، گفت: در این آیین نامه شاگردپروری، مرجعیت علمی، مسؤولیت اجتماعی استاد، دانش‌پژوهی آموزشی، طراحی تولید محصولات آموزشی، استفاده از روش‌های آموزش مبتنی بر فناوری، نوشتن کتاب، دیپلماسی علمی و ماندگاری اعضای هیأت علمی در رتبه‌های علمی را مدنظر قرار دادیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در خیز جدید علمی باید طرح جدیدی داشته باشیم و رتبه علمی کشور را باید حفظ و تقویت کنیم، افزود: مقام معظم رهبری درباره کاهش رتبه علمی تذکر دادند، باید توجه داشته باشیم که رتبه علمی با مقاله بین‌المللی ایجاد می‌شود، بنابراین مقالات با کیفیت باید حفظ شوند؛ اما مقالات نباید ملاک ارتقاء باشد.

وی تأکید کرد: باید انواع تحقیقات بنیادین، توسعه‌ای و ملی در آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی مورد توجه قرار بگیرد و ما بتوانیم یک آیین نامه واحد داشته باشیم، اما برای رشته‌ها معیارهای سنجشی متفاوت ترسیم کنیم.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر