زمان مطالعه: 2 دقیقه

دستگیری مسئول سابق ارشاد گیلان بخاطر فیلم غیراخلاقی / پرونده «ر.ث» در دادگاه کیفری تهران

قوه قضاییه از بازداشت مقام مسئول و نفر دوم حاضر در فیلم غیراخلاقی گیلان خبر داد. اشاره این خبر به فیلم غیراخلاقی از مسئول سابقی در ارشاد گیلان است که در فیلمی غیر اخلاقی با پسری جوان دیده می شود.
19 آذر 1402
شناسه : 101141
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101141
444+
بالا
قوه قضاییه از بازداشت مقام مسئول و نفر دوم حاضر در فیلم غیراخلاقی گیلان خبر داد. اشاره این خبر به فیلم غیراخلاقی از مسئول سابقی در ارشاد گیلان است که در فیلمی غیر اخلاقی با پسری جوان دیده می شود.

حادثه 24 - قوه قضاییه از بازداشت مقام مسئول و نفر دوم حاضر در فیلم غیراخلاقی گیلان خبر داد. اشاره این خبر به فیلم غیراخلاقی از مسئول سابقی در ارشاد گیلان است که در فیلمی غیر اخلاقی با پسری جوان دیده می شود.

قوه قضاییه اعلام کرد: چندی پیش انتشار یک فیلم در فضای مجازی حواشی بسیاری را به همراه داشت. پس از انتشار این فیلم غیراخلاقی که از یک مقام مسئول و فرد دیگری به ثبت رسیده و منتشر شده بود تحقیقات قضایی پرونده شروع شد.

با تشکیل پرونده قضایی دادگاه کیفری تهران مسئول رسیدگی به اتهامات انتسابی صورت گرفته شد.

پس از تحقیقات جامع از سوی ضابط و مرجع قضایی و انجام رسیدگی‌های مفصل به لحاظ بررسی ابعاد مختلف پرونده، سرانجام امروز دادگاه کیفری تهران دستور بازداشت هر دو فرد حاضر در تصویر را صادر کرد.

ر. ث کیست؟

این فرد متولد سال 1357 و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. او از آذر ۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۲ در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بود و در تیر ۱۴۰۲ پس از انتشار فیلمی غیراخلاقی از سمت خود برکنار شد.

ماجرای فیلم غیراخلاقی چه بود؟

در تیر ۱۴۰۲، ویدئویی در یکی از کانال های منتشر شد که از رابطه جنسی دو مرد منتشر حکایت داشت. منتشرکنندگان ویدیو، مدعی شدند که یکی از این دو نفر، ر ث است. همزمان با انتشار این تصاویر، خبر انتصاب عبدالرضا علی‌پناه به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منتشر شد. پس از چند روز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بیانیه‌ای به نوعی برکناری ث به دستور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد، را تأیید کرد. ماجرای انتشار این فیلم به جلسات مجلس شورای اسلامی کشیده شد و به گفته محمدباقر قالیباف، رئیس این مجلس، در جلسه شورای عالی امنیت ملی هم در این باره صحبت شده‌است.

ارسال نظر