زمان مطالعه: 7 دقیقه

چطور کارآگاه خصوصی استخدام کنیم؟

کارآگاهان خصوصی مدعی هستند که می‌توانند از عهده هر کاری برآیند اما ماموریتی که اغلب‌شان از آن استقبال کرده و با همه وجود آن را انجام می‌دهند تحقیق درباره خیانت همسران به یکدیگر است
18 آذر 1402
شناسه : 101065
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101065
156+
بالا
کارآگاهان خصوصی مدعی هستند که می‌توانند از عهده هر کاری برآیند اما ماموریتی که اغلب‌شان از آن استقبال کرده و با همه وجود آن را انجام می‌دهند تحقیق درباره خیانت همسران به یکدیگر است

حادثه 24 - این روزها صفحات مجازی پر شده از تبلیغات با این عناوین: پیدا کردن گمشده، وصول چک برگشتی، برملا کردن خیانت، تحقیق درباره خواستگار و ... آگهی دهندگان مدعی هستند در قبال دستمزدی که دریافت می کنند کارشان را به طور تضمینی انجام می دهند. اما آگهی دهندگان چه کسانی هستند؟ به دنیای اسرارآمیز کارآگاهان خصوصی خوش آمدید.

تحقیق درباره خواستگار

پیش از این وقتی برای دختری خواستگار می‌آمد، همه فامیل بسیج می‌شدند تا درباره او تحقیق کنند. درباره اینکه او در چه خانواده‌ای بزرگ شده و خانواده‌اش چه کسانی هستند. مبادا فردی خلافکار و سابقه‌دار باشد. مبادا اعتیاد داشته باشد. مبادا متاهل باشد و بخواهد تجدید فراش کند و... اما حالا همه‌‌چیز ساده‌تر شده است. کافی است در دنیای مجازی «کارآگاه خصوصی» را جست‌وجو کنید تا انبوهی از کارآگاهان خصوصی به شما پیشنهاد شود؛ افرادی که هر کدام وعده و وعیدهایی می‌دهند و شرایط خاص خود را دارند.

آنها حاضر‌ند در قبال دریافت دستمزد فردی را که به خواستگاری دخترتان آمده برای چند روزی تحت نظر بگیرند و درباره‌اش تحقیق کنند در آخر به شما بگویند که او برازنده وصلت با شماست یا نه. آنها می‌گویند کافی است عکس و مشخصات فرد مورد نظر در اختیارشان قرار بگیرد تا کار را شروع کنند. دستمزدهای کارآگاهان خصوصی برای انجام چنین کاری حد و اندازه مشخصی ندارد اما از 7، 8میلیون تومان شروع شده و گاهی از صد میلیون تومان هم فراتر می‌رود.

کشف خیانت زن و شوهر به یکدیگر

کارآگاهان خصوصی مدعی هستند که می‌توانند از عهده هر کاری برآیند اما ماموریتی که اغلب‌شان از آن استقبال کرده و با همه وجود آن را انجام می‌دهند تحقیق درباره خیانت همسران به یکدیگر است. اغلب خانم‌ها برای این کار تماس می‌گیرند. خانم‌هایی که به شوهرشان شک کرده‌اند و حالا می‌خواهند با کمک کارآگاه خصوصی مطمئن شوند که آیا واقعا سوء ظن‌شان واقعی است و شوهرشان به آنها خیانت می‌کند یا نه.

اما این کارآگاهان چطور می‌توانند چنین کاری کنند؟ یکی از آنها می‌گوید: یکی از متداول‌ترین ماموریت‌های ما کشف خیانت است و بیشترین سفارش را در این حوزه داریم. اغلب زن و شوهرهای جوان به‌دنبال چنین مواردی هستند. در یک موقعیت خاص دچار شک و تردید می‌شوند و از آن به بعد تا ته و توی ماجرا را درنیاورند، آرام نمی‌نشینند.

او ادامه می‌دهد: کافی است که ما بین 7تا 10روز یک نفر را تحت نظر بگیریم تا متوجه بشویم او چه کاره است. همه رفت‌وآمدهایش را به‌طور کامل زیرنظر می‌گیریم و اگر لازم باشد از او عکس هم می‌گیریم و صدایش را هم ضبط می‌کنیم تا مدرک به‌دست بیاوریم. در همین چند روز می‌شود متوجه شد که یک نفر اهل جاده خاکی است یا نه. البته ما سعی می‌کنیم اطلاعات را صادقانه در اختیار کارفرما قرار دهیم.

‌بالاخره قرار است ما برای کاری که انجام می‌دهیم پول بگیریم. اما کارآگاهان خصوصی برای انجام این ماموریت چقدر دستمزد دریافت می‌کنند؟ همه‌‌چیز براساس توافق است اما برای چنین کاری دستمزد از دست‌کم 20میلیون تومان شروع شده و بسته به سختی کار بیشتر هم می‌شود.

تخصص: پیدا کردن گمشده

«زیر سنگ هم باشد پیدایش می‌کنیم» این شعار بعضی از کارآگاهان خصوصی است. آنها خیلی از کارشان مطمئن هستند و می‌گویند هیچ غیرممکنی برای‌شان وجود ندارد. در این شرایط است که بعضی از خانواده‌ها وقتی یکی از عزیزان‌شان را گم می‌کنند و پس از مدت‌ها جست‌وجو نمی‌توانند او را پیدا کنند، دست به دامان کارآگاهان خصوصی می‌شوند. اما آنها چطور می‌توانند فرد گمشده را پیدا کنند؟ کارآگاه خصوصی که مراقب است شگردهایش را لو ندهد در این‌باره می‌گوید: ما عکس و مشخصات فرد گمشده را می‌گیریم و از همان روز کار را شروع می‌کنیم. اغلب با استفاده از ارتباطاتی که در شهرهای مختلف داریم زود به نتیجه می‌رسیم و فرد گمشده را پیدا می‌کنیم. گاهی هم تحقیقات ما نتایج تلخی دارد و مثلا معلوم می‌شود فردی که خانواده به‌دنبالش هستند جانش را از دست داده است.

نقد کردن چک حرفه ماست

یکی دیگر از ماموریت‌هایی که به کارآگاهان خصوصی محول می‌شود پیدا کردن صاحب چک برگشتی است. مالباختگان که بعد از برگشت خوردن چکی که روی وصولش کلی حساب کرده بودند حس خوبی ندارند، برای زنده کردن طلب‌شان حاضرند هر کاری بکنند. بعضی از آنها سراغ کارآگاهان خصوصی می‌روند و حاضرند در ازای پرداخت بخشی از بهای چک به صاحب چک برسند. یکی از این کارآگاهان خصوصی دراین باره می‌گوید: افراد زیادی بعد از آنکه چکی که در معامله دریافت کرده‌اند برگشت می‌خورد سراغ ما می‌آیند. آنها زمانی سراغ ما می‌آیند که همه مراحل را رفته و به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند. یعنی برگه چکی که دست‌شان است تبدیل به یک تکه کاغذ بی‌ارزش شده است. در این شرایط حاضرند درصدی از چک را به ما بدهند تا صاحب چک را پیدا کنیم. با این کار حداقل همه چک برای‌شان سوخت نمی‌شود.

او ادامه می‌دهد: قدم اول تحقیق درباره صاحب چک است. این سال‌ها دریافت دسته چک از بانک مقررات خاصی دارد اما قبلا هر کسی می‌توانست دسته چک بگیرد و خیلی از افراد کلاهبردار با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب یا حتی افراد فوت شده دسته‌چک می‌گرفتند و به هر کسی که می‌رسیدند یک برگه‌چک می‌کشیدند و وقتی سررسید‌چک می‌رسید هیچ‌کس دستش به آنها نمی‌رسید. اما حالا به این راحتی به کسی چک نمی‌دهند.

او ادامه می‌دهد: همه تمرکزمان را روی پیدا‌کردن فرد کلاهبردار می‌گذاریم. این کار ممکن است گاهی زمان زیادی طول بکشد اما معمولا به نتیجه می‌رسیم. همه جاهایی را که گمان می‌کنیم فرد مورد نظر در آنجا تردد داشته باشد زیرنظر می‌گیریم و شبانه‌روز مراقب اوضاع هستیم تا بالاخره بتوانیم او را پیدا کنیم. اما وقتی که او را پیدا می‌کنیم خودمان هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. همه اطلاعاتی را که به‌دست آورده‌ایم در اختیار کارفرما قرار می‌دهیم تا او با کمک پلیس فرد کلاهبردار را دستگیر کند. ما هیچ وقت وارد کارهای میدانی و درگیری با افراد نمی‌شویم. چرا که اجازه چنین کارهایی را نداریم. بعد از انجام کار طبق توافقی که با کارفرما انجام داده‌ایم دستمزدمان را دریافت می‌کنیم. این دستمزد معمولا بین 20تا 40درصد است و بسته به سختی کار تعیین می‌شود. اغلب کارفرمایان هم با رضایت این مبلغ را پرداخت می‌کنند. چرا که تا قبل از آن هیچ پولی دست‌شان را نمی‌گرفت اما تلاش ما آنها را به بخش زیادی از طلب‌شان می‌رساند.

 

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر