زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیا گردو برای لاغری مناسب است؟

یکی از سوالاتی رایح از کارشناسان تغذیه «آیا گردو برای لاغری مناسب است؟» در ادامه ما دلایل علمی و غیرعلمی برای شما ارائه خواهیم داد که مصرف منظم و روزانه گردو باعث لاغری می‌شود.
16 آذر 1402
شناسه : 101014
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/101014
198+
بالا
یکی از سوالاتی رایح از کارشناسان تغذیه «آیا گردو برای لاغری مناسب است؟» در ادامه ما دلایل علمی و غیرعلمی برای شما ارائه خواهیم داد که مصرف منظم و روزانه گردو باعث لاغری می‌شود.

حادثه 24 - یکی از سوالاتی رایح از کارشناسان تغذیه «آیا گردو برای لاغری مناسب است؟» در ادامه ما دلایل علمی و غیرعلمی برای شما ارائه خواهیم داد که مصرف منظم و روزانه گردو باعث لاغری می‌شود؛ خرید نهال گردو توسط کشاورزان و احداث باغ گردو باعث شده تا این میوه ارزشمند به تولید انبوه رسیده و با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان برسد؛ اگر آگاه سازی‌های لازم در مورد مصرف میوه گردو انجام شود مسلماً افراد کمتری از اضافه وزن رنج خواهند برد؛ امروزه سلامت افراد در گرو رژیم غذایی سالم آنها است میوه گردو نیز از غذاهای سالم و مغذی هسته که  مدرک FDA را نیز دارد.

آیا خوردن گردو باعث لاغری میشود

واقعاً آیا خوردن گردو باعث لاغری میشود؟ در پاسخ باید گفت؛ مصرف گردو بخاطر عوامل زیر منجر به لاغری فرد می‌شود:

  • کاهش اشتها: گردو یک منبع غنی از پروتئین، فیبر، و چربی‌های سالم است؛ این عناصر باعث ایجاد سیری بیشتر و کاهش اشتها شده و منجر به مصرف کمتر غذا و درنتیجه لاغری می‌شود.
  • افزایش سطح اشباع: گردو شامل چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب اومگا 3 و اومگا 6 است، این چربی‌ها در اشباع بدن تأثیرگذار بوده و از گرسنگی کاذب جلوگیری می‌کنند در نتیجه فرد غذای کمتری مصرف کرده و باعث لاغری او می‌شود.
  • افزایش متابولیسم بدن با خوردن گردو: گردو حاوی مقدار زیادی مواد معدنی مهم مانند منیزیم است؛ منیزیم باعث افزایش فعالیت آنزیم‌هایی می‌شود که در فرآیند متابولیسم غذا نقش داشته و باعث افزایش سرعت متابولیسم شده و در نتیجه سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد؛ افزایش متابولیسم بدن باعث لاغری سریع می‌شود.
  • کاهش التهابات: گردو حاوی مقدار قابل توجهی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند فلاونوئیدها است؛ این ترکیبات می‌توانند در کاهش التهابات مفید باشند،  در اکثر مواقع التهابات باعث استرس، افزایش وزن و نگه داشتن چربی در بدن می‌شوند.
  • اسید چرب‌های غیر اشباع و زیر ترانس گردو باعث دفع چربی‌های بد از جمله کلسترول و تری گلیسیرید در بدن می‌شود، عامل اصلی چاقی وجود کلسترول و تری گلیسیرید است.

طبق بررسی‌های انجام شده خرید نهال گردو توسط کشاورزان و احداث باغ گردو ی ارگانیک کمک زیادی به افراد می‌کند تا با قیمت مناسب این میوه محبوب را تهیه و در رژیم غذای خود بگنجاند.

بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری

معمولا توصیه می‌شود میوه گردو را به صورت ناشتا مصرف کنید بنابراین بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری وقت صبحانه یا عصرانه بعد از بیدار شدن از خواب ظهرگاهی است؛ چون طبق نظریه کارشناسان تغذیه، وقتی ناشتا هستید مواد مغذی میوه گردو بیشتر جذب بدن شده و کمتر دفع می‌شود؛ لازم به ذکر است که لاغری نیاز به مصرف متعادل و منظم غذا، فعالیت بدنی، و عوامل دیگر دارد؛ مصرف گردو ممکن است تنها یکی از عواملی باشد که به لاغری کمک می‌کند، اما تأثیر آن به تنهایی محدود خواهد بود.

پارتیشن گردو برای لاغری شکم

گردو، برخلاف باورهای رایج، به تنهایی نمی‌تواند به شکل مستقیم باعث لاغری شکم شود؛ با این حال، پارتیشن گردو برای لاغری شکم شامل موارد زیر است:

  1. گردو یک منبع غنی از چربی‌های غیر اشباع بوده و این چربی‌ها به راحتی هضم نمی‌شوند و اشباعیت طولانی‌تری فراهم می‌کنند.
  2. گردو، منبع خوبی از پروتئین نیز محسوب می‌شود. مصرف مواد غذایی پروتئینی می‌تواند کمک کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید
  3. گردو دارای مقدار قابل توجهی فیبر بوده و باعث بهبود گوارش و کاهش احساس گرسنگی تاثیرگذار باشد.

در نهایت، حذف چربی‌های زیاد و کنترل مقدار کالری مصرفی از طریق یک رژیم غذایی تعادل‌دار و فعالیت بدنی منظم، بهترین روش برای لاغری شکم هست؛ شما می‌توانید با خرید نهال گردو پایه کوتاه و کاشت آن در گاردرلف خود این محصول ارزشمند را تولید کنید.

رژیم خرما و گردو برای لاغری

رژیم خرما و گردو برای لاغری می‌تواند مفید باشد، اما باید به میزان مصرف آنها توجه کرد و رژیم غذایی کلی خود را در نظر بگیرید؛ گردو حاوی امگا ۳ بوده و باعث کنترل قند خون می‌شود؛ از طرفی، گردوها در مقدار زیاد حاوی کالری هستند، بنابراین بهتر است به اندازه‌ای مصرف شوند؛ در مورد خرما، آنها دارای فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدانهای طبیعی هستند. خرماها شیرینی طبیعی داشته و به عنوان جایگزینی برای قند مصنوعی هست؛ اگر می‌خواهید به وسیله مصرف گردو و خرما وزن خود را کاهش دهید، مهم است که در کلیت رژیم غذاییتان توازن را حفظ کرده و بر روی میزان کالری مصرفی و فعالیت بدنی تمرکز کنید؛  برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت paliznahal.ir مراجعه کنید.

خوردن گردو ناشتا برای لاغری

خوردن گردو ناشتا برای لاغری تاثیر گزار هست؛ البته از دیگر فواید مصرف گردو ناشتا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان بیماری کبد چرب
  • تامین انرژی مورد نیاز بدن برای فعالیت روزانه
  • استحکام استخوان و ریشه دندان
  • کمک به عملکرد مغز
  • جلوگیری از اشتهای کاذب
  • کمک به سیستم گوارشی و درمان بیماری یبوست
  • تقویت قوای حنسی

با توجه به خواص بالا خالی از لطف نیست با خرید نهال گردو و احداث باغ گردو این میوه ارزشمند را تولید و به درآمد مناسب برسید.

خواص اب گردو ناشتا

اب گردو ناشتا یک نوع نوشیدنی غیرالکلی است که از جوانه‌ها و هسته‌های گردو تهیه می‌شود، در مورد خواص اب گردو ناشتا باید بگویبم این نوشیدنی غنی از مواد مغذی بوده و خواص بسیاری برای سلامتی بدن دارد؛ در زیر به برخی از خواص اب گردو ناشتا اشاره خواهیم کرد:

  • غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها: اب گردو ناشتا حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان بوده و به مبارزه با آزادرادیکال‌های آسیب‌زای بدن کمک مرده و سلول‌های بدن را از آسیب‌های اکسیداتیوی محافظت می‌کند.
  • منبع غنی از ویتامین C: ویتامین C که یک آنتی‌اکسیدان قوی است، در اب گردو به صورت فراوان یافت می‌شود؛ این ویتامین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و در جذب مواد مغذی دیگر نیز نقش مهمی دارد.
  • تحریک عملکرد مغز: اب گردو ناشتا شامل اسید لینولیک و اسید فولیم است که به عملکرد بهبوددهنده مغز کمک می‌کنند؛ این نوشیدنی می‌تواند کارایی ذهن را افزایش داده و حافظه را تقویت کند.
  • تقویت سلامت قلب: اب گردو حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که می‌تواند سلامت قلب را تقویت کند؛ این اسیدها در کاهش التهابات و کاهش سطح کلسترول بد در بدن موثر هستند.
  • آرامش‌بخش: اب گردو خاصیت آرامش‌بخش داشته و به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

معتبرترین سایت در زمینه خرید انواع نهال بادام، میوه و گردو سایت پالیز نهال به ادرس "paliznahal.ir" می باشد. Paliznahal.ir با در اختیاز داشتن کادر مجرب و حرفه ای و نهالستان های تخصصی جهت خرید انواع نهال به مرجع اصلی خرید نهال گردو، نهالستان تبدیل شده است.

علاوه بر آن می توانید با مراجعه به paliznahal و شرکت پالیز نهال از قیمت نهال گردو مانند نهال گردو پاکوتاه مطلع شده و خرید خود را نهایی کنید.

کلام آخر

گردو به خودی خود یک منبع غنی از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر، و ویتامین‌های مختلف مانند ویتامین ای و ویتامین ب است؛ به همین دلیل، مصرف گردو می‌تواند در رژیم‌های لاغری مفید باشد؛ با توجه به محبوبیت گردو در جهان خرید نهال گردو از نهالستان معتبر و احداث باغ گردو سودآور خواهد بود، برای استعلام قیمت نهال گردو از مراکز معتبر اقدام کنید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

ارسال نظر