زمان مطالعه: 3 دقیقه

خبر مهم معاون آموزش و پرورش برای معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است در سن جذب معلمان دقت شود، گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری تأکید دارد حداکثر سن استخدام ۴۰ سال باشد.
15 آذر 1402
شناسه : 100994
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100994
188+
بالا
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است در سن جذب معلمان دقت شود، گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری تأکید دارد حداکثر سن استخدام ۴۰ سال باشد.

حادثه 24 -  معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است در سن جذب معلمان دقت شود، گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری تأکید دارد حداکثر سن استخدام ۴۰ سال باشد.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش امروز در مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی گفت: ۱۲ آذر ۱۳۵۸ قانون اساسی مصوب شد و اکنون در سال ۱۴۰۲ هستیم اما باید بدانیم تا چه اندازه قوانین اجرا می‌شود؟ چه اندازه خود را ملزم به اجرای قانون اساسی می‌دانیم؟

وی افزود: اجرا همیشه مهم‌تر از نگارش قانون است؛ برنامه ششم توسعه در سال ۱۳۹۶ تدوین شد و سال ۱۴۰۰ باید پایان می‌یافت اما دو سال دیگر تمدید شد و حتی ۳۷ درصد آن هم اجرا نشد.

احمدی لاشکی گفت: در برنامه هفتم توسعه، برای مهم‌ترین چالش آموزش و پرورش یعنی نیروی انسانی بندی آمده است که امیدوارم شورای نگهبان تأیید کند. در این مصوبه اعلام شده به ازای هر خروجی از آموزش و پرورش در سال، یک نفر باید جایگزین شود یعنی امسال ۶۸ هزار نفر بازنشسته شدند باید همین تعداد استخدام شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است در سن جذب معلمان دقت شود، متذکر شد: از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری گلایه داریم اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری تأکید دارد، حداکثر سن استخدام ۴۰ سال باشد؛ به دلیل قانون جوانی جمعیت برای تأهل و فرزندآوری، سه سال به سن افراد اضافه می‌شود و یک فرد در ۴۳ سالگی وارد آموزش و پرورش می‌شود و بعد از ۳۰ سال خدمت، آیا در ۷۰ سالگی همچنان می‌تواند معلم باشد؟

وی بیان کرد: از زمانی که اعلام شد به ۴۹۳ مرکز تربیت معلم نیاز نیست یا اینکه عده‌ای از مسؤولان گفتند، آموزش و پرورش را از طریق خرید خدمات آموزشی، ارزان‌تر اداره می‌کنیم، جایگاه معلمان را تنزل دادیم.

مجلس به دشواری عناوین استادیار معلم یا دانشیار معلم اضافه کرد

احمدی لاشکی ادامه داد: از مجلس و دولت تشکر می‌کنیم که با رتبه‌بندی معلمان به دنبال حل برخی مشکلات هستند البته رتبه‌بندی را در این خلاصه نکنید که فقط به معلمان رتبه یک تا 5 بدهیم و اینکه چقدر به حقوقشان اضافه شده است، مجلس به دشواری عناوین استادیار معلم، دانشیار معلم و..‌. را ثبت کرد و با سه نفر رأی آورد بنابراین اینکه امروز  یک معلم بگوید رتبه من دو یا سه است، اصلا خوب نیست شما استادیار یا دانشیار هستید.

یقه مسؤولان را فقط برای آموزش رایگان می‌گیریم!

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یقه مسؤولان را فقط برای آموزش و پرورش رایگان می‌گیریم، گفت: بودجه آموزش و پرورش در سال گذشته ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد از سهم بودجه عمومی دولت است و ۹۷ درصد این بودجه مربوط به هزینه‌های جاری و پرداخت حقوق کارمندان است یعنی با دو درصد سایر هزینه‌های آموزش و پرورش تأمین می‌شود در حالیکه باید ۳۴ درصد بودجه دولت برای آموزش و پرورش باشد با توجه به جمعیتی که دارد.  

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

                                                         

ارسال نظر