زمان مطالعه: 20 دقیقه

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده توماج  صالحی/ پرونده فروش بی مجوز دارو در دادگاه

سخنگوی قوه قضائیه درباره دلایل آزادی و بازداشت مجدد توماج صالحی خواننده و رپر جنجالی توضیحاتی داد.
14 آذر 1402
شناسه : 100906
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100906
100+
بالا
سخنگوی قوه قضائیه درباره دلایل آزادی و بازداشت مجدد توماج صالحی خواننده و رپر جنجالی توضیحاتی داد.

حادثه 24 -  سخنگوی قوه قضاییه  در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا در مقطعی توماج صالحی آزاد شد؟ گفت: قبلا توضیح دادم و گفتم رای اولیه چگونه بوده است.  گفتم پرونده به دیوان عالی رفت و براساس جواز قانونی،  قانونگذار نسبت به دادنامه بدوی شعبه دیوان عالی دادنامه را  نقض کرد و پرونده الان متضمن رای است. دادگاه به تکلیف قانونی عمل کرده است و با توجه به اینکه قرار بازداشت بوده، قرار فک و با وثیقه ازاد شد.

 مسعود ستایشی افزود: انتظارمان این است کسانی که مورد رافت قرار می‌گیرند دوباره مرتکب جرم نشوند اما دیدید که ایشان بعد از  آزادی در یکی از شهرستان های استان شمالی نکاتی را گفت و براساس تکلیفی که دادسرای مربوطه داشت، این فرد را احضار و اتهامات جدید را به او تفهیم و قرار قانونی وثیقه نسبت به اتهامات جدید  صادر کرد و براساس پرونده‌ای که قبلا مفتوح بوده  نیز آن قرار را تشدید کرد. او اکنون  با قرار بازداشت موقت در زندان است و پس از رسیدگی به پرونده  که با سرعت انجام می شود آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده آمیتیس (کلاهبرداری در حوزه رمز ارز) گفت: این پرونده در سال ۱۴۰۰ با شکایت ۲۵۸ نفر مورد رسیدگی قرار گرفته است. مجموعا از وجوه ۱۰ هزار سرمایه گذار بهره برداری کرده است. در همان سال متهم اصلی پرونده در مرحله دادسرا با تودیع وثیقه متناسب و مناسب  یعنی ۷۴ میلیارد تومان آزاد می‌شود. متهم اصلی پرونده به ۳ سال و ۹ ماه حبس، رد مال و جزای نقدی به میزان مجموعه محکوم شده است. پس از اطلاع رسانی مالباختگان، شکایتشان را تقدیم مراجع قانونی می‌کنند.

وی افزود: تاکنون ۱۰ فقره کیفرخواست برای این شرکت به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور صادر شده و عده‌ای هم به عنوان شکات، شکایتشان را ثبت کردند. پرونده بعد از رفع نقص به شعبه اول مجتمع ویژه رسیدگی جرایم اقتصادی برگشته است.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت لاکسون در استان ایلام گفت: این سکو با تبلیغات گسترده و پرداخت هدایایی مثل گوشی و شمش طلا قریب به ۵۰ هزار نفر را در استان ایلام عضو کرده و یک هزار میلیارد تومان از سرمایه سرمایه‌گذاران را جذب کرده است. قریب ۱۰۰۰ مالباخته تاکنون شکایت کرده اند. ۵ نفر از سرشاخه‌های اصلی و ۳ نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند و ۴ نفر تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند. در اثنای رسیدگی به این پرونده، ۴۰ حساب بانکی صادره توقیف شده و ۱۰۰ هزار حساب بانکی در شُرف توقیف است.

وی یادآور شد: حسب گزارش واصله از مراجع امنیتی و انتظامی و شکایات مردمی پرونده هایی در استانهای ایلام، بوشهر، البرز، لرستان خوزستان و خراسان شمالی تشکیل شده و مشخص شد یک پروژه هوش مصنوعی هرمی در قالب نرم افزار laxsson اقدام به شبکه سازی عضوگیری جذب سرمایه و فعالیت غیر مجاز کرده است.

ستایشی گفت:  دستورات لازم برای شناسایی سایر مؤسسین و سرشاخه های شرکت هرمی لاکسون صادر و تعدادی از مرتبطین هم احضار شده اند.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر