زمان مطالعه: 4 دقیقه

جوان اعدامی قبل از مرگ قاتل مادرش را در زندان بخشید / سرگذشت قاچاقچی که حافظ قرآن بود

جوانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود چندی قبل در زندان قاتل مادرش را بخشید و امیدوار بود که خودش نیز بخشیده شود اما بعد از مخالفت با بخشش او در کمیسیون عفو و بخشش صبح دیروز اعدام شد.
09 آذر 1402
شناسه : 100721
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100721
207+
بالا
جوانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود چندی قبل در زندان قاتل مادرش را بخشید و امیدوار بود که خودش نیز بخشیده شود اما بعد از مخالفت با بخشش او در کمیسیون عفو و بخشش صبح دیروز اعدام شد.

حادثه 24 - جوانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود چندی قبل در زندان قاتل مادرش را بخشید و امیدوار بود که خودش نیز بخشیده شود اما بعد از مخالفت با بخشش او در کمیسیون عفو و بخشش صبح دیروز اعدام شد.

جوان اعدامی که مراد نام داشت و ۳۸ ساله بود سال ۹۸ به اتهام قاچاق ۴ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین در لرستان دستگیر شد. این دومین مرتبه ای بود که او به این اتهام بازداشت و زندانی می‌شد. مراد پیش از این نیز یک مرتبه به اتهام قاچاق مواد مخدر دستگیر و زندانی شده اما بعد از سپری کردن بخشی از دوران محکومیت اش توانسته بود با عفو زندان آزاد شود.

دومین مرتبه دستگیری اما برای مراد گران تمام شد؛ چرا که او بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شد. با وجود صدور این رای او از آن سال در زندان در حال پسری کردم دوران محکومیت اش بود و امیدوار بود که شاید باز هم شامل عفو شود.

بخشش قاتل مادر

سالهایی که مراد در زندان گذرانده بود از او آدم تازه ای ساخت. او در این مدت سبک زندگی اش را تغییر داد. در کلاسهای فرهنگی زندان شرکت می‌کرد و عهد کرده بود در صورتی که حکمش شکسته شود مسیر تازه ای را برای زندگی اش انتخاب کند. او همزمان در کلاسهای قرآنی نیز شرکت می‌کرد و در مدت زمان کوتاهی توانست حافظ قرآن شود. اوایل امسال اما او تصمیم عجیبی گرفت. مادر مراد چند سال قبل در جریان یک جنایت به قتل رسیده و قاتل در یک قدمی چوبه دار قرار داشت. در این بین شماری از فعالان اجتماعی با او صحبت کردند تا شاید از خون مادرش گذشت کرده و قاتل را ببخشد. هرچند او ابتدا سرسختی می‌کرد اما سرانجام راضی به بخشش شد و در حضور مسولان زندان رضایت نامه را امضا کرد و قاتل مادرش را بخشید. هرچند او می گفت که برای رضای خدا و بدون هیچ چشم داشتی چنین تصمیمی گرفته اما امیدوار بود که با این کار خودش نیز بخشیده شده و حکم اعدامش لغو شود.

تلاش نافرجام

مراد و اعضای خانواده اش در این مدت تلاش زیادی برای تخفیف در مجازات انجام دادند. حتی پرونده او در کمیسیون عفو و بخشش نیز مطرح شد اما اعضای کمیسیون به دلیل اینکه او دومین مرتبه ای بود که مرتکب چنین جرمی شده بود با بخشش او مخالفت کردند. در این بیرن وکیل مدافع مراد نیز راهی تهران شد و تلاش کرد از راههای قانونی دستور توقف حکم را بگیرد و بخاطر شرایط مراد، او شامل تخفیف در مجازات شود.

در همین حال مراد نیز چندی قبل در گفتگویی گفت که تغییر کرده و از مسئولان خواست در حکم اعدام او تجدید نظر کنند. او گفت:‌ زندانی‌شدن تلنگر بزرگی برایم بود. در آنجا شروع به حفظ قرآن کردم و موفق شدم کل قرآن را حفظ کنم. حتی در مسابقات قرآنی زندانیان کشور هم شرکت کرده و اول شدم. این قرآن بود که سبک زندگی‌ام را تغییر داد. من قاتل مادرم را به خاطر خدا و آرامش خودم و خانواده‌ام او بخشیدم. به خدا قسم دیگر دنبال کارهای خلاف نمی‌روم. در این سال‌ها به اندازه کافی تنبیه شده‌ام. فکر گذشته را هم که می‌کنم تنم می‌لرزد و از مسئولان خواهش می‌کنم که در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

به رغم همه تلاش های انجام شده برای لغو این مجارات از چند روز قبل شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شد و او به قرنطینه زندان خرم آباد انتقال یافت و در نهایت صبح دیروز (چهارشنبه) او اعدام شد تا پرونده زندگی اش برای همیشه بسته شود.

آخرین اخبار «حوادث لرستان» را در صفحه حوادث لرستان و حوادث خرم آباد حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر