زمان مطالعه: 1 دقیقه

چشم در برابر چشم / قصاص برای عامل کوری مرد همسایه

حکم قصاص چشم پسر جوان که در دعوا با همسایه‌اش با ضربه چاقو چشم چپ او را کور کرده بود، به‌زودی اجرا می‌شود.
08 آذر 1402
شناسه : 100680
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100680
137+
بالا
حکم قصاص چشم پسر جوان که در دعوا با همسایه‌اش با ضربه چاقو چشم چپ او را کور کرده بود، به‌زودی اجرا می‌شود.

حادثه 24 -  حکم قصاص چشم پسر جوان که در دعوا با همسایه‌اش با ضربه چاقو چشم چپ او را کور کرده بود، به‌زودی اجرا می‌شود.

صبح هجدهم خرداد سال ۹۸ درگیری میان دو مرد همسایه در فشم رخ داد و باعث شد پسر جوان، مرد میانسال همسایه را با ضربه‌های چاقو زخمی و باعث کوری چشم چپ او شود. متهم بعد از چند روز فرار، بازداشت شد و اعتراف کرد. پرونده با صدور جلب به دادرسی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. 

​​​​​​​شاکی میانسال در جلسه محاکمه گفت: پسر جوان به عناوین مختلف برای من و خانواده‌ام ایجاد مزاحمت می‌کرد. تهدیدم می‌کرد باید خانه‌ام را بفروشم و از محله بروم تا از اذیت‌هایش در امان باشیم. روز حادثه در خانه‌ام را زد که آن را باز کردم به زور هولم داد و وارد شد. تهدیدم کرد که چرا هنوز خانه‌ام را نفروخته و از محله نرفته‌ام که با هم درگیر شدیم. با چاقو ضربه‌هایی به من زد که چشم راستم کمی آسیب دید اما بینایی چشم چپم را از دست دادم و برای او قصاص چشم چپ را می‌خواهم. 

متهم در جلسه محاکمه گفت: نمی‌خواستم باعث نابینایی شاکی شوم و الان پشیمانم.  قضات دادگاه حکم به قصاص چشم چپ متهم پرونده صادر کردند. او همچنین به پرداخت دیه در حق شاکی و سه سال حبس محکوم شد. این رای در دیوان‌عالی کشور تایید و به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد و نام این مرد جوان در فهرست اجرای حکم قصاص چشم قرار گرفت.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر