زمان مطالعه: 1 دقیقه

پایان وحشت ۴ کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، گفت: چهار کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو صبح امروز نجات یافتند.
04 آذر 1402
شناسه : 100589
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100589
133+
بالا
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، گفت: چهار کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو صبح امروز نجات یافتند.

حادثه 24 -  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، گفت: چهار کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات قله پیرخدر شاهو صبح امروز نجات یافتند.

محمدباقر محمدی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از نجات چهار کوهنورد در ارتفاعات قله پیر خدر شاهو خبر داد و گفت: پس از اعلام گرفتار شدن چهار نفر در ارتفاعات پیرخدر شاهو واقع در شمال روستای قوری‌قلعه شهرستان روانسر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان، بلافاصله عملیات جست‌وجو و نجات از ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته با اعزام چند تیم عملیاتی از نجاتگران جمعیت هلال احمر و همراهی کوهنوردان داوطلب آغاز شد.

وی عنوان کرد: این کوهنوردان سنندجی که بدون راهنما اقدام به صعود به قله ۳۲۵۰ متری پیرخدر شاهو کرده بودند، به دلیل عدم آشنایی با این قله فنی و عدم رعایت قانون ساعت ۱۴، مسیر برگشت را همزمان با تاریکی هوا گم کرده و در جنوب‌شرقی منتهی به این قله زمین گیر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از دسترسی به افراد گرفتار شده عملیات انتقال آغاز و خوشبختانه افراد گروه پس از تلاش‌های ۱۲ ساعته نجاتگران و تیم‌های حاضر در عملیات در سرمای شدید و یخبندان از منطقه خطر خارج و ساعت ۷ صبح امروز عملیات به پایان رسیده و افراد به محل امن در پایین کوه انتقال داده شدند.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر