زمان مطالعه: 3 دقیقه

شکنجه مرگبار دختر افغان به‌خاطر ارتباط با مرد ایرانی

مرد افغان که دخترش را به‌خاطر ارتباط با مرد ایرانی شکنجه مرگبار کرده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.
29 آبان 1402
شناسه : 100489
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100489
226+
بالا
مرد افغان که دخترش را به‌خاطر ارتباط با مرد ایرانی شکنجه مرگبار کرده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

حادثه 24 -  مرد افغان که دخترش را به‌خاطر ارتباط با مرد ایرانی شکنجه مرگبار کرده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

مرد ۵۵‌ساله به‌نام بصیر شامگاه هجدهم تیر امسال دو دختر جوانش را در خانه‌شان در شهرک ولیعصر تهران زندانی کرد و بعد از شکنجه آنها، اناز ۱۹‌ساله را به قتل رساند. او با صحنه‌سازی قصد داشت ماجرا را خودکشی نشان دهد که ناکام ماند.

متهم پس از افشای راز قتل گفت‌: قصد قتل نداشتم، می‌خواستم دخترم اناز و خواهرش را آن‌قدر کتک بزنم که فلج شوند و دیگر نتوانند از خانه بیرون بروند و با مردی غریبه در ارتباط باشند. دخترم قربانی غیرت من شد. مرد ایرانی که نگهبان پارک محله‌مان است، دو دخترم را فریب داده و عاشق خود کرده بود. آخرین بار دخترم را ترک موتور مرد ایرانی دیدم و غیرتم به جوش آمد. از او خواستم به خواستگاری دخترم بیاید اما نیامد. شب حادثه دخترانم قصد داشتند به دیدن آن مرد بروند که در اتاق زندانی‌شان کردم. بعد کتک‌شان زدم. نفهمیدم چطور اناز را خفه کردم.

پس از تایید سلامت روانی متهم و اخذ آخرین دفاع، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه یازدهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در ابتدای این جلسه مادر مقتول رضایت خود را اعلام کرد.

متهم در این جلسه در دفاع از خود گفت: «چند سال قبل تنهایی به ایران آمده و هفت ماه پیش خانواده‌ام را به ایران آوردم. یکی از دخترانم نامزد داشت و قرار بود به‌زودی ازدواج کند. دختر دیگرم مجرد بود. مدتی قبل متوجه شدم دخترانم با نگهبان پارکی که اطراف خانه‌مان است دوست هستند. از دست‌شان عصبانی بودم، یکی دو بار هم دیده بودم که سوار موتور مرد نگهبان شدند. آنها با هم می‌رفتند بستنی بخورند. یک‌بار سراغ نگهبان پارک رفتم و گفتم اگر به دختر کوچکم علاقه دارد به خواستگاری‌اش بیاید. قبول کرد اما هیچ وقت برای خواستگاری پیشقدم نشد. شب حادثه متوجه شدم دخترانم قصد دارند از خانه بیرون بروند. می‌دانستم با نگهبان پارک قرار دارند. از این رفتار آنها خسته شده بودم و تصمیم گرفتم کاری کنم تا خانه‌نشین شوند. باور کنید قصد کشتن دخترانم را نداشتم. دختر بزرگم توانست از اتاق فرار کند اما اناز ماند و وقتی به خودم آمدم متوجه شدم گردنش را گرفته‌ام و او نفس نمی‌کشد.»

رئیس دادگاه: بعد از قتل چه کردی؟

متهم به قتل: خواستم مرگ او را خودکشی نشان دهم اما ماجرا لو رفت و مجبور شدم اعتراف کنم.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل‌مدافعش، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر