زمان مطالعه: 4 دقیقه

حکم قصاص برای زنی که شوهرش را با قرص برنج کشت

زنی که متهم است با قرص برنج شوهرش را به قتل رسانده است با تایید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. حکم تبعید مردی که با این زن ارتباط داشت نقض شد و او دوباره محاکمه می‌شود.
20 آبان 1402
شناسه : 100330
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100330
271+
بالا
زنی که متهم است با قرص برنج شوهرش را به قتل رسانده است با تایید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. حکم تبعید مردی که با این زن ارتباط داشت نقض شد و او دوباره محاکمه می‌شود.

حادثه 24 - زنی که متهم است با قرص برنج شوهرش را به قتل رسانده است با تایید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. حکم تبعید مردی که با این زن ارتباط داشت نقض شد و او دوباره محاکمه می‌شود.

این زن جوان متهم است شوهر میانسالش را اوایل تابستان۹۸ با قرص برنج در خانه‌شان در تهران به قتل رسانده است. بررسی‌ها نشان داد او با همسرش اختلاف و درگیری داشت و به همین دلیل به اتهام شوهرکشی از سوی بازپرس شعبه ‌دوم دادسرای جنایی تهران بازداشت شد و اعتراف کرد با مردی درارتباط بوده که شوهرش متوجه ماجراشده و با شدت‌گرفتن درگیری او را با قرص برنج کشته است. چندی پیش او در آخرین جلسه بازپرسی گفت: شوهرم زیاد به من اهمیت نمی‌داد، حرف، حرف خودش بود و مدام تحقیرم می‌کرد و آزارم می‌داد. در یک گروه تلگرامی که زنان و مردان عضو آن به هم مشاوره‌های روان‌شناسی می‌دادند عضو و در آنجا با مردی به نام وحید آشنا شدم و به ‌هم علاقه‌مند شدیم. شوهرم با بررسی پیامک‌هایم متوجه خیانتم شد. ابراز پشیمانی کردم که به‌خاطر دخترم مرا بخشید. مدتی بعد دخترم فوت شد و به دلیل افسردگی‌ام دوباره با وحید ارتباط گرفتم، شوهرم فهمید و تحقیرهایش شروع و باعث شد نقشه قتلش را طراحی کنم. قرص برنج خریدم و روز حادثه به جای قرص سردرد به شوهرم دادم که خورد و فوت شد.

متهم درادامه مدعی شد؛ دخترش درپی اختلاف‌هایی که میان والدینش بوده دچارافسردگی‌شده و با خوردن قرص برنج خودکشی‌کرده و شوهرش هم دوری فرزندشان را بعد از یک‌سال طاقت نیاورده و با خوردن قرص برنج خودکشی کرده و گفته‌های قبلی‌اش دروغ بوده و قاتل شوهر و دخترش نیست. زن جوان سپس ادعای جدیدی را مطرح کرد و گفت: برای این‌که همسرم مهاجرت نکند قصد زمینگیر کردن او را داشتم.

در ادامه این زن در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری محاکمه شد‌. در ابتدای این جلسه اولیای دم برای او حکم قصاص خواستند. سپس زن جوان با انکار اتهامش گفت: همان طور که در بازجویی‌هایم گفتم من فقط می‌خواستم با زمینگیر کردن همسرم مانع مهاجرتش شوم. آن روز هم وقتی دیدم او نیمه جان شده به سرعت او را به بیمارستان رساندم اگر می‌خواستم شوهرم را بکشم اصلا برای بهبود حالش به بیمارستان نمی‌رفتم.

سپس مرد جوان به جایگاه رفت و اظهار داشت: در کیفرخواست من اتهام رابطه پنهانی قید شده در حالی که من تنها چند بار تلفنی بااین زن حرف زدم و رابطه خاصی باهم نداشتیم. قضات دادگاه پس ازرسیدگی به این پرونده، زن جوان را به قصاص و همدستش را به حبس و تبعید محکوم کردند. با اعتراض متهمان به این رای، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص زن جوان را تایید کردند اما حکم تبعید همدستش نقض شد.

به این ترتیب پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان‌تهران ارسال شد تا مرد جوان دوباره محاکمه شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر