زمان مطالعه: 4 دقیقه

اجیر کردم 2 آدم ربای خشن برای ربودن پسر

مرد میانسال برای این‌که پسر جوانش به آلمان نرود، دو نفر را اجیر کرد تا پسرش را برای دو هفته به گروگان بگیرند.
20 آبان 1402
شناسه : 100329
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100329
185+
بالا
مرد میانسال برای این‌که پسر جوانش به آلمان نرود، دو نفر را اجیر کرد تا پسرش را برای دو هفته به گروگان بگیرند.

 حادثه 24 - مرد میانسال برای این‌که پسر جوانش به آلمان نرود، دو نفر را اجیر کرد تا پسرش را برای دو هفته به گروگان بگیرند.

اوایل پاییز امسال پسری ۲۰ساله با حضور در دادسرای جنایی تهران از دو مرد به اتهام آدم‌ربایی شکایت کرد و گفت‌: با دوستانم قرار بود آخر هفته به شمال برویم‌. وقتی از خانه بیرون آمدم، پژویی مقابلم توقف کرد و ‌دو مرد از آن پیاده شده و نزدیکم آمدند. یکی از آنها از من نشانی محلی را پرسید و نفر دوم نام من را سؤال کرد‌. وقتی مطمئن شدند خودم هستم، مرا کتک زدند و با پارچه و طناب دست‌ها و پاهایم را بستند و با انداختن در خودرو از محل دور شدند. یکی از آنها چاقو زیر گلویم گذاشت و به مرگ  تهدیدم کرد. می‌گفتند خانواده‌ام باید یک میلیارد تومان در برابر آزادی‌ام بپردازند، در غیر این صورت مرا به قاچاقچیان انسان می‌فروشند. در طول روز فقط یک تکه نان و یک بطری آب به من می‌دادند. دو هفته در اسارتگاه آنها بودم و شکنجه می‌شدم‌. بعد گفتند چون خانواده‌ات برای آزادی تو پولی نمی‌دهند، باید تو را به کشور دیگری منتقل کنیم. وقتی مرا از آن خانه بیرون آوردند، فهمیدم خانه‌باغ قدیمی است‌. دوباره کتکم زدند که بی‌هوش شدم. ساعاتی بعد با دست‌ها و پاهای بسته در نزدیکی یک ساختمان نیمه‌کاره در تهران به‌هوش آمدم. چند کارگر ساختمانی نجاتم دادند. وقتی به خانه بازگشتم، فهمیدم خانواده‌ام از آدم‌ربایی خبری ندارند و تصور می‌کردند من‌ با دوستانم  به سفر شمال رفته‌ام.

ماموران از طریق بازبینی فیلم دوربین مداربسته محل ربایش او، شماره پلاک خودرو را یافتند اما مالک خودرو مدام مخفیگاهش را عوض می‌کرد که چند روز پیش، بازداشت شد‌. در بررسی سوابق متهم، معلوم شد وی سابقه سرقت و زورگیری دارد که در تحقیقات گفت‌: یک روز مرد میانسالی سراغ‌مان آمد و تصویر پسر جوانی را به من و دوستم داد و با پرداخت‌ ۱۰میلیون تومان به هر‌کدام از ما، خواست او را چند هفته‌ای گروگان گرفته، شکنجه دهیم و بعد آزادش کنیم‌.

در ادامه همدستش در این آدم‌ربایی هم دستگیر شد و گفته‌های او را تایید کرد. مشخصاتی‌ که آنها از اجیرکننده به پلیس دادند، شبیه پدر شاکی بود که او به پلیس آگاهی احضار و از سوی دو متهم پرونده شناسایی شد‌. مرد میانسال در اظهاراتش گفت‌: پسرم علاقه زیادی داشت به آلمان سفر کند اما من و خانواده‌ام راضی به مهاجرت او نبودیم و می‌خواستیم در تهران بماند و به دانشگاهش برود اما او از تصمیمش منصرف نمی‌شد. برای این‌که فکر مهاجرت از سر او بیفتد، دو آدم‌ربا اجیر کردم تا او بترسد‌. بعد از آزادی دیگر نمی‌خواست از ایران برود. پسر جوان با شنیدن گفته‌های پدرش، او را بخشید اما از دو آدم‌ربا شکایت کرد.

موسی رضا‌زاده، بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر گفت‌: برای آدم‌رباها قرار قانونی صادر شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر