زمان مطالعه: 5 دقیقه

چند خبر تازه از نقل و انتقالات پرسپولیس/ درویش قرمزها را سورپرایز می کند؟

مهاجم هلندی اسبق پرسپولیس که با حکم فیفا به پرداخت جریمه علیه این باشگاه محکوم شد، ۹ روز دیگر برای انجام آن فرصت دارد.
19 آبان 1402
شناسه : 100318
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100318
2127+
بالا
مهاجم هلندی اسبق پرسپولیس که با حکم فیفا به پرداخت جریمه علیه این باشگاه محکوم شد، ۹ روز دیگر برای انجام آن فرصت دارد.

حادثه 24 - مهاجم هلندی اسبق پرسپولیس که با حکم فیفا به پرداخت جریمه علیه این باشگاه محکوم شد، ۹ روز دیگر برای انجام آن فرصت دارد.

یورگن لوکادیا که علی‌رغم عملکردی درخشان در خط حمله پرسپولیس در تصمیمی عجیب از جمع سرخپوشان جدا شد و با شکایت به فیفا به دنبال دریافتی از این تیم بود، با شکایت متقابل این باشگاه محکوم شد.

مهاجم هلندی پرسپولیس پیش از دیدار دربی رفت و در شرایطی که تیم را با شوک بزرگی مواجه کرده بود، اردوی سرخپوشان را ترک کرد و در ادامه با فسخ قراردادش به همکاری خود پایان داد. با این حال باشگاه پرسپولیس نسبت به حرکت این مهاجم شکواییه خود را به فیفا ارسال کرد.

با این شکایت، یورگن لوکادیا محکوم و ملزم به پرداخت ۳۲۴ هزار و ۲۰۰ دلار به عنوان جریمه نقض قرارداد بدون دلیل موجه مواجه شد و باید این مبلغ را به حساب باشگاه پرسپولیس واریز کند.

از فرصت اعلامی از سوی فیفا، ۹ روز دیگر باقی مانده و این در حالی است که لوکادیا به قراردادش با باشگاه چینی نیز پایان داده و اکنون باید دید چه واکنشی نسبت به انجام این حکم خواهد داشت و برنامه‌اش برای آینده چیست.

بازگشت لوکادیا به پرسپولیس چقدر امکانپذیر است؟

در هفته‌های اخیر بحث بازگشت یورگن لوکادیا مهاجم سابق پرسپولیس به این تیم مطرح شده و این موضوع تا آنجا پیش رفته بود که حتی برخی از هواداران این تیم منتظر بازگشت لوکادیا به پرسپولیس بودند. از زمانی که لوکادیا در اواسط فصل گذشته از پرسپولیس جدا شد، همواره شایعاتی مبنی بر بازگشت احتمالی او به جمع سرخپوشان مطرح بود، اما این قضیه رخ نداد تا مدیران پرسپولیس سراغ مهاجمان دیگر خارجی بروند که البته کیفیت آنها به اندازه لوکادیا نبود.

در نقل و انتقالات فصل جاری اما بحث بازگشت لوکادیا به پرسپولیس بیشتر از هر زمان دیگری مطرح شد. این بازیکن هم با انتشار چند استوری و یک پست در صفحه شخصی خود که در آن او و خانواده‌اش را در تهران نشان می‌داد، به این شایعات دامن زد، اما حالا موضوع بازگشت این بازیکن به پرسپولیس جدی‌تر از هر زمان دیگری شده است.

البته از باشگاه پرسپولیس کسی با این بازیکن به صورت مستقیم مذاکره نکرده است، اما چند واسطه و ایجنت به دنبال این هستند تا زمینه را برای بازگشت لوکادیا به پرسپولیس فراهم کنند، چرا که این واسطه‌ها هم از پشیمانی لوکادیا بابت جدایی از پرسپولیس مطلع هستند و هم می‌دانند که یحیی گل‌محمدی نیاز مبرمی به یک مهاجم تمام‌کننده دارد و به همین دلیل در تلاش هستند تا بتوانند با فراهم کردن شرایط، زمینه بازگشت دوباره لوکادیا به جمع سرخپوشان را فراهم کند.

موضوع مهم دیگری که برای بازگشت لوکادیا اهمیت دارد بحث مالی است چرا که در چند وقت اخیر این شایعه مطرح شده بود که باشگاه پرسپولیس سقف بودجه مصوب سازمان لیگ را رد کرده و در صورتی که این موضوع حقیقت داشته باشد، بحث بازگشت لوکادیا تا حد زیادی غیرممکن خواهد بود. لوکادیا در بازار فوتبال ایران مهاجم ارزانی نیست و طبیعتا برای قرارداد با او باشگاه پرسپولیس باید هزینه زیادی بپردازد، مگر اینکه نه پرسپولیس سقف بودجه را رد کرده باشد و هم اینکه لوکادیا راضی شود با مبلغ کمی دوباره پرسپولیسی شود که البته هر دو مورد تا حدزیادی امکانپذیر نیست. با این همه تلاش‌ها برای بازگشت لوکادیا به جمع سرخپوشان ادامه دارد و حتی امروز مصاحبه‌ای از قول او منتشر شد که مذاکراتی انجام داده، هر چند که از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که این باشگاه به صورت مستقیم با یورگن لوکادیا مذاکره‌ای انجام نداده است.

سکوت لوکادیا درباره بازگشت به پرسپولیس شکست

پرسپولیس فصل قبل مهاجم بزرگی را در ترکیب خود داشت. بازیکنی به نام یورگن لوکادیا که مستقیماً از بوندس‌لیگا به لیگ ایران آمد و با قراردادی یک میلیون دلاری پیراهن پرسپولیس را پوشید. لوکادیا که با گلزنی مقابل بایرن‌مونیخ و دورتموند راهی ایران شده بود، از همان ابتدا در ترکیب پرسپولیس درخشید و توانست به بازیکنی محبوب میان هواداران تبدیل شود. مهاجم هلندی در ۹ بازی ۶ گل به ثمر رساند که اغلب سه‌ امتیازی بودند و حائز اهمیت.

در ادامه اما اتفاقاتی رخ داد که لوکادیا در ایران نماند. او مدتی بدون تیم بود و بعد از آن به چین کوچ کرد تا پیراهن کانگژو میتی را بر تن کند. لوکادیا در کانگژو هم فصل تقریباً موفقی را سپری کرده و بازیکنی مهم در ترکیب این تیم است. او ۲۳ بار در ترکیب قرار گرفته و ۷ گل زده. نکته جالب اینکه ۷ گل لوکادیا در ۷ بازی متفاوت به ثمر رسیده و همین ارزش کار او را بیشتر مشخص می‌کند. مهاجم هلندی بهترین گلزن تیمش محسوب می‌شود و از همین حالا پیشنهادهایی برای تمدید قرارداد دریافت کرده است.

با این حال و ظرف هفته‌های اخیر بارها بحث بازگشت لوکادیا به پرسپولیس مطرح شده. آن هم بعد از شکایت‌هایی که پرسپولیس از او انجام داده و دنبال راهی است تا بخشی از پرداختی به او را به خزانه باشگاه برگرداند که احتمالاً مثل تمام پرونده‌های قبلی راه به جایی نخواهد برد. لوکادیا اما چند روز قبل در صفحه شخصی خود در اینستاگرام تصاویری از تهران منتشر کرد تا به شایعه بازگشت به پرسپولیس دامن بزند. همین مسأله باعث شد تا خیلی‌ها از او به عنوان خرید زمستانی باشگاه پرسپولیس نام ببرند.

لوکادیا در گفت‌وگویی کوتاه به ذکر دو جمله اکتفا کرد تا همه چیز به آینده موکول شود. او گفت: «بله. مکالمه‌هایی بین من و پرسپولیس انجام شد اما الان نمی‌توانم حرف دیگری بزنم و بازگشتم را تأیید کنم.» مهاجم ۲۹ ساله هلندی سه ماه دیگر با کانگژو قرارداد دارد و بعید نیست در نقل و انتقالات زمستانی دوباره پیراهن پرسپولیس را بپوشد.

آخرین اخبار ورزشی را در صفحه اخبار ورزشی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

کلمات کلیدی:
ارسال نظر