زمان مطالعه: 3 دقیقه

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در آستانه نهایی شدن

محمد اسدی از تصویب دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان در هر سال خبر داد.
16 آبان 1402
شناسه : 100249
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100249
475+
بالا
محمد اسدی از تصویب دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان در هر سال خبر داد.

حادثه 24 - محمد اسدی از تصویب دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان در هر سال خبر داد.

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان یک موضوع مهم و پیچیده در ایران است.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به معنای برابر کردن درآمدهای بازنشستگان با توجه به شرایط فعلی جامعه است. در گذشته، سیستم بازنشستگی در ایران بر پایه نظام وظیفه بود، به این معنی که حقوق بازنشستگان به مبنای حقوق آخرین شغلی که انجام داده بودند، تعیین می‌شد. همسان سازی حقوق  باعث ایجاد عدالت نامتوازن در نحوه پرداخت حقوق بازنشستگان شده بود.اما در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای همسان سازی حقوق در ایران انجام شده است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از قطعی و همیشگی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

محمد اسدی ،رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از موافقت کمیسیون اجتماعی و تلفیق در مورد تحقق متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: موادی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه اصلاح شده است.

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در گفتگو با نبض بازار، در مورد تحقق متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه گفت: رایزنی‌هایی هم در کمیسیون اجتماعی و هم درکمیسیون تلفیق در این خصوص انجام شده است و در این دو کمیسیون با اصلاحیه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی موافقت شده است و باید در صحن مجلس مطرح شود، اما متاسفانه هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است و منتظریم.

وی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با نمایندگان کمیسیون اجتماعی و کمیسیون تلفیق داشتیم موادی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه اصلاح شده است، افزود: یکی از این موارد تداوم هرساله متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و با توجه به زمان برقراری هر فرد و اختلافش با روند حقوق یعنی برابر تورم افزایش حقوق داشته باشند.

انتقاد از اجرا نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی

اسدی افزود:متاسفانه مدتی است ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی درست اجرا نمی‌شود و بلکه آنرا گره به ماده ۴۱ قانون کار زده اند ودر شورای عالی کار برای افزایش حقوق بازنشستگان تصمیم گیری می‌شود چنانچه باید درآنجا تصمیم گیری شود باید نماینده بازنشستگان هم در آن شورا با داشتن حق رای حضور داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد: دلیل ضرورت شرایط زندگی ومعیشت و مخارج بازنشسته با کارگر شاغل است.

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اخبار اقتصادی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر