زمان مطالعه: 2 دقیقه

دام سیاه دکتر قلابی برای مهاجران اخراج شده از ترکیه

دکتر قلابی پاکستانی با شکار مهاجران‌ اخراجی از ترکیه، آنها را به تهران می‌کشاند و با همدستانش‌ این افراد را شکنجه و از خانواده‌های‌شان‌ اخاذی می‌کرد.
08 آبان 1402
شناسه : 100085
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100085
190+
بالا
دکتر قلابی پاکستانی با شکار مهاجران‌ اخراجی از ترکیه، آنها را به تهران می‌کشاند و با همدستانش‌ این افراد را شکنجه و از خانواده‌های‌شان‌ اخاذی می‌کرد.

حادثه 24 - دکتر قلابی پاکستانی با شکار مهاجران‌ اخراجی از ترکیه، آنها را به تهران می‌کشاند و با همدستانش‌ این افراد را شکنجه و از خانواده‌های‌شان‌ اخاذی می‌کرد.

روزهای پایانی اسفند سال گذشته سه پسر جوان از طریق قاچاق‌بران به ترکیه رفته و در رستوران‌های آنجا‌ مشغول به کار شدند.‌ سرانجام پلیس ترکیه چند هفته پیش به‌‌عنوان مهاجران غیرقانونی، ردشان را زد و چند روزی بازداشت شدند. بعد هم از خاک ترکیه اخراج شدند. آنها همراه مردی معروف به دکتر ماجد که پاکستانی بود، راهی ایران شدند اما از سوی او و همدستانش به گروگان گرفته شدند. خانواده‌های آنها وقتی با تماس آدم‌رباها مبنی‌براخاذی رو‌به‌رو شدند از ترس جان‌شان پول‌ها را پرداختند اما گروگان‌ها آزاد نشدند. به همین دلیل به پلیس آگاهی تهران رفتند و شکایت کردند اما ردی از گروگانگیران به‌دست نیامد. اوایل آبان امسال خانواده‌ها این بار همراه‌ گروگان‌های آزاد شده به پلیس آگاهی آمدند. یکی از گروگان‌ها‌ در تحقیقات گفت‌: من و دو دوستم رویای مهاجرت برای یافتن کار با درآمد بالا و زندگی خوب در اروپا را داشتیم. از طریق یک قاچاق‌بر راهی ترکیه شدیم‌. با گذشت چند ماه دستگیر و از این کشور اخراج شدیم. یک مرد تبعه پاکستان به نام دکتر ماجد هم با ما همسفر بود. مدعی بود شرکتی در تهران دارد و در زمینه صدور ویزا و کارهای مهاجرت فعالیت دارد‌. ‌ما را به خانه‌ای در جنوب شهر تهران برد.  در آنجا همدستانش به ما حمله کرده و شکنجه‌مان دادند و از خانواده‌های‌مان‌۱۰ هزار دلار اخاذی کرده، بعد رهایمان کردند.

دو روز پیش رد دکتر قلابی در جنوب شهر تهران به دست آمد و بازداشت شد. او در بازجویی گفت‌: با یک گروه خلافکار بین‌المللی کار می‌کنم. در ترکیه مهاجران غیرقانونی را شناسایی کرده و بعد آنها را لو می‌دادیم تا اخراج شوند. سپس سراغ‌شان رفته و به بهانه تهیه ویزا برای‌شان، آنها را به گروگان گرفته و از خانواده‌های‌شان اخاذی می‌کردیم.

با اعتراف متهم، ‌تحقیقات برای دستگیری بقیه اعضای‌ این باند ادامه دارد‌.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر