زمان مطالعه: 3 دقیقه

حفظ قرآن کریم باعث نجات 2 اعدامی در همدان شد

کارشناس مسئول قضایی کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان همدان گفت: ۲ تن از زندانیان محکوم به اعدام در حوزه مواد مخدر با حفظ قرآن کریم، حکم آنها از اعدام به حبس تقلیل یافت.
07 آبان 1402
شناسه : 100075
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100075
209+
بالا
کارشناس مسئول قضایی کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان همدان گفت: ۲ تن از زندانیان محکوم به اعدام در حوزه مواد مخدر با حفظ قرآن کریم، حکم آنها از اعدام به حبس تقلیل یافت.

حادثه 24 - کارشناس مسئول قضایی کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان همدان گفت: ۲ تن از زندانیان محکوم به اعدام در حوزه مواد مخدر با حفظ قرآن کریم، حکم آنها از اعدام به حبس تقلیل یافت.

روح الله حیدری روز یکشنبه افزود: این محکومان در حوزه موادمخدر بودند که یکی حافظ ۱۳ جزء و دیگری ۶ جزء از قرآن کریم شد و همچنین اصلاحات رفتاری قابل توجهی داشتند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تقاضای این ۲ زندانی حتی در تهران یک مرتبه رد و استجازه اجرای حکم ایشان نیز صادر شده بود، اما پیگیری هایی انجام شده و توجه اعضای کمیسیون عفو استان به ویژه رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان، نهایت حکم اعدام آنها تبدیل به حبس شد.

کارشناس مسئول قضایی کمیسیون کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری همدان تاکید کرد: وظیفه این کمیسیون، وصول تقاضای زندانیان، بررسی سابقه آنان و نامه نگاری با شعب اجرای احکام چه در مرکز استان و چه در شهرستان ها است که آیا استحقاق و شرایط عفو را دارند یا خیر.

رئیس دبیرخانه کمیسیون عفو و بخشودگی و سجل قضایی دادسرای همدان نیز گفت: سال گذشته رتبه نخست کشوری در تعداد عفو شدگان در عفو گسترده رهبری از آن همدانی ها شد و در سال جاری با پیگیری‌های این کمیسیون ۲ محکوم به اعدام با حفظ قرآن مجید از زیر تیغ رهایی یافتند.

علیرضا ماهوار افزود: سال گذشته به دنبال عفو گسترده مقام معظم رهبری و با پیگیری‌های انجام شده این کمیسیون و همکاری خوب شعب اجرای احکام و دادستان‌های سراسر استان، بررسی پرونده محکومین به سرعت در دستور کار قرار گرفت، تا جایی که استان همدان از نظر تعداد افرادی که مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند رتبه نخست را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: مواردی که در کمیسیون مطرح می شود توسط اعضای کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری کل استان، بررسی و اظهار نظر می‌شود و ورود وکلا در این موضوع بی تأثیر است، با این وجود معدود وکلایی هستند که با وعده آزادی و یا تبدیل حکم اعدام یک محکوم به حبس، با دریافت هزینه‌های هنگفت در آخر هیچ کمکی به آن خانواده‌ها نمی‌توانند داشته باشند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان افزود: گاهی اتفاق افتاده که خانواده محکوم به اعدام از قشر ضعیف جامعه هستند و تنها دارایی آنها خانه ای است که در آن سکونت دارند و به دلیل وعده وکیل، خانه را فروخته و به عنوان حق الوکاله به او می دهند و در آخر به نتیجه‌ای که دوست دارند نمی‌رسند.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر