زمان مطالعه: 3 دقیقه

مردان بیکار در دام باند مخوف تایسون

ربوده شدن پسر ۲۰ساله ‌برای اخاذی، پلیس را به باند مخوف تایسون که در زمینه آدمربایی و اخاذی فعالیت داشت، رساند.
07 آبان 1402
شناسه : 100069
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100069
178+
بالا
ربوده شدن پسر ۲۰ساله ‌برای اخاذی، پلیس را به باند مخوف تایسون که در زمینه آدمربایی و اخاذی فعالیت داشت، رساند.

حادثه 24 - ربوده شدن پسر ۲۰ساله ‌برای اخاذی، پلیس را به باند مخوف تایسون که در زمینه آدمربایی و اخاذی فعالیت داشت، رساند.

شانزدهم مهر امسال مردی با حضور در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کرد، برادر ۲۰ ساله‌اش برای پیدا کردن کار از خانه‌شان در تهران بیرون رفته و بعد از آن ناپدید شده است. تحقیقات پلیسی با دستور قضایی ادامه داشت تا این‌که‌ سه روز بعد شاکی با مراجعه به ماموران گفت؛ افرادی در تماس با ما در قبال آزادی برادرم پول خواسته‌اند. بعد هم صدای او را پخش کردند که ضجه می‌زده و گریه کنان می‌گفته او را ربوده و به ترکیه برده‌اند و جانش در خطر است‌. باید ۱۷۰میلیون تومان معادل دلار به آدمرباها بپردازیم تا زنده بماند در غیر این صورت وی را به قتل می‌رسانند. با مشخص شدن این موضوع تحقیقات وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که دو روز پیش ماموران ‌متوجه شدند شماره تلفنی که آدمربایان با خانواده شاکی در ارتباط بودند، متعلق به مرد جوانی است که در یک کارگاه کار می‌کند.‌ او که وحید نام دارد بازداشت و دیروز‌ برای تحقیقات به شعبه ششم بازپرسی‌ دادسرای جنایی تهران‌ منتقل شد و گفت‌: مدتی قبل فریب مردی به نام یاشار را خوردم و از محل کارم بیرون آمدم و نزدش رفتم. مرا به خانه‌ای در حومه شهر برد‌. آنجا یک شرکت هرمی بود‌. مردی ۲۴ ساله به نام تایسون مدیر آنجا بود. او نوچه‌های زیادی داشت و یک شرکت زیر‌زمینی هرمی را هدایت می‌کرد. افراد را به بهانه یافتن کار ‌به آنجا می‌کشاند و مجبورشان می‌کرد، از او کالا، ارز دیجیتال و وسایل مختلف بخرند و سرمایه‌گذاری کنند. اگر طعمه‌ای پول نداشت با طرح آدم‌ربایی ساختگی از خانواده‌شان اخاذی می‌کرد.

متهم ادامه داد: من سه ماه گروگان‌شان بودم و کل سرمایه‌ام را گرفتند و رهایم کردند. سیمکارتم را تایسون برداشت‌. بناچار بازگشتم و در کارگاه قبلی‌ام مشغول کار شدم.‌ تایسون به احتمال زیاد برادر شاکی را به بهانه کار ربوده تا بعد از اخاذی آزادش کند. او مدام مخفیگاهش را عوض ‌می‌کند.

محمد‌رضا صاحب‌جمعی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر گفت‌: تحقیق از این متهم برای دستگیری تایسون، سرشبکه باند آدمربایی و همدستانش و نیز تلاش پلیس برای یافتن پسر ۲۰ ساله ربوده شده ادامه دارد‌.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر