زمان مطالعه: 5 دقیقه

زن میانسال سوئدی به دنبال اثبات ازدواجش با مرد قشمی پس از ۳۱سال

یک طرف دعوا در دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان چشم به مانیتور دوخته‌اند و طرف دیگر پای لپ‌تاپ در سوئد منتظر پرسش‌های قاضی است. زن میانسال سوئدی قرار است در این جلسه ثابت کند همسر رسمی مرد اهل جزیره قشم بوده است؛ مردی که چند سال قبل فوت کرد و حالا ورثه‌اش از طرف او یک سمت دیگر پرونده شده‌اند‌.
07 آبان 1402
شناسه : 100066
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100066
186+
بالا
یک طرف دعوا در دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان چشم به مانیتور دوخته‌اند و طرف دیگر پای لپ‌تاپ در سوئد منتظر پرسش‌های قاضی است. زن میانسال سوئدی قرار است در این جلسه ثابت کند همسر رسمی مرد اهل جزیره قشم بوده است؛ مردی که چند سال قبل فوت کرد و حالا ورثه‌اش از طرف او یک سمت دیگر پرونده شده‌اند‌.

حادثه 24 - یک طرف دعوا در دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان چشم به مانیتور دوخته‌اند و طرف دیگر پای لپ‌تاپ در سوئد منتظر پرسش‌های قاضی است. زن میانسال سوئدی قرار است در این جلسه ثابت کند همسر رسمی مرد اهل جزیره قشم بوده است؛ مردی که چند سال قبل فوت کرد و حالا ورثه‌اش از طرف او یک سمت دیگر پرونده شده‌اند‌.

برای بررسی این پرونده باید به ۳۱سال قبل برگردیم‌. مرد اهل قشم در سفری که به سوئد داشت با دختر جوانی به نام جسیکا آشنا نه یک دل که صد دل عاشق او شد. بعد از مدتی جسیکا هم‌ به مرد ایرانی علاقه‌مند شد و تصمیم به ازدواج گرفتند. تنها مشکل پیش‌روی آنها مسلمان نبودن دختر سوئدی بود. جسیکا آن‌قدر به مرد ایرانی وابسته شده بود که تصمیم گرفت برای رسیدن به او دینش را تغییر دهد‌. به همین دلیل دو نفری به مسجدی در استکهلم رفتند و زن جوان مسلمان شد. آنها در همان مسجد و نزد روحانی آنجا عقد دائم کرده و زندگی مشترک‌شان آغاز شد اما این زندگی دوام زیادی نداشت و پس از چند سال در حالی‌که صاحب پسری شده بودند، تصمیم گرفتند از هم جدا شوند‌. بعد از این جدایی مرد ایرانی به زادگاهش در قشم بازگشت و چند سال قبل فوت شد. پس از ۳۰سال از این ازدواج، جسیکا تصمیم گرفت با گرفتن وکیلی در ایران اثبات کند پسرش حاصل ازدواج او و مرد ایرانی بوده است‌. به همین دلیل دادخواست اثبات نسب فرزند را وارد کرد‌.‌ ا‌ین دادخواست به‌دلیل این‌که ازدواج مرد ایرانی و زن سوئدی ثبت و اثبات نشده بود، ازسوی قضات دادگاه حقوقی رد شد‌. جسیکا این بار برای اثبات زوجیت، دادخواست را مطرح کرد‌. ابتدا این دادخواست در دادگاه بدوی رسیدگی و حکم آن صادر شد که با اعتراض به این حکم، پرونده به شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان هرمزگان ارسال شد.

علی‌اکبر ابراهیمی، رئیس شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر هرمزگان که به این پرونده رسیدگی نهایی کرده، گفت‌: «‌بر‌اساس قانون باید دادخواست در محل زندگی خواهان مطرح شود و به همین علت خانم میانسال با کمک وکیل خود این دادخواست را در ایران ثبت کرد‌. این خانم برای اثبات ادعایش دو نفر شاهد معرفی کرده و مدعی بود نزد یک روحانی در سوئد اقرار کرده که مسلمان شده و با مرد ایرانی ازدواج کرده است.‌»

این قاضی با‌سابقه ادامه داد‌: «‌با بررسی محتویات پرونده و برای صدور حکم نیاز به قسم خوردن زن بود. به‌دلیل این‌که امکان حضور این زن به ایران وجود نداشت با کمک کنسولگری ایران در استکهلم، این زن به‌صورت تصویری و با کمک مترجم کنسولگری با دادگاه در بندرعباس ارتباط برقرار کرد و طرفین دیگر پرونده و وکلا هم در دادگاه حاضر شدند. پس از این‌که این زن برای اثبات ادعایش قسم یاد کرد، با توجه به محتویات پرونده، رای دادگاه صادر شد تا این پرونده با کمک تکنولوژی حل‌و‌فصل شود.» مجتبی قهرمانی‌، رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این‌باره گفت: با توسعه زیرساخت‌ها در دستگاه قضایی استان هرمزگان، امکان برگزاری جلسات محاکمه که یکی ازطرف‌ها درخارج ازکشور است و بین‌استانی و اجرای نیابت با بهره‌گیری از دادرسی الکترونیک و به‌صورت برخط فراهم شده است. وی اظهار کرد: این جلسه رسیدگی با حضور خواندگان به همراه وکلای‌شان و شهود برگزار شد و خواهان پرونده نیز که تبعه کشور سوئد است و هم اکنون در شهر استکهلم به‌سر می‌برد، از طریق ویدئوکنفرانس و تماس تصویری در دادگاه شرکت کرد و به ارائه خواسته و مطالبات خود پرداخت.

​​​​​​​رئیس‌کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: پس ازطی مراحل دادرسی ورسیدگی به خواسته در دادگاه‌بدوی و شعبه تجدیدنظر با رعایت تشریفات‌قانونی و اخذ اظهارات طرفین و وکلای‌شان، تبعه سوئدی ذی‌حق شناخته شد وحکم‌نهایی به نفع وی صادر گردید.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر