زمان مطالعه: 2 دقیقه

قتل غیرعمد 40 نفر در تهران / متهمان از مسئولان سابق نهادهای دولتی هستند

۹ سال پس از سقوط هواپیمای آنتونف در نزدیکی فرودگاه مهرآباد که به جانباختن ۴۰ نفر از سرنشینان آن منجر شد متهمان پرونده در دادگاه تجدید نظر برای آخرین مرتبه از خود دفاع کردند و قرار است حکم این پرونده جنجالی به زودی اعلام شود.
04 آبان 1402
شناسه : 100023
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100023
247+
بالا
۹ سال پس از سقوط هواپیمای آنتونف در نزدیکی فرودگاه مهرآباد که به جانباختن ۴۰ نفر از سرنشینان آن منجر شد متهمان پرونده در دادگاه تجدید نظر برای آخرین مرتبه از خود دفاع کردند و قرار است حکم این پرونده جنجالی به زودی اعلام شود.

حادثه 24 - ۹ سال پس از سقوط هواپیمای آنتونف در نزدیکی فرودگاه مهرآباد که به جانباختن ۴۰ نفر از سرنشینان آن منجر شد متهمان پرونده در دادگاه تجدید نظر برای آخرین مرتبه از خود دفاع کردند و قرار است حکم این پرونده جنجالی به زودی اعلام شود.

هواپیمای آنتونف که آن روزها به ایران ۱۴۰ معروف بود صبح روز ۱۹ مردادماه سال ۹۳ فرودگاه مهرآباد را به مقصد طبس ترک کرد اما دقایق کوتاهی از پرواز نگذشته بود که بلوار شیشه مینا که در حوالی فرودگاه قرار دارد سقوط کرد و منجر به جانباختن ۴۰ نفر از سرنشینان هواپیما شد.

سقوط این هواپیما حواشی زیادی را به همراه داشت. ازجمله اینکه گفته شد این هواپیما برای پرواز در آب و هوای گرم ساخته نشده و حتی خلبان اوکراینی هواپیما پیش از پرواز انصراف داده و خلبان دیگری جایگزین او شده بود. در ادامه حتی شماری از کارشناسان سازمان هواپیمایی اعلام کردند از مدتها قبل اعلام کرده بودند که این هواپیما کاندیدای سقوط است اما هشدارشان نادیده گرفته شده بود.

همان زمان بود که رسیدگی به این پرونده با دستور ویژه رئیس وقت قوه قضایی در دادسرای امور جنایی تهران آغاز شد و بازپرس پرونده به تحقیق از شماری از مسئولان وقت سازمان هواپیمایی، شرکت سازنده و شرکت بهره بردار بعنوان متهم پرداخت و در نهایت بعد از ۳ سال پرونده با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی کارکنان دولت فرستاده شد. این مرحله از رسیدگی نیز ۴ سال طول کشید و در نهایت قاضی رسیدگی کننده به پرونده رای به محکومیت متهمان داد. این رای با اعتراض طرفین پرونده مواجه شد. از یک سو متهمان ادعای بی‌گناهی داشتند و از سوی دیگر اولیای دم جانباختگان مدعی بودند مجازاتی که برای متهمان در نظر گرفته شده سبک است. در این شرایط پرونده به شعبه ۶۹ دادگاه تجدید نظر فرستاده شد.

سال گذشته اولین جلسه تجدید نظر برگزار شد و روز گذشته (چهارشنبه) دومین جلسه تشکیل شد. در این جلسه بار دیگر شاکیان شکایت شان را مطرح کردند و در ادامه متهمان به دفاع از خود پرداخته و قصوری در این حادثه انجام نشده و همگی بی‌گناه هستند. آنها تلاش داشتند این حادثه را به گردن خلبان پرواز بیندازند که با اعتراض اولیای دم و نماینده دادستان مواجه شد. در نهایت بعد از حدود ۲ ساعت و نیم رئیس دادگاه با اخذ آخرین دفاع از متهمان ختم دادرسی را اعلام کرد و قرار است در مدت ۱۰ روز آینده رای این پرونده جنجالی صادر شود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر