زمان مطالعه: 10 دقیقه

جزئیات واریز سه میلیون تومانی برای بازنشستگان تامین اجتماعی+ جدول

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد از صدور کارت رفاهی حکمت بازنشستگان صندوق فولاد خبر داد.
03 آبان 1402
شناسه : 100012
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100012
377+
بالا
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد از صدور کارت رفاهی حکمت بازنشستگان صندوق فولاد خبر داد.

حادثه 24 - معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد از صدور کارت رفاهی حکمت بازنشستگان صندوق فولاد خبر داد.

کارت خرید اقساطی یکی از مزایای مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی و کارمندان دولت به حساب می‌آید. امکان خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه برای آنها راهگشا و کارٰآمد بوده است. برای همین هم کارا کارت در دسترس‌شان قرار گرفته تا بتوانند نقدی کالا و لوازم موردنیازشان را بخرند و به صورت اقساطی هزینه آن را پرداخت کنند. کارا کارت این امکان را به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارمندان دولت می‌دهد تا کالاهای موردنیاز خود را قسطی خریداری کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد از صدور کارت رفاهی حکمت بازنشستگان صندوق فولاد خبر داد.

یدالله راشدی تصریح کرد: در راستای ارائه ‌خدمات رفاهی به بازنشستگان، معاونت توسعه مدیریت و منابع صندوق اقدام به انعقاد قراردادی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا کرده است.

راشدی گفت: مبلغ شارژ اعتباری ماهیانه این کارت ۳۰ میلیون ریال معادل سه میلیون تومان است و بدین ترتیب و با استفاده از این کارت، برای کلیه بازنشستگان متقاضی در سراسر کشور خرید اعتباری از فروشگاه‌های اتکا میسر شده است.

وی افزود: بدین منظور بازنشستگان صندوق فولاد با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا می‌توانند (بدون ضامن و بدون پیش پرداخت) در اقساط ۶ الی ۲۴ ماه به صورت اقساطی کالا و خدمات دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد گفت: متقاضیان کارت حکمت بازنشستگان می توانند با مراجعه به لینک https://neservices.irsbf.ir جهت دریافت کارت مذکور ثبت نام کنند.

به روزترین اطلاعات پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در آبان ماه منتشر شد.

از روز شنبه ۲۰آبان ماه و براساس حروف الفبا به حساب آن‌ها واریز می شود.پرداخت حقوق آبان ماه حدود ۴‌ میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی از روزشنبه بیستم آبان ماه آغاز می شود و حقوق این گروه بر اساس حروف الفبا تا تاریخ ۳۰ آبان ماه واریز خواهد شد.

از آنجایی که وزیر کار گفته است این هفته درباره افزایش حقوق کارگران اطلاع رسانی خواهد کرد و افزایش حقوق کارگران طبق قانون کار به طور مستقیم بر روی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاثیر دارد باید دید حقوق آبان با تغییری همراه خواهد بود یا خیر؟

جدول روزهای واریز حقوق را ببینید.

جدول تاریخ واریز حقوق آبان بازنشستگان۱۴۰۲

نام حرف تاریخ پرداخت بانک صادرات ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

آ – الف ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ط ۱۴۰۲/۰۷/۳۰

حروف (ب) تا (ش) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ظ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

حروف (ص) تا (ی) شعب تا ۲۰۰۰ نفر ۱۴۰۲/۰۸/۲۳ خ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ب ۱۴۰۲/۰۸/۲۴ گ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

پ ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ل ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ت ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ و ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ث ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ه ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

چ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ غ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ج ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ی ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ژ ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ذ ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ص ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ک ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ض ۱۴۰۲/۰۸/۲۷ د ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ز ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ش ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ف ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ع ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ح ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ ن ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ق ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ م ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

س ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ بنیاد شهید ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

ر ۱۴۰۲/۰۸/۲۹ همکاران بازنشسته ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

بانک ملی ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک ملت ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک تجارت ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

پست بانک ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک سپه ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

بانک کشاورزی ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر خیلی خوش از رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوق بازنشستگان پرداخته شده است.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر از توافق مجلس و دولت درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان داد. رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تصمیمات اخذ شده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد. داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت‌وگویی ، درباره توافق مجلس و دولت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: مذاکرات اولیه در موضوع متناسب‌سازی انجام گرفته و درباره چارچوب‌هایی توافق شده است؛ امیدواریم جزئیات کامل این توافقات را بتوانیم در روزهایی که مجلس در حال رسیدگی به مواد باقی مانده برنامه هفتم است، نهاافزایشیی و تا پایان رسیدگی به برنامه در مجلس موضوع متناسب‌سازی را تعیین تکلیف کنیم. وی ادامه داد: طبیعی است که ما و مجلس تمام تلاش خود را به کار می‌بریم که بتوانیم در ارتباط با معیشت بازنشستگان گشایش‌هایی ایجاد کنیم و این متناسب‌سازی به گونه‌ای باشد که بخشی از مطالبات بازنشستگان تامین شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره روند بررسی برنامه و کارشناسی‌های صورت گرفته در این زمینه، تصریح کرد: درباره برنامه توسعه هم در مرکز پژوهش‌های مجلس و هم توسط نمایندگان محترم کارشناسی‌ صورت گرفته از سوی دیگر بخشی از نظرات نمایندگان در قالب مصوبات کمیسیون تلفیق آماده‌سازی شده و بخش دیگر نیز در زمان رسیدگی به عنوان احکام الحاقی پیشنهاد می‌شود. منظور افزود: در مجموع ما از میزان تعامل و همکاری که نمایندگان داشتند و به تقویت محتوای لایحه کمک کردند و مشارکتی که در تصویب لایحه دولت اتفاق افتاده، قدردان هستیم؛ برنامه هفتم با برنامه ششم بسیار متفاوت است زیرا احکام تحولی مهمی را در برنامه هفتم داریم.

اول معوقات ما بازنشستگان فرهنگی را بپردازند بعد برای کلاس‌های ما برنامه بریزند!

در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس، وزیر آموزش و پرورش و روسای سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه وعده دادند تا با توجه به آغاز سال تحصیلی، هرچه زودتر مشکل حق التدریسی معلمان بازنشسته و خرید خدمت حل شود. در عین حال آن‌ها وعده دادند برای رفع کمبود معلم در مدارس از بازنشستگان استفاده کنند.

محمدی یک بازنشسته آموزش و پرورش که سال قبل بازنشست شده با انتقاد از این وعده‌ها گفت: اول معوقات ما بازنشستگان فرهنگی را بپردازند بعد برای کلاس‌های ما برنامه بریزند!

به گفته وی، وقتی پاداش پایان خدمت بعد از سیزده ماه پرداخت نشده و هیچ برنامه‌ای برای پرداخت حق‌التدریس‌ها ندارند، چطور انتظار دارند با انگیزه سر کلاس درس حاضر شویم.

در نشست دیروز احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز تذکر داد: وزارت آموزش و پرورش باید به جای بستن قراردادهای یکساله با معلمان بازنشسته، ابتدا ضمن طی مراحل بازنشستگی آنها، تمام حق و حقوق بازنشستگی شان را هم پرداخت می‌کرد و پس از آن فراخوانی را صادر می‌کرد تا معلمانی که تمایل به ادامه همکاری دارند، به مدت ۵ سال همکاری خود با آموزش و پرورش را ادامه دهند اما متاسفانه این مسئله در دو سال گذشته با عدم اهتمام مسئولان وزارت آموزش و پرورش و همچنین عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز، روی زمین مانده است.

یک نماینده مجلس گفت: به دنبال یافتن مسیری هستیم که در آن شیب و درصد افزایش حقوق بازنشستگان را بیشتر و فاصله‌ها را کمتر کنیم.

افزایش حقوق بازنشستگان به دست مجلس افتاد!

یک نماینده مجلس گفت: به دنبال راهی برای افزایش حقوق بازنشستگان هستیم.

سیدشمس‌الدین حسینی در نشست مشترک با روسای کانون‌های بازنشستگی مازندران گفت: به دنبال یافتن مسیری هستیم که در آن شیب و درصد افزایش حقوق بازنشستگان را بیشتر و فاصله‌ها را کمتر کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما در مجلس اذعان داریم بطور کلی حقوق و مزایای پرداختی کفاف مخارج زندگی مردم را نمی‌دهد؛ افزود: در سال گذشته که رییس کمیسیون تلفیق بودجه بودم، تا جایی‌که توانستیم تبصره ۱۲ لایحه بودجه را به نفع مردم اصلاح کردیم.

حسینی تصریح کرد: ما نمایندگان مجلس در یک چارچوبی می‌توانیم قانون‌نویسی کنیم، سال گذشته حدوداً ۳ تا ۴ درصد سقف بودجه دولت را افزایش دادیم، اینطور نیست که دولت لایحه بیاورد و ما بتوانیم آن را کاملاً تغییر بدهیم.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده و تا پایان ماه بر اساس جدول اعلامی سازمان ادامه دارد.

واریزی جدید برای بازنشستگان / افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نهایی می‌شود

طبق گفته رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی ، رئیس مجلس از موافقت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان خبر داده است .

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق جلساتی با دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان داشته است که دولت هم با آن موافق است.

رمضانعلی سنگدوینی در توضیح جلسات اخیر کمیسیون تلفیق اظهار کرد: کمیسیون تلفیق بررسی مجدد ۱۲۱ ماده الحاقی مصوب خود ارجاعی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی را به اتمام رسانده از این میزان ماده، ۲۰ ماده مجددا تصویب شد و چند ماده همچون موضوع حقوق بازنشستگان و مالیات بر حقوق اساتید و قضات باقی مانده است؛ از روز گذشته نیز کمیسیون تلفیق وارد بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس شده است.

وی توضیح داد: یکی از موارد مراعا مانده مربوط به حقوق بازنشستگان است که اخیرا تلفیق جلسه‌ای برگزار کرد و بحث‌های زیادی شد؛ بازنشستگان خیلی شرایط خوبی ندارند و حقوق آنها با ۳۰ یا ۴۰ سال سابقه کار کم است.

سنگدوینی گفت: همچنین مثلا اگر کارمندان در طول سال افزایش ۲۰ درصدی حقوق داشته باشند میزان افزایش حقوق بازنشسته‌ها ۳۰ درصد باشد لذا در طول برنامه هفتم توسعه افزایش حقوق اعمال شود که در پایان برنامه شاهد افزایش حقوق ۹۰ درصدی بازنشستگان نسبت به حقوق کارکنان دولت باشیم.

واریز حقوق مهر بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم آغاز شده و قرار است براساس جدول اعلامی سازمان، تا روز پایانی ماه مستمری تمام بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان براساس حروف الفبا انجام شود.

علی دهقان کیا، رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: پیگیری‌ها باعث شد تا رئیس مجلس جلسه‌ای ۳ ساعته با مسئولان دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داشته باشد.

افزود: این مهم پس از پیگیری‌های حضوری، کتبی و تلفنی فراوان کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی وکانون‌های استانی درباره مزد و همسان سازی با دکتر قالیباف رئیس مجلس انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: دکتر قالیباف جلسه‌ای با حضوراعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه داشته است به طوری که در این جلسه دولت موافقت خود را با اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کرده است.

او تصریح کرد: در پی این جلسه به اتفاق آقای اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور و آقای بیات دبیر کانون عالی و عضو هیات امنای تامین اجتماعی دیداری با دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم و در پی آن فرمول پیشنهادی کانون عالی برای دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس طی نامه‌ای مکتوب اعلام شد.

وی با تشکر از عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگان و اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس فرمول پیشنهادی کانون عالی کارگران بازنشسته را به شرح زیر اعلام کرد:

دولت مکلف است که ظرف مدت ۵ سال ضمن تادیه کامل بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی و تعهدات قانونی جاری خود در قبال بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید.

وزیر کار در مورد موضوع معوقات مددجویان بهزیستی و کمیته امداد گفت: به محض تامین اعتبار تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. در حال پیگیری هستیم.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری بانک‌ها برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان کیمته امداد و بهزیستی گفت: کمیته امداد حضرت امام منابع تبصره ۱۶ خود را سال قبل هزینه کرده بود که در جلسات برگزار شده منابع کافی در اختیار کمیته امداد قرار دادیم و بانکهای عامل متعهد شدند همکاری جامع و لازم داشته باشند و فکر می‌کنم ظرف سه ماه آینده در حوزه کمیته امداد هم شاهد شکوفایی باشیم.

وی همچنین در مورد معوقات مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: در حال بررسی هستیم. از شهریور امسال افزایش ۴۰درصد مستمری این مددجویان را اعمال کردیم که کمکی به معیشت آن‌ها می‌شود. در مورد موضوع معوقات نیز به محض تامین اعتبار تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. در حال پیگیری هستیم.

وزیر کار همچنین در مورد تاثیر تغییرات دهک‌بندی گفت: صدک‌بندی کار امروز نیست و از گذشته بوده و امروز هم وجود دارد. امکان دارد با این کار برخی که در دهک بالا هستند به دهک پایین بیایند و برخی هم که دهک پایین‌تر هستند بالاتر بیانید.

آخرین اخبار اقتصادی را در صفحه اخبار اقتصادی حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر