زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروگانگیری ۵۰ میلیاردی با فرستادن فیلم شکنجه گروگان

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از پایان پرونده گروگانگیری ۵۰ میلیارد ریالی در پایتخت خبر داد.
03 آبان 1402
شناسه : 100009
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/100009
203+
بالا
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از پایان پرونده گروگانگیری ۵۰ میلیارد ریالی در پایتخت خبر داد.

حادثه 24  رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از پایان پرونده گروگانگیری ۵۰ میلیارد ریالی در پایتخت خبر داد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت:‌ درپی ربوده شدن مردی جوان از شهرک گلستان و انتقال وی به یکی از استان‌های غربی کشور، از سوی چند گروگانگیر، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی کارآگاهان جنایی حکایت از آن داشت، متهمان با چرب زبانی شاکی پرونده را به خانه‌ای در شهرک گلستان دعوت کرده و در آنجا اقدام به ربودن و انتقال این فرد به یکی از استان‌های غربی کشور کرده و در ازای آزادی او درخواست ۵۰ میلیارد ریال وجه نقد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آدم ربایان برای برادر شاکی پرونده فیلم‌های شکنجه گروگان خود را ارسال و درخواست پول کرده بودند، گفت: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کرده و متوجه شدند آنها سابقه کیفری دارند. کارآگاهان در گام بعدی پس گذاشتن یک قرار صوری در پمپ بنزین شهر موردنظر با دستور قضایی راهی آنجا شدند و در یک عملیات غافلگیرانه یکی از متهمان را با تیراندازی هوایی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان در ادامه متوجه شدند، فرد ربوده شده و متهمان دیگر پرونده در خانه‌ای نیمه‌کاره در یک روستا هستند. در همین راستا نیز به سرعت به این محل رفته و با عملیات‌های ضربتی موفق به رهاسازی گروگان و دستگیری دیگر متهمان پرونده شدند.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه از متهمان سلاح‌های جنگی کشف شد، گفت:‌ گروگان‌گیران، پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجویی‌های اولیه به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی برای دریافت پنج میلیارد تومان با اجرای نقشه قبلی اعتراف کردند. در ادامه نیز برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند. فرد ربوده شده نیز به خانواده‌اش بازگردانده شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

ارسال نظر