محاکمه متهمان پرونده دوج کوین با 311 شاکی / کلاهبرداری 107 میلیون یورویی از 4 هزار نفر

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده دوج کوین (ارز دیجیتال) در شعبه ۱۰۲ دادگاه‌های کیفری دوی قزوین به‌ریاست قاضی اکرمی خبر داد.
تاریخ: 31 خرداد 1402
شناسه: 97438

 حادثه 24 -  رئیس‌کل دادگستری استان قزوین از برگزاری جلسه دادگاه متهمان پرونده دوج کوین (ارز دیجیتال) در شعبه ۱۰۲ دادگاه‌های کیفری دوی قزوین به‌ریاست قاضی اکرمی خبر داد.

علی شعبانی اظهار داشت: حسب شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت در حوزه استخراج رمزارز و امیدوار کردن مردم به پرداخت سود‌های غیرمتعارف؛ پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل شد و متهمان تحت تعقیب کیفری قرار گرفته بازداشت شدند.

وی افزود: پس از تحقیقات مقدماتی در داسرا، کیفرخواست متهمان به‌اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق امیدوار کردن مردم به امور غیرواقع، فریب مردم به وجود شرکت و مؤسسات موهوم، ایجاد مانع جهت دسترسی به داده‌ها و جعل رایانه‌ای، مداخله غیرمجاز در اموال توقیفی بدون مجوز قانونی، صادر شد و پرونده جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه‌های کیفری دوی قزوین ارسال شد.

وی در ادامه بیان کرد: این پرونده 311 شاکی دارد و جزء پرونده‌های کثیرالشاکی و مهم استان محسوب می‌شود و میزان کلاهبرداری متهمان در صورت تبدیل رمزارز و محاسبه دقیق حدود یک‌هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود، که رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و دومین جلسه رسیدگی با حضور متهمین، شکات و وکلای طرفین برگزار شد.

شعبانی، رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: 3 متهم در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، که 2 نفر از متهمان به‌دلیل عجز از تودیع وثیقه در زندان به‌سر می‌برند و یک نفر نیز متواری است و در این جلسه رسیدگی، اظهارات شکات و دفاعیات متهمین و وکلای طرفین اخذ شد و قاضی پرونده درخصوص برگزاری جلسات رسیدگی دیگر و یا صدور حکم قضایی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آخرین اخبار «حوادث قزوین» را در صفحه حوادث قزوین حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه