باز شدن طناب دار ۲ محکوم به قصاص در هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی دو زندانی محکوم به قصاص با میانجیگری مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف خبر داد.
تاریخ: 27 اردیبهشت 1402
شناسه: 96483

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی دو زندانی محکوم به قصاص با میانجیگری مسئولان قضایی و تلاش اعضای شورای حل اختلاف خبر داد.

مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده‌های این ۲ زندانی به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی افزود: در راستای اجرای مفاد ماده ۸ قانون شورا‌های حل اختلاف و در نتیجه پیگیری‌های مستمر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با همکاری اعضای شورای حل اختلاف و معتمدان محلی پس از برگزاری نشست‌های متعدد با حضور اولیای دم، این پرونده‌ها منجر به سازش شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: این احکام قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده‌های مقتولان نیز بر آن اصرار داشتند، اما در نتیجه میانجیگری مسئولان قضایی و پیگیری‌های اعضای شورای حل اختلاف، اولیای دم با استناد به عفو و رافت اسلامی و در قالب پویش به احترام امام رئوف (ع) می‌بخشم لحظاتی قبل از اجرای حکم رضایت خود را اعلام کردند.

وی افزود: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانیان، تعداد محکومان به قصاصی که در نتیجه اجرای پویش به حرمت امام رئوف (ع) می‌بخشم در استان هرمزگان از مجازات رهایی یافته‌اند به ۶ نفر رسیده است.

گفتنی است، پویش مردمی «به احترام امام رئوف (ع) می‌بخشم» به همت ستاد ملی صبر با هدف ارتقاء میانجیگری و گسترش فرهنگ صلح و سازش از پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) آغاز شده و تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ و خجسته میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه