کشف زیرخاکی های اسرارآمیز از قاچاقچیان خدابنده

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از دستگیری یک قاچاقچی اشیای تاریخی و کشف و ضبط هفت شی سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در خدابنده خبر داد.
تاریخ: 27 فروردین 1402
شناسه: 95691

حادثه 24 -  فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از دستگیری یک قاچاقچی اشیای تاریخی و کشف و ضبط هفت شی سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در خدابنده خبر داد.

سرهنگ ناصر حبیبیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نتیجه بازرسی به‌عمل‌آمده از منزلی با تعامل و هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی و رئیس پلیس اطلاعات شهرستان خدابنده هفت شی تاریخی کشف و متهم برای تشکیل پرونده تحویل مسئولان نیروی انتظامی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این اشیا شامل ظرف سفالی ۵ عدد خمره و ۲ عدد پیاله سفالی است که متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان خدابنده هستند.

وی تصریح کرد: هنوز مشخص نشده این اشیای قدیمی از کجا کشف شده و چگونه به دست متهم افتاده است. متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان ارجاع داده شد.

حبیبیان خاطرنشان کرد: هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مطابق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه