کاردستی عجیب مرد شرور / او با ضایعات اسلحه می ساخت

با دستگیری عامل تیراندازی به خودروی گشت پلیس در جنوب شرق تهران، 8قبضه سلاح گرم که وی با استفاده از ضایعات فلزی ساخته بود، کشف شد.
تاریخ: 21 دی 1401
شناسه: 93637

حادثه 24 -  با دستگیری عامل تیراندازی به خودروی گشت پلیس در جنوب شرق تهران، 8قبضه سلاح گرم که وی با استفاده از ضایعات فلزی  ساخته بود، کشف شد.

دوشنبه گذشته تیم گشت یکی از کلانتری‌های جنوب شرق تهران در حوزه استحفاظی خود در حال گشتزنی بود که ناگهان هدف شلیک گلوله قرار گرفت. گلوله‌ها از سلاح فردی ناشناس شلیک و پس از اصابت به‌خودروی گشت پلیس باعث آسیب رسیدن به مأموران کلانتری شد. هر چند آسیبی که به مأموران رسیده بود، جدی نبود اما از همان زمان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری فرد تیرانداز شروع شد اما وی فراری شده و اثری از او نبود.

در حالی که مأموران آسیب‌دیده مداوا شده بودند، مأموران پایگاه ششم سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران، تحقیقات گسترده برای دستگیری متهم را در دستور کار خود قرار دادند. آنها در جریان بررسی‌های تخصصی موفق شدند هویت فرد تیرانداز را شناسایی کنند.به این ترتیب معلوم شد که وی یکی از اشرار سابقه‌دار است. در ادامه، مخفیگاه این فرد در حوالی خیابان نبرد شمالی شناسایی و او در یک عملیات  ضربتی و پیش از آنکه بتواند از اسلحه استفاده کند دستگیر شد. سرگرد محمد زیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان این خبر گفت: در بازرسی مخفیگاه متهم تعداد 8قبضه سلاح گرم دست‌ساز به همراه 31عدد فشنگ وینچستر و 2دستگاه شبکه دستی (تاکی واکی) کشف شد. وی با اشاره به سوابق متعدد فرد دستگیر شده تأکید کرد: همه سلاح‌هایی که از مخفیگاه متهم کشف شد توسط خودش ساخته شده بود. بررسی‌ها نشان داد که او با آموزش‌هایی که فراگرفته بود به طرز ماهرانه‌ای با تلفیق انواع ضایعات و میله‌های آهنی، اسلحه ساخته بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران گفت: متهم در ادامه به مرجع قضایی معرفی و با قرار قانونی راهی زندان شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه