بازداشت دو جاعل اسناد مالکیت در همدان/ آنها طعمه هایشان را از سایت دیوار پیدا می کردند

جانشین انتظامی استان همدان از بازداشت دو جاعل اسناد مالکیت و فروش املاک و کلاهبرداری به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و شناسایی ۹ مالباخته خبر داد و گفت: متهمان از طریق آگهی ملک در سایت دیوار و مشاورین املاک، مشتری‌های خود را شناسایی و با ارائه سند جعلی از آن‌ها مبالغی را دریافت می‌کردند.
تاریخ: 30 آبان 1401
شناسه: 92041

حادثه 24 -  جانشین انتظامی استان همدان از بازداشت دو جاعل اسناد مالکیت و فروش املاک و کلاهبرداری به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال و شناسایی ۹ مالباخته خبر داد و گفت: متهمان از طریق آگهی ملک در سایت دیوار و مشاورین املاک، مشتری‌های خود را شناسایی و با ارائه سند جعلی از آن‌ها مبالغی را دریافت می‌کردند.

سردار رضا زارعی اظهار کرد: در پی اخبار  واصله مبنی بر این که فردی  با همدستی همسر خود با استفاده از اسناد جعلی شامل سند ملکی و قولنامه، اقدام به فروش املاک به مردم کرده، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، متهم با شناسایی منازل مسکونی اولا ضمن اجاره ملک از صاحبان آنها در مدت بسیار کمی، از طریق آگهی ملک در سایت دیوار و مشاورین املاک، مشتری‌های خود را شناسایی و با ارائه سند جعلی، ضمن تنظیم قولنامه از آن‌ها مبالغی را دریافت که پس از استعلامات لازم، مالباختگان متوجه جعلی بودن اسناد می‌شوند.

جانشین انتظامی استان همدان با بیان اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و شناسایی ۹ نفر مالباخته و اسناد و مدارک جعلی، متهمان را شناسایی کردند افزود: با توجه به این که آدرسی از آنان در دسترس نبود با استفاده از تمام امکانات درون سازمانی و فنی در مدت سه روز موقعیت و محل اختفاء متهمان در یکی از مناطق شهر همدان مورد شناسایی قرار گرفت.

وی بیان کرد: هر دو متهم در اقدامی غافلگیرانه بازداشت و در بازرسی از محل اختفای آنان، تعدادی اسناد جعلی کشف و نامبردگان در تحقیقات پلیسی، اعتراف کردند که اسناد جعلی را از شهرستان‌های همجوار خریداری کرده و با استفاده از این سندها و فروش ملک به مالباختگان، مبالغی را از آن ها دریافت و به سکه و طلا تبدیل و در تهران به فروش می‌رساندند.

زارعی تصریح کرد: ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام شده که متهمان پس از تکمیل تحقیقات، به دادسرا اعزام و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

وی در پایان گفت: یکی از دلایل این گونه کلاهبرداری‌ها عدم بررسی و استعلام مردم از مراجع مربوطه شامل اداره ثبت در جهت  خرید ملک است.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

صفحه اینستاگرام حادثه 24 را در اینجا دنبال کنید.

در همین رابطه