سرقت و اخاذی با لباس نظامی در محمدیه

فرمانده انتظامی شهرستان البرز از دستگیری مامور قلابی که در پوشش کارکنان نیروهای مسلح اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان می‌کرد، خبر داد.
تاریخ: 24 خرداد 1401
شناسه: 87391

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی شهرستان البرز از دستگیری مامور قلابی که در پوشش کارکنان نیروهای مسلح اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ بهرام منصوری با اعلام این خبر گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه فردی با لباس نظامی و تردد در مناطق خلوت شهر خود را مامور پلیس معرفی و اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان می‌کند، بلافاصله ماموران کلانتری محمدیه این شهرستان به محل اعزام شدند. 

فرمانده انتظامی شهرستان البرز ادامه داد: ماموران انتظامی محمدیه پس از حضور در محل با دو نفر جوان که یکی از آن‌ها لباس نظامی با نصب درجه برتن داشت و به اهالی اعلام کرده بودند که مامور پلیس هستند مواجه و پس از بررسی‌های اولیه آن‌ها را برای ادامه روند رسیدگی به کلانتری دلالت دادند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از این دو نفر مشخص شد که آن‌ها با طراحی نقشه ماهرانه‌ای با لباس مامور انتظامی در محله‌های کم تردد شهر پرسه زده و با شناسایی سوژه‌های خود نسبت به اخاذی و سرقت از آنان اقدام می‌کردند خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به کلانتری محمدیه بر اخاذی و سرقت از شهروندان اعتراف کردند.

منصوری عدم آشنایی افراد با حقوق شهروندی و تسلیم شدن بی قید و شرط در برابر مامورنماها و غفلت و سهل انگاری شهروندان در احراز هویت افراد مدعی مامور پلیس را از جمله عوامل زمینه ساز اصلی سرقت تحت پوشش مامور دانست و تاکید کرد: شهروندان هیچگاه بدون احراز هویت افراد، در منازل و خودروهای خود را به روی هر فردی که خود را مامور معرفی می‌کند، باز نکنند.

آخرین اخبار «حوادث البرز» را در صفحه حوادث البرز و حوادث کرج حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه