محمدامین پسر نوجوان نهاوندی نجات بخش بیماران شد

پسرم دچار مرگ مغزی بود و دیگر به زندگی بازنمی گشت اما اعضای بدن او می‌توانست چند بیمار را نجات دهد. به همین دلیل اعضای بدنش را اهدا کردیم.» این بخشی از حرف های پدر محمدامین، پسر 14ساله نهاوندی است که چند روز قبل دچار مرگ مغزی شد و خانواده او اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردند و با این کار، جان دست‌کم 4نفر را نجات دادند.
تاریخ: 25 بهمن 1400
شناسه: 84262

حادثه 24 -  پسرم دچار مرگ مغزی بود و دیگر به زندگی بازنمی گشت اما اعضای بدن او می‌توانست چند بیمار را نجات دهد. به همین دلیل اعضای بدنش را اهدا کردیم.» این بخشی از حرف های پدر محمدامین، پسر 14ساله نهاوندی است که چند روز قبل دچار مرگ مغزی شد و خانواده او اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کردند و با این کار، جان دست‌کم 4نفر را نجات دادند.

محمد امین شهبازی 14سال داشت و با خانواده‌اش در نهاوند زندگی می‌کرد. او از 2 سال قبل در یک مکانیکی کار می‌کرد. پسر نوجوان با اینکه سن زیادی نداشت اما همه از پشتکار و تلاش او صحبت می‌کردند. او هر روز سوار بر موتورسیکلتش از خانه به مکانیکی می‌رفت و برمی‌گشت. او آخرین روز دی ماه امسال، پس از پایان کارش در مکانیکی سوار بر موتورسیکلتش شد تا به خانه برگردد اما در میانه راه، خودرویی با او برخورد کرد و حادثه تلخی رقم خورد. با وجود اینکه محمدامین به مرکز درمانی منتقل شد اما به‌دلیل شدت جراحاتش دچار وضعیت خطرناکی شده بود. پزشکان بیمارستان علی مردان خانی نهاوند تلاش‌های زیادی برای نجات این پسر نوجوان انجام دادند اما سطح هوشیاری محمدامین کمتر می‌شد تا اینکه آنها چند روز قبل اعلام کردند؛ او دچار مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشتش وجود ندارد. در این شرایط پزشکان به خانواده‌ام پیشنهاد کردند تا اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود.

علی اصغر شهبازی، پدر محمد امین در این‌باره می‌گوید: پسرم یک ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان تحت نظر بود و ما هر روز دعا می‌کردیم که او دوباره به زندگی بازگردد. اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و پس از گذشت این مدت پزشکان اعلام کردند؛ سطح هوشیاری پسرم پایین است و دچار مرگ مغزی شده است. آنها گفتند بهتر است تا زمان داریم رضایت بدهیم و اعضای بدن محمدامین را به بیماران نیازمند اهدا کنیم.

او ادامه می‌دهد: من و همسرم روزهای سختی را می‌گذراندیم. با خودمان گفتیم حالا که محمدامین را از دست داده‌ایم، بهتر است با اهدای عضو موافقت کنیم تا اعضای بدن پسرمان همچنان زنده بماند و باعث زنده ماندن چند بیمار دیگر شود. به همین دلیل رضایتنامه را امضا کردیم و اعضای بدن پسرم به چند بیمار دیگر اهدا شد.

در همین حال دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران در این‌باره گفت: پس از انجام مراحل قانونی و با رضایت اولیای دم، بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینا منتقل شد و قلب، کبد و کلیه‌های او جداسازی شده و به 4بیمار نیازمند اهدا شد.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

 

در همین رابطه