نجات کوهنوردان گرفتار در برف و کولاک

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند توانستند طی یک عملیات جستجو و نجات چهار کوهنورد را در شرایط جوی نامناسب نجات داده و به آغوش خانواده باز گردانند.
تاریخ: 12 بهمن 1400
شناسه: 83785

حادثه 24 -  رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند توانستند طی یک عملیات جستجو و نجات چهار کوهنورد را در شرایط جوی نامناسب نجات داده و به آغوش خانواده باز گردانند.

علی کیانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در ساعت ١٧:۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۱بهمن اطلاع‌رسانی و مجوز انجام عملیات امدادی توسط مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان همدان برای نجات چهار کوهنورد نهاوندی در ارتفاعات دربند گیان صادر شد.

وی افزود: بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مدیریت بحران و کسب تکلیف از معاون امداد و نجات جمعیت استان انجام شد و یک تیم چهار نفره از نجاتگران و کوهنوردان سریعا  تجهیز و در شرایط برف و کولاک به منطقه اعزام شدند.

کیانی با اشاره به اینکه نجاتگران این شعبه این عملیات سخت و طاقت فرسا را در تاریکی شب انجام دادند، تصریح کرد: با توجه به شرایط بد آب‌و هوایی تیم اعزامی پس از عبور از مناطق صعب‌العبور و طی یک عملیات نفس‌گیر سه ساعته توانستند در ارتفاع دوهزار و ۷۰۰متری به کوهنوردان گم شده دسترسی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: با هدایت و راهنمائی تخصصی در ساعت ٢١ موفق شدند که افراد مورد نظر را به دامنه کوه منتقل کنند و با استفاده از خودروهای امدادی و کمک‌دار به داخل شهر انتقال دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند ضمن تشکر و قدردانی از نجاتگران، خانه‌ی هلال شهر گیان و هیئت کوهنوردی شهرستان نهاوند از مردم خواست که قبل از صعود به ارتفاعات از شرایط آب و هوایی و مسیر مورد نظر کسب اطلاع کنند و ضمن همراه داشتن تجهیزات کامل و وسایل ارتباطی، خانواده خود را از مسیر رفت و برگشت مطلع کنند.

وی در خاتمه یادآوری کرد: و در صورت برخورد با حادثه و مشکلات و مشاهده هرگونه مصدومی سریعا با شماره سه رقمی ۱۱۲ تماس حاصل کرده و همکاران ما را در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان همدان(EOC ) از حادثه مورد نظر مطلع کنند.

آخرین اخبار «حوادث همدان» را در صفحه حوادث همدان حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه