شکنجه مرگبار پسر جوان در کمپ ترک اعتیاد

دومین جلسه محاکمه عاملان شکنجه مرگبار پسر جوان در کمپ ترک اعتیاد با اعترافات آخرین متهم پرونده برگزار شد.
تاریخ: 06 دی 1400
شناسه: 82498

حادثه 24 -  دومین جلسه محاکمه عاملان شکنجه مرگبار پسر جوان در کمپ ترک اعتیاد با اعترافات آخرین متهم پرونده برگزار شد.

راز این جنایت که حدود یک سال و نیم قبل در یک مرکز ترک اعتیاد رخ داد با شکایت یک خانواده فاش شد. آنها اظهار داشتند پسرشان که در کمپ ترک اعتیاد بستری بوده به طرز هولناکی به قتل رسیده است.

با این شکایت مأموران پلیس پیگیر پرونده شدند و در نخستین بررسی‌ها مشخص شد مسئولان کمپ فیلم همه دوربین‌های مداربسته را پاک کرده‌اند. اما سرانجام فیلم یکی از دوربین‌ها به دست پلیس افتاد و راز این جنایت فاش شد.

در تحقیقات مشخص شد مدیر کمپ و پنج مرد دیگر با شکنجه‌های وحشیانه باعث مرگ این پسر جوان شده‌اند. در ابتدای جلسه وکیل خانواده مقتول گفت: اولیای‌دم حاضر به گذشت نیستند و تقاضای قصاص کرده‌اند. پدر و مادر قربانی نتوانستند در دادگاه حاضر شوند و خواهران او در دادگاه شرکت کردند.

سپس مدیر کمپ که با وثیقه آزاد بود در جایگاه ویژه ایستاد و اتهامش را قبول نکرد. او گفت: پنج متهم دیگر این پرونده که همگی در کمپ بستری بودند با قربانی خصومت داشتند و به‌همین خاطر او را کتک زدند. من فقط دو ضربه به او زدم. چند روز بعد از اینکه خانواده مقتول او را به کمپ آوردند، می‌خواست آنجا را ترک کند و قصد فرار داشت که متهمان او را کتک زدند. من لیسانس روانشناسی دارم و چند سال قبل با برادرم این کمپ را تأسیس کردم تا به معتادان کمک کنم. من قصد بدی نداشتم و بعد از این ماجرا نیز کمپ را جمع کرده‌ام.

در ادامه متهمان دیگر نیز مدعی شدند به دستور مدیر کمپ مقتول را کتک زده‌اند و اگر این کار را نمی‌کردند خودشان شکنجه می‌شدند.

دومین محاکمه

در جلسه دوم دادگاه آخرین متهم به دفاع از خود پرداخت و گفت: من معتاد نبودم اما مادرم برای اینکه من با دختر مورد علاقه‌ام ازدواج نکنم با مرکز ترک اعتیاد تماس گرفت و گفت که من معتاد هستم و مدیر کمپ با فرد دیگری آمد و من را به مرکز بردند. مادرم برای اینکه هوای آن دختر از سرم بیفتد هر کاری می‌کرد و یک سال تمام هزینه نگهداری من در کمپ را پرداخت کرد و من یک سال شکنجه شدم.

وی درباره قتل نیز گفت: من قبول دارم آن روز مقتول را کتک زدم اما این کار را به اجبار و با تهدید مدیر کمپ انجام دادم مدتی قبل از این حادثه مدیر کمپ از من خواست که یکی از معتادان را بزنم من مقاومت کردم و او را نزدم مدیر کمپ هم با شدت و خشونت تمام بلایی به سرم آورد که تا مدت‌ها نمی‌توانستم راه بروم. من به مقتول ضربه کشنده نزدم و ضرباتی که زدم به دست و پایش بود.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

در همین رابطه