شناسایی عامل قدرت نمایی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی اظهار کرد: فردی که اقدام به ترویج شرارت و خشونت در فضای مجازی می‌کرد، شناسایی شد.
تاریخ: 27 مرداد 1400
شناسه: 78221

حادثه 24 - رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی اظهار کرد: فردی که اقدام به ترویج شرارت و خشونت در فضای مجازی می‌کرد، شناسایی شد.

سرهنگ علی محمدپور، امروز چهارشنبه ۲۷ مردادماه به رسانه‌های گروهی گفت: در رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان نهبندان، صفحه‌ای در فضای مجازی مشاهده شد که گرداننده آن با انتشار تصاویر سلاح سرد اقدام به قدرت نمایی و ترویج خشونت می‌کرد، از این رو پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده، مالک صفحه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس تحویل داده شد.

وی گفت: متهم در بازجویی‌ها در ابتدا منکر ارتکاب جرم انتسابی شد، ولی در مواجهه با مدارک ، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از انتشار این تصاویر، جذب مخاطب و بالابردن تعداد دنبال کننده‌ها اعلام کرد.

محمدپور بیان کرد: امنیت و آسایش شهروندان در فضای مجازی یکی از مهم‌ترین اولویت پلیس فتا است ، قطعا قدرت‌نمایی با سلاح گرم و سرد و ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی جرم بوده و پلیس با قاطعیت و به صورت ویژه با هنجارشکنان در این فضا برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی  www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

در همین رابطه